Gjest Fortvillet, håper noen kan komme med gode råd Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg er nyutdannet sykepleier, men har en revmatisk sykdom som gjør at jeg ikke fungerer som sykepleier. Aetat foreslo at jeg skulle utdanne meg til helsesøster. Jeg har totalt jobbet 4 mnd i 2 forskjellige jobber. Jeg har fungert dårlig i begge 2. Skal nå prøve å få hospiteringsplass. Den muntlige avtalen jeg hadde med aetat var at jeg skulle prøve å få 12 mnd praksis også skulle vi søke på helsesøsterutdannelsen. Jeg har flere ganger bedt om å få dette skriftlig bla via epost. Jeg var nå på møte med aetat han sa at han hadde snakket med disse 2 plassene og at han ikke kunne godkjenne helsesøster utdannelse når jeg ikke fungerte som sykepleier. Han mente at jeg skulle hospitere et år som sykepleier og etterpå gå etår på lønnstilskudd før jeg eventuelt kunne få videre utdanning. I min legeerklæring står det at jeg ikke skal jobbe innenfor pleien. Jeg har hadde ganske mye ekstra smerter når jeg har jobbet og har måte sykemeldt meg engang pga at jeg haltet. Jeg ser veldig svart på å skulle holde ut 2 år i pleien enten med sterke smerter eller ved høye doser av smertestillende. Den siste tiden har jeg klarte meg med naturmedisin. (eteriske oljer, men det er begrenset hvor lenge de varer og slutten av dagen har vært veldig tøff, før dette måte jeg ta 4 paralgin forte får å klare å ta smertene.) Vis jeg kun skulle brukt paralgin forte som smertestillende og jobbe vanlig vakt kun det lett bli at jeg måte ta 2 doser pr vakt altså 8 paralgin forte pr dag. Jeg tror ikke dette vil gjøre meg til noen bedre sykepleier. Og gå med smertene å holde dem ut, går får en periode spesielt vis man jobber mot et mål. Og jeg er også mye bedre om sommeren. Jeg er veldig fortvillet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Etter det siste møtet jeg hadde med saksbehandleren føler jeg meg veldig fortvillet og deprimert og har ikke fått gjort noe. Føler liksom jeg stenger hodet i vegen uansett hva jeg gjø