Gå til innhold

kneproblemer

Gjest lei

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i 4-5 år hatt kneproblemer. Hvis det har gått mer enn ca 4 dager mellom hver løpetur, har jeg underveis fått problemer med knærne. Jeg har da stoppet opp og gått noen minutter. Smertene har da stort sett vært borte. Pga dette problemet har jeg prøvd å løpe ofte. Jeg løper ca 40 minutter i jevnt tempo. I tillegg går jeg på spinning 2-3 ganger i uka.

Jeg har aldri hatt problemer under spinningen.

I forbindelse med at jeg slo et kne kraftig tildig i vår, var jeg hos en idrettslege. Jeg nevnte mine kneproblemer og han mente at det var patellofemorale smerter. Jeg fikk ingen behandling for dette da.

Jeg hadde fire ukers ferie i august/september og uten å trene. Dette har sannsynligvis ført til at jeg etter min første løpetur etter ferien har hatt smerter i det ene kneet. Smerten sitter på utsiden foran i kneet. (ikke det kneet jeg skadet)

Jeg har nå neste ikke trent på 6 uker og de siste 3 ukene har jeg pga kyssesyke holdt meg helt i ro, og kan nok ikke trene på en stund ennå.

Mitt spørsmål er hva skal jeg gjøre for å bli bra i kneet?

Hvordan skal jeg starte opp med treningen igjen?

(Jeg er medlem av SATS)

Håper å få svar på dette for kroppen min stivner helt dersom jeg ikke får trent, og dessuten blir jeg i dårlig humør!

På forhånd takk.

MN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har i 4-5 år hatt kneproblemer. Hvis det har gått mer enn ca 4 dager mellom hver løpetur, har jeg underveis fått problemer med knærne. Jeg har da stoppet opp og gått noen minutter. Smertene har da stort sett vært borte. Pga dette problemet har jeg prøvd å løpe ofte. Jeg løper ca 40 minutter i jevnt tempo. I tillegg går jeg på spinning 2-3 ganger i uka.

Jeg har aldri hatt problemer under spinningen.

I forbindelse med at jeg slo et kne kraftig tildig i vår, var jeg hos en idrettslege. Jeg nevnte mine kneproblemer og han mente at det var patellofemorale smerter. Jeg fikk ingen behandling for dette da.

Jeg hadde fire ukers ferie i august/september og uten å trene. Dette har sannsynligvis ført til at jeg etter min første løpetur etter ferien har hatt smerter i det ene kneet. Smerten sitter på utsiden foran i kneet. (ikke det kneet jeg skadet)

Jeg har nå neste ikke trent på 6 uker og de siste 3 ukene har jeg pga kyssesyke holdt meg helt i ro, og kan nok ikke trene på en stund ennå.

Mitt spørsmål er hva skal jeg gjøre for å bli bra i kneet?

Hvordan skal jeg starte opp med treningen igjen?

(Jeg er medlem av SATS)

Håper å få svar på dette for kroppen min stivner helt dersom jeg ikke får trent, og dessuten blir jeg i dårlig humør!

På forhånd takk.

MN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få foretaget en knækikkertundersøgelse af en dertil rutineret ortopædkirurg. han vil kunne se om brusken er ødelagt eller ej. det er det afgørende.

mvh

jvbruun, ortopædkirurg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få foretaget en knækikkertundersøgelse af en dertil rutineret ortopædkirurg. han vil kunne se om brusken er ødelagt eller ej. det er det afgørende.

mvh

jvbruun, ortopædkirurg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...