Gjest bebba Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Har du ikke lest mine innlegg eller skjønner du dem bare ikke? Jeg har selvfølgelig ikke noe ønske om å skyte svensker, eller noen andre for den del. Jeg prøvde bare å vise at det er galt å si det er rasisme å ville skyte innvandrere, da innvandrere kommer i alle raser, også vår egen - med bl.a. svensker. Jo jeg forstår hva du mener. Jeg prøver bare å få frem at hvis noen har et ønske om å skyte mennesker så er vedkommende gal og det har ingenting med rasisme eller andre ismer å gjøre, men bare rett og slett ren galskap. Selvfølgelig skjønner jeg at du mener ikke at du ønsker å skyte alle svensker. Jeg hører selv under innvandrerkatagorien i hvert fall hvis svenskene gjør det. Engang var definisjonen den at hvis begge foreldre var utenlandsfødte så var vedkommende innvandrer. Da falt Kong Harald under den katagorien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98465-litt-ille-human-etiske-konfirmanter/page/2/#findComment-558223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jo jeg forstår hva du mener. Jeg prøver bare å få frem at hvis noen har et ønske om å skyte mennesker så er vedkommende gal og det har ingenting med rasisme eller andre ismer å gjøre, men bare rett og slett ren galskap. Selvfølgelig skjønner jeg at du mener ikke at du ønsker å skyte alle svensker. Jeg hører selv under innvandrerkatagorien i hvert fall hvis svenskene gjør det. Engang var definisjonen den at hvis begge foreldre var utenlandsfødte så var vedkommende innvandrer. Da falt Kong Harald under den katagorien. Jeg vil ikke si at et ønske om skyte noen nødvendigvis tilsier at personen er gal. Dersom en pervo hadde kidnappet og voldtatt din 4 år gamle datter hadde du nok ønsker å skyte han, eller det som verre er. Jeg ville ikke kallt deg gal av den grunn. Men ønsker du å skyte personer som aldri har gjort deg noe galt, står det verre til. Men jeg mistenker at grunnen til disse ungdommenes holdninger (og jeg tviler på at de var spesielle for human etikere) er nok problemene dette mottaket i området skapte. Det er et kjent faktum at det ofte blir problemer med slike mottak. Det har ikke noe med rasen til de som bor der, men oppførselen deres. Begrepet innvandrer har vel noe med om du er født i norge og om foreldrene dine er norske statsborgere. Men kongen er ikke akkurat 100% norsk nei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98465-litt-ille-human-etiske-konfirmanter/page/2/#findComment-558299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg vil ikke si at et ønske om skyte noen nødvendigvis tilsier at personen er gal. Dersom en pervo hadde kidnappet og voldtatt din 4 år gamle datter hadde du nok ønsker å skyte han, eller det som verre er. Jeg ville ikke kallt deg gal av den grunn. Men ønsker du å skyte personer som aldri har gjort deg noe galt, står det verre til. Men jeg mistenker at grunnen til disse ungdommenes holdninger (og jeg tviler på at de var spesielle for human etikere) er nok problemene dette mottaket i området skapte. Det er et kjent faktum at det ofte blir problemer med slike mottak. Det har ikke noe med rasen til de som bor der, men oppførselen deres. Begrepet innvandrer har vel noe med om du er født i norge og om foreldrene dine er norske statsborgere. Men kongen er ikke akkurat 100% norsk nei. Hvis noen voldtar og dreper min datter (egentlig uansett alder), så har du rett i at jeg ville nok kunne ønske å drepe vedkommende. Om det riktige ordet er gal eller noe annet vet jeg ikke, men hvis jeg ville handlet som jeg ønsket så hadde jeg vært betraktet som utilregnelig og jeg hadde nok fått masse sympati. Jeg er enig med deg om disse holdningen til ungdommene, men det er dumt språk og si at alle bare skal skytes fordi at de kan ikke oppføre seg. Jeg støtter overhodet ikke dødsstraff i USA selvom jeg synes handlingene til noen av dem som får den er noe av det grusomste som tenkes kan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98465-litt-ille-human-etiske-konfirmanter/page/2/#findComment-558331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.