Gå til innhold

Hva vi kvinner må ofre for skjønnheten...

Anbefalte innlegg

Gjest sophia 03

Gransker meg selv i speilet. Hvem er denne unge kvinnen jeg ser? Med høyehælte støvletter, capri bukse og sort topp. Innenfor der, stikkende blondeundertøy. Med stylet hår og et sminket ansikt. Ikke lenger troskyldig og naturell. Med lange akrylnegler med frask manikyr og hold in strømpebukse og push up BH. Vi kvinner vil fremheve det vi vil og skjule det vi må. Men er prisen litt for høy noen ganger?

Jeg mener, hvem er jenta som skjuler seg bak fasaden? Hvorfor pynter vi på oss selv, og hvem gjør vi det for? Vi liker å si at vi gjør det for oss selv. Barberer leggene og på mer intime steder. Rekk opp hånda den som synes det er behagelig å "stikle" avgårge på 10 cm høye hæler med trange jeans og masse nåler i håret. Hadde det ikke vært deilig å kommet på jobb i pysjen og et par deilige tiger tøffler? Usminket og med bustet hår. Layed back og komfortabel...

Men nei, prisen for å være delikat og feminin er faktisk ganske høy. Men jeg tar den gledelig fordi jeg føler meg vel oppi all denne ukomfortabelheten likevel.

Jeg er kvinne!

Fortsetter under...

Annonse

Javel... Er du en feminin mann eller en maskulin kvinne kanskje? Jeg tipper det siste.

Så du tror at femininitet og maskulinitet har med dette å gjøre:

'Med høyehælte støvletter, capri bukse og sort topp. Innenfor der, stikkende blondeundertøy. Med stylet hår og et sminket ansikt. Ikke lenger troskyldig og naturell. Med lange akrylnegler med frask manikyr og hold in strømpebukse og push up BH.'

Du har et stykke igjen. Helt klart.

Annonse

Gjest Også dame

Lurer på hvorfor dette innlegget støter deg sånn. Jeg synes det var ganske bra jeg.

Jeg er ikke støtt. jeg bare registrerer at hun misoppfatta conan og bruker "tipper du er en maskulin kvinne". Jeg oppfatter det, (og skjønnhetstyraniet hun skriver om) som om hun mener kvinner som IKKE går i høye hæler og trives med det, er noe negativt og stygt. Men det er jo mulig jeg tar feil.

Kvinnen du beskriver oser av usikkerhet. Ikke av kvinnelighet. For øvrig er jeg helt enig med favn. Dette hørtes ut som et dårlig innlegg i et dårlig ukeblad.

Og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen.

Du Babette - det ligger en melding til deg på meldinger. Ikke i dag, ikke i går - faen, følger du ikke med?

Du Babette - det ligger en melding til deg på meldinger. Ikke i dag, ikke i går - faen, følger du ikke med?

Ja, altså nå har jeg svart.

Av en eller annen grunn ser jeg alltid for meg Magica fra Tryll (i Donald) når jeg ser nicket ditt. Er dere like?

Nå svarer du vel at jeg ligner på Madam Mim, og det er greit. Hun er en kjekk heks.

Ja, altså nå har jeg svart.

Av en eller annen grunn ser jeg alltid for meg Magica fra Tryll (i Donald) når jeg ser nicket ditt. Er dere like?

Nå svarer du vel at jeg ligner på Madam Mim, og det er greit. Hun er en kjekk heks.

Magica fra Tryll altså ...

Duh .. hun har langt sort hår - det har IKKE jeg!!

Gjest skralle

Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å sett ut slik som du beskriver deg selv. Sorry, ikke noe dritt til deg og alle andre som sprayer og lakkerer, men det er ikke min stil. Jeg er nok litt mer laydback og naturell. Men jo, det er viktig å føle seg vel så jeg har jo en del barbering og napping og den slags drit, men hårnåler, sparkel og lakk trenger jeg ikke for å føle meg vel ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...