E550xyz Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg har slitt bort brusken i venstre kne og har der fått operert inn en helprotese. I det høyre kneet er det meste av brusken borte. Jeg er blitt fortalt at produkter basert på Glucosamin skal hjelpe såvel mot smerter i knærne som å gjenoppbygge manglende brusk. Er dette korrekt - og i så fall er produktet reseptpliktig? Og hva heter det? Jeg er også blitt fortalt at det er mulig å unngå operasjon av høyre kne ved å smøre dette inn 2-3 ganger daglig med et produkt som inneholder Haibrusk. Er det en realitet? På forhånd mange takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 E550xyz. Jeg tror nok at behandling både med Glucosamin og Haibrusk er dårlig dokumentert når det gjelder å bygge opp nedslitt brusk.Men rett skal være rett, jeg har noen pasienter som har brukt kapsler som inneholder haibrusk, som sier at de etterhvert har mindre smerter med nedslitt rygg og andre ledd. Men om det objektivt kan påvises positive endringer, er vel tvilsomt. Jeg selv hadde vel lagt mest vekt på styrke- og bevegelighets-trening av hele benet. All trening som ikke er vektbærende er en fordel. Sykkeltrening pleier for mange å være bra. Helprotesene fungerer ofte svært bra og jeg er nesten forbauset over hvor fin funksjonen blir. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.