Gjest Fortvillet, håper noen kan komme med gode råd Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Jeg er nyutdannet sykepleier, men har en revmatisk sykdom som gjør at jeg ikke fungerer som sykepleier. Aetat foreslo at jeg skulle utdanne meg til helsesøster. Jeg har totalt jobbet 4 mnd i 2 forskjellige jobber. Jeg har fungert dårlig i begge 2. Skal nå prøve å få hospiteringsplass. Den muntlige avtalen jeg hadde med aetat var at jeg skulle prøve å få 12 mnd praksis også skulle vi søke på helsesøsterutdannelsen. Jeg har flere ganger bedt om å få dette skriftlig bla via epost. Jeg var nå på møte med aetat han sa at han hadde snakket med disse 2 plassene og at han ikke kunne godkjenne helsesøster utdannelse når jeg ikke fungerte som sykepleier. Han mente at jeg skulle hospitere et år som sykepleier og etterpå gå etår på lønnstilskudd før jeg eventuelt kunne få videre utdanning. I min legeerklæring står det at jeg ikke skal jobbe innenfor pleien. Jeg har hadde ganske mye ekstra smerter når jeg har jobbet og har måte sykemeldt meg engang pga at jeg haltet. Jeg ser veldig svart på å skulle holde ut 2 år i pleien enten med sterke smerter eller ved høye doser av smertestillende. Den siste tiden har jeg klarte meg med naturmedisin. (eteriske oljer, men det er begrenset hvor lenge de varer og slutten av dagen har vært veldig tøff, før dette måte jeg ta 4 paralgin forte får å klare å ta smertene.) Vis jeg kun skulle brukt paralgin forte som smertestillende og jobbe vanlig vakt kun det lett bli at jeg måte ta 2 doser pr vakt altså 8 paralgin forte pr dag. Jeg tror ikke dette vil gjøre meg til noen bedre sykepleier. Og gå med smertene å holde dem ut, går får en periode spesielt vis man jobber mot et mål. Og jeg er også mye bedre om sommeren. Jeg er veldig fortvillet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Etter det siste møtet jeg hadde med saksbehandleren føler jeg meg veldig fortvillet og deprimert og har ikke fått gjort noe. Føler liksom jeg stenger hodet i vegen uansett hva jeg gjør 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98366-kan-aetat-kreve-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kizi Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei ! Jeg har desverre ingen gode råd å komme med fordi jeg selv har gått på attføring en tid og tatt helsesekretær utdanning. Har jobbet en tid nå, men nå begynner det å røyne på for helsa mi. Kan ikke sitte så lenge av gangen for da stivner musklene mine. Jeg er veldig interessert i å jobbe i helsevesenet og kunne tenke meg å ta sykepleier utdanning. Tenkte da at jeg kunne jobbe litt mindre og ha samme utbetaling. Men jeg lurer jo selvfølgelig om jeg kunne ha fått dekt dette gjennom attføringen. Kan du kanskje fortelle meg opplegget ved en sykepleierutdanning ville jeg blitt glad. Hvor tungt er det? Veldig takknemlig for svar. Ønsker også deg lykke til og håper det ordner seg for deg. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98366-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-555477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mumi Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, jeg heller. Men jeg skjønner du har vært på møte hos Aetat. Jeg har nettopp fått innkallelse til et slikt møte, men jeg vet ingenting om hva det skal handle om, hva de spør om, hvordan jeg skal forberede meg osv. Kan du kanskje fortelle meg hvordan slike møter foregår? Er ganske nervøs, og ble bare mer nervøs nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98366-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-560048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Det må du ta opp med legen, de har ikke hjemler for å kreve at du skal ta jobber som legen sier nei til. Det fins noen småhitlere overalt i staten. Skriv brev til sjefen i distriktet med kopi til saksbehandler hvis du ikke når fram. Still krav, du har rettigheter de ikke kommer vekk fra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98366-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-560080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortvillet Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, jeg heller. Men jeg skjønner du har vært på møte hos Aetat. Jeg har nettopp fått innkallelse til et slikt møte, men jeg vet ingenting om hva det skal handle om, hva de spør om, hvordan jeg skal forberede meg osv. Kan du kanskje fortelle meg hvordan slike møter foregår? Er ganske nervøs, og ble bare mer nervøs nå. Det er veldig forskjellig på hvilket arbeidskontor du går til. Du skal ikke verre så veldig nervøs. Er det pga attføring du skal eller er du arbeidsledig. Vis det er attføring kan du prøve å tenke om hva det er du vil. Er det noe du har spesielt lyst til.Vis du er veldig usikker på hva du vil tror jeg nok det er lurt å be de om å henvise deg til arbeidsrådgivningskontoret. Jeg vet at enkelte aetater ønsker bare å få folk snarest mulig ut av systemet, men andre skulle man neste tro ønsker å beholde dem lengst mulig i systemet. Jeg har et eks på en kamerat som fikk annenklassen bilservikat igjennom dem får å få jobb trengte han også truckførerbevisset pga hans dårlig økonomi kunne han ikke selv betale det, Han fikk avslag i fra aetat pga de hadde jo betalt for annenklasse og han måte ikke forlange mer. Men meg fikk jeg beskjed om at jeg var jo ung så vi hadde jo god tid på oss. Jeg skal til en annen saksbehandler på onsdag håper det går bedre da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98366-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-560091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Som sykepleier antar jeg det er mange ting du kan jobbe som. Blant annet innenfor mere sekretær-baserte arbeidsoppgaver på et legekontor, for eksempel? Ingen tunge løft, og kanskje bare ta noen blodprøver og lignende lett arbeid. Innen kosmetikkindustrien finnes det også muligheter for sykepleiere, har jeg hørt. Eventuelt kan du vel lett få jobb på legevakter o.l.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98366-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-560131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Som sykepleier antar jeg det er mange ting du kan jobbe som. Blant annet innenfor mere sekretær-baserte arbeidsoppgaver på et legekontor, for eksempel? Ingen tunge løft, og kanskje bare ta noen blodprøver og lignende lett arbeid. Innen kosmetikkindustrien finnes det også muligheter for sykepleiere, har jeg hørt. Eventuelt kan du vel lett få jobb på legevakter o.l.? Kan du fortelle meg mer om hvilke muligheter som finnes innenfor kosmetikkindustrien for sykepleier.Vet du noen man kan kontakte. Jeg kan jobbe i Bodø distriktet eller de kommunene som ligger i nærheten av Bodø slik som Fauske, Rognan, Sørfold. Jeg har prøvd flere plasser å finne ut hvilke andre jobber en rene pleieoppgaver man som sykepleier kan jobbe med. Har hatt kontakt med både aetat, sykepleierforbundet og vikarbyrå uten og fått noen særlig hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98366-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-561489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.