Gå til innhold

Misjonerer du på dol? Og får DU lov til det?

Anbefalte innlegg

Hei..

Noen liker ikkje at eg misjonerer for mitt livssyn her på dol...

Inkludert webmasteren..

Men sånn eg ser det er det ganske mangen her på Åpent forum som misjonerer for sitt syn på saker og ting..

( til dømes sitt syn på krigen i Irak..)

Kven er det da som skal få lov til å misjonere på det litt åpne forumet?

I introduksjonene av forumet står det:

"Du kan ha meninger om denne tjenesten, om helsetjenesten generelt, eller om enkeltsaker innenfor helse, livsstil og livssyn. La dette være din talerstol.

Gi uttrykk for ros og ris, eller del dine gode idéer med oss andre!"

Der står det jo at ein kan dele sine meninger om nettopp livssyn her på åpent forum..

Men det er altså ikkje sånn i praksis..

I allefall dersom dine meninger ikkje er politisk korrekte..

Synest du det er like greit??

Bør ikkje åpent forum være nettopp åpent??

Eg har utfordra webmasteren til å svare meg på det..

Men har enda ikkje fått noko svar..

No utfordrar eg deg...

Åpent forum eller ikkje?

mvh

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• misjonær

12

• favn

5

• Ulv I Faarikaal

5

• Mamta

4

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Du må gjerne holde virtuell gudstjeneste om du vil for meg, men du må finne deg i at andre protesterer og herper tråden din. Kommer du med påstander f eks om at vonde ting som skjer med folk er guds straffedom, går du over grensa. Da ruller vi deg i tjære og fjær.

Jeg synes det virker som om webmaster famler totalt i blinde når han skal "rydde opp" her inne. Jeg leste tråden på webmaster-forumet der du lurte på hvorfor du var blitt slettet og viste til formuleringen på åpningssiden til åpent forum. Webmaster kunne ikke si annet enn at han oppfattet det som om du misjonerte og det ønsket de ikke at dol skulle bli brukt til. Nehei, nei. Da må de kanskje forklare litt bedre hva de ønsker av åpent forum, for jeg forstår det ikke. Her er det rasister i fleng, fanatikere i fleng, galninger i fleng og en bønsj med "vanlige folk". Det snakkes om stive pikker og analsex, abort og angrepiller og one night stands, at folk som røyker er tapere, at feite folk er motbydelige for å nevne noen eksempler. Men nevn Jesus, and you`re out!

Jeg er ikke kristen selv, men her inne er det neste så jeg har lyst til å bli det. Dine misjonerende innlegg er tidvis noe av det mest normale som er å lese... :o) Og DET sier litt.

Du må gjerne holde virtuell gudstjeneste om du vil for meg, men du må finne deg i at andre protesterer og herper tråden din. Kommer du med påstander f eks om at vonde ting som skjer med folk er guds straffedom, går du over grensa. Da ruller vi deg i tjære og fjær.

Jadå..

Du må få lov til å rulle i veg alt du orkar...

Stå på!

mvh

Annonse

Jeg synes det virker som om webmaster famler totalt i blinde når han skal "rydde opp" her inne. Jeg leste tråden på webmaster-forumet der du lurte på hvorfor du var blitt slettet og viste til formuleringen på åpningssiden til åpent forum. Webmaster kunne ikke si annet enn at han oppfattet det som om du misjonerte og det ønsket de ikke at dol skulle bli brukt til. Nehei, nei. Da må de kanskje forklare litt bedre hva de ønsker av åpent forum, for jeg forstår det ikke. Her er det rasister i fleng, fanatikere i fleng, galninger i fleng og en bønsj med "vanlige folk". Det snakkes om stive pikker og analsex, abort og angrepiller og one night stands, at folk som røyker er tapere, at feite folk er motbydelige for å nevne noen eksempler. Men nevn Jesus, and you`re out!

Jeg er ikke kristen selv, men her inne er det neste så jeg har lyst til å bli det. Dine misjonerende innlegg er tidvis noe av det mest normale som er å lese... :o) Og DET sier litt.

Hei!

Det var till oppmuntring!

(men viss du skriver flere sånne blir eg nok stengd ute for godt ;-)

Ha ein fin dag!

Gjest appendix

Skal webbis komme ut av denne klemma, må de forandre teksten om hvordan Åpent skal brukes!

Ellers driver de jo med diskriminering. Diskuter hva du vil, bare VI er enige i det. Hva webbis til enver tid er enige i, vil da avhenge hvilke personer som jobber der akkurat nå.

Temmelig håpløst spør du meg. Tror ikke de folka som drifter det har kunnskap nok om etikk osv til å følge opp retningslinjene.

Du kan misjonere så mye du orker for min del. Om jeg ikke vil lese det, så hopper jeg over trådene, akkurat som at jeg ikke går i kirken om jeg ikke vil være med på gudstjeneste. At du får pepper og motargumenter må du jo regne med, men jeg går ut i fra at det er derfor du skriver.

Er enig med deg i at det misjoneres om alle mulige andre ting her også.

Det dummeste jeg leser i dine tråder er når folk hetser deg for å misjonere og samtidig forteller deg at du går utfor stupet med de valgene du har tatt i forhold til religion. Hvis ikke _det_ er misjonering så vet ikke jeg :o)

Du dømmer og blir dømt - sånn er Åpent forum.

For en gangs skyld er jeg helt enig med deg, misjonær.

Som du sier, så inviterer de selv til det på åpningsstiden... så om dette ikke er lov, så fæølger de ikke sine egne retningslinjer.

For meg personlig spiller det egentlig ingen rolle - jeg hopper som regel glatt over trådene du starter, fordi jeg vet inholdet ikke passer meg. (Det gjør jeg da ogå med enkelte andre DOLere)

Forøvrig synes jeg du er flink til å misjonere på en "#ryddig" måte - (om man kan si slikt om misjonering da). Hadde du skrevet misjonerende svar på annenhvert innlegg her iinne, så hadde jeg liksom kunne forstått webmaster, men du lager jo tross alt dine helt egne, nye tråder!

mvh

At du tilkjennegir ditt syn på religion og gjerne ser at andre følger deg er overhodet ikke plagsomt.

Det er imidlertid all rasisme, hverdagsrasisme, skaprasisme som forefinnes i en rekke tråder og innlegg - samt sladder og generelt ondsinnet prat om ens neste.

Dere kristne har kirker, en masse propagandaaviser (som jeg hver mnd får trøkka ned i postkassa selv om det står ettertrykkelig nevnt på kassa mi at reklame er uønsket), bedehus, klubber og jeg vet ikke hva hvor dere kan messe, preike, tale i tunger og gjøre det dere ellers måtte finne for godt.

Så la en stakkars hedning få være i fred på DOL ihvertfall...

Hva skal denne misjoneringen være god for, forresten?

Annonse

At du tilkjennegir ditt syn på religion og gjerne ser at andre følger deg er overhodet ikke plagsomt.

Det er imidlertid all rasisme, hverdagsrasisme, skaprasisme som forefinnes i en rekke tråder og innlegg - samt sladder og generelt ondsinnet prat om ens neste.

Amen!

Dere kristne har kirker, en masse propagandaaviser (som jeg hver mnd får trøkka ned i postkassa selv om det står ettertrykkelig nevnt på kassa mi at reklame er uønsket), bedehus, klubber og jeg vet ikke hva hvor dere kan messe, preike, tale i tunger og gjøre det dere ellers måtte finne for godt.

Det der syns jeg var et dårlig argument. Gravide, småbarnsforeldre o.l har også barselgrupper, Familie&Barn-magasiner og andre foreninger, men bruker like fullt DOL til å diskutere om det. Det er jo det DOL er til.

Om vi hedninger vil skåne oss, så er det vel bare å skygge unna de (u)aktuelle trådene? :o)

Om en bruker priser sin lykke over at våren endelig er kommet - skal h*n da nektes å skrive fordi det finnes vinter-elskere på forumet?

Ja, der sa du noe!

*banner over kirkereklamen i min ellers reklamefrie postkasse*

*mumlemumle*

Ulv I Faarikaal

Det var en mandag i oktober. Vi hadde nettopp avsluttet morgentungetaletimen for barn i alderen 3-6 år. I sannhet en herlig stund som snart skulle bli avløst av undervisning i fysisk avstraffelse av ustyrlige tenåringssønner.

Jeg har utarbeidet disse retningslinjer for ukens aktiviteter på DOL:

Matt 5:29:

Om ditt høyre øye frister deg til fall, da riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg at du mister ett av dine lemmer enn at hele ditt legeme blir kastet i helvete.

Matt 5:30:

Og om din høyre hånd frister deg til fall, da hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste ett av dine lemmer, enn at hele ditt legeme kommer i helvete.

Matt 10:28:

Frykt ikke for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller for ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete!

Matt 23:33:

Slanger! Ormeyngel! Hvordan skal dere unnfly dommen til helvete?

Mark 9:43:

Om din hånd frister deg, da hogg den av! Det er bedre for deg at du går vanfør inn til livet, enn at du har dine to hender og går bort til helvete, til den uslokkelige ild,

Mark 9:45:

Og om din fot frister deg til fall, så hogg den av! Det er bedre for deg at du går halt inn til livet enn at du har dine to føtter og blir kastet i helvete,

Mark 9:47:

Og om ditt øye frister deg, da riv det ut! Det er bedre for deg at du går enøyd inn i Guds rike enn at du har to øyne og blir kastet i helvete,

Luk 12:5:

Jeg skal vise dere hvem dere skal frykte: Frykt for ham som har makt til å slå i hjel og til deretter å kaste i helvete. Ja, sier jeg dere: Ham skal dere frykte.

Jak 3:6:

Også tungen er en ild. Som en verden av urettferdighet står tungen blant våre lemmer. Den smitter hele legemet og setter livshjulet i brann, og selv blir den satt i brann av helvete.

Matt 5:22:

Men jeg sier dere: Den som uten grunn harmes på sin bror, skal være skyldig for domstolen. Og den som sier til sin bror: Raka! skal være skyldig for Rådet. Og den som sier: Du dåre! skal være skyldig til helvetes ild.

Matt 18:9:

Og om ditt øye frister deg til fall, da riv det ut og kast det fra deg! Det er bedre for deg å gå enøyd inn til livet, enn å ha begge øyne og bli kastet i helvetes ild.

Matt 23:15:

Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere, som farer omkring over hav og land for å vinne en eneste tilhenger. Og når han er blitt det, gjør dere ham til et helvetes barn, to ganger verre enn dere selv!

Når Guds ord sier at helvetet finnes så finnes det, og vi skal ikke gjøre noe med det Gud sier i Bibelen.

Å fornekte helvete vil si at disse skriftstedene fjernes eller ta borg, og det er alvorlig å si i mot Guds ord osv

Er alle enige i at dette burde bli sletta ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...