Gå til innhold

Ernæringsspesialist

Gjest WeightGainer...not

Anbefalte innlegg

Gjest WeightGainer...not

Har lest en del innlegg her nå, men finner liksom ikke svaret på det jeg lurer på, så:

Jeg lurer på om det vil hjelpe meg å ta kontakt med en ernæringsspesialist (-fysiolog eller hva det nå heter) for å gå opp i vekt.

Jeg er en gutt på 27 år som er 187 cm høy og veier 72 kg.

Hva kan evt en slik fagperson hjelpe meg med som jeg ikke kan "klare" på egenhånd??

Føler at jeg spiser og spiser men går ikke opp i vekt.

Kanskje er det noe forum en plass på nett hvor det tas opp slike ting som kostholdplaner (for å gå opp i vekt), hvis dere skjønner!!??!!

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ernæringsfysiolog kan hjelpe deg med å sette opp en kostplan som inneholder alt kroppen din trenger. Det er ingen garanti for at du går opp i vekt.

Hvis du synes du er for tynn kan du begynne å trene litt styrke, gutter går relativt raskt opp i muskelvekst hvis kostholdet er bra. Jeg synes ikke det høres ut som om du har en spiseforstyrrelse. De fleste unge som bor alene har uregelmessig kosthold, jeg hadde det omtrent sånn som du beskriver selv da jeg var på din alder. Så lenge du spiser når du er sulten og ikke lar kropp/mat styre tankene og valgene dine så er det lite trolig at du har en spiseforstyrrelse.

Prøv å fokuser på en sunn livsstil, der trening og kosthold er balansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos ernæringsfysiolog men fikk ikke noen diett som jeg la på meg av. Derimot fikk jeg beskjed om å drikke 3-6 Fortimel om dagen, etter maten, og det gjør jeg i perioder. Det går sakte oppover, 7 kg på ¨2 år og jeg spiser mye mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...