Snuppelura1365380378 Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hei! Jeg er en jente på 18 år, 160 cm høy, 56 kg. Jeg trener utholdenhet jogg og sykling kombinert med styrketrening tre ganger i uken. Ellers rir jeg daglig og er mye i bevegelse. Har trent regelmessig i et halvt år, men ikke sett noen vektnedgang, kan det være fordi jeg ligger på min "idealvekt/trivselsvekt"? Spiser sunn mat, men ikke slankeporsjoner. Spiser nok, og koser meg med bakt potet med masse smør hvis jeg har lyst på det. Kan jeg egentlig forvente å gå ned noe da? Synes ikke kroppen er blitt fastere eller mer muskulløs i det hele tatt. Buksene er like trange som før... Jeg føler ikke behov for å slanke meg i den grad, men rumpe/lår og mage kunne godt minsket noen cm. Må jeg spise mindre da? Eller trene mer? Eller begge deler? Tusen takk for svar! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Det høres ikke akkurat ut som om du trenger å gå ned noe i vekt, men siden du spør så kan det være to ting du kan se på: Er treningsprogrammet ditt så effektivt som mulig, med den tiden du har til rådighet -og hvordan ser kosten din egentlig ut. Jeg har ikke noe tro på full kontroll av kosten, men hvis du ønsker deg resultater som synes er det kanskje her du må begynne. Muligens intensivere treningen din litt i tillegg. Men du må tenke deg litt om, fordi det høres ut som om du har en veldig bra vekt til høyden din, og det kan være som du sier at dette er den vekten som kroppen din er innstilt på. Man kan fort føle seg slapp om man kommer under den vekten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lita mus Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Det høres ikke akkurat ut som om du trenger å gå ned noe i vekt, men siden du spør så kan det være to ting du kan se på: Er treningsprogrammet ditt så effektivt som mulig, med den tiden du har til rådighet -og hvordan ser kosten din egentlig ut. Jeg har ikke noe tro på full kontroll av kosten, men hvis du ønsker deg resultater som synes er det kanskje her du må begynne. Muligens intensivere treningen din litt i tillegg. Men du må tenke deg litt om, fordi det høres ut som om du har en veldig bra vekt til høyden din, og det kan være som du sier at dette er den vekten som kroppen din er innstilt på. Man kan fort føle seg slapp om man kommer under den vekten For kvinner er kosthold stort sett viktigere enn mosjon når det gjelder å gå ned i vekt... Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 For kvinner er kosthold stort sett viktigere enn mosjon når det gjelder å gå ned i vekt... Lykke til. Det er ikke noen kjønnsforskjeller når det gjelder kaloriforbruk og vekt. Det kan bare virke sånn, fordi menn forbruker flere kalorier når de trener, p.g.a at de oftest veier mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung og lovende (?) medisinstudnet Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det er ikke noen kjønnsforskjeller når det gjelder kaloriforbruk og vekt. Det kan bare virke sånn, fordi menn forbruker flere kalorier når de trener, p.g.a at de oftest veier mer. Det er rett som du sier, men det er kjønnsforskjeller når det gjelder menn og kvinner og slanking. Det viktigste en mann kan gjøre for å gå ned i vekt, er å trene. Det viktigste for en kvinne er å passe kostholdet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det er rett som du sier, men det er kjønnsforskjeller når det gjelder menn og kvinner og slanking. Det viktigste en mann kan gjøre for å gå ned i vekt, er å trene. Det viktigste for en kvinne er å passe kostholdet. Tull! Det viktigste en mann kan gjøre for å gå ned i vekt er å spise riktig, ikke å trene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det er rett som du sier, men det er kjønnsforskjeller når det gjelder menn og kvinner og slanking. Det viktigste en mann kan gjøre for å gå ned i vekt, er å trene. Det viktigste for en kvinne er å passe kostholdet. Det lurer jeg veldig på hvor du har fra -hva er de fysiologiske årsakene til det, i så fall? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung og...... Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Det lurer jeg veldig på hvor du har fra -hva er de fysiologiske årsakene til det, i så fall? Hei! Vet jeg har lest det et eller annet sted i pensum fra preklinikken. Nå er jeg midt i eksamensperioden, men skal finne ut av det når jeg er ferdig. Mener å huske at det er hormonelt regulert. Mulignes pga østrogen. Men som sagt, er usikker. Følg med, skal gi beskjed så fort jeg finner det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.