Gå til innhold

ønsker å være bare husmor!

Anbefalte innlegg

Gjest husmoren

Jeg skulle ønske jeg bare kunne være husmor og hjemme med barna! At vi hadde råd til det.. for det er jammen nok å gjøre hjemme, og jeg har det alltid travelt. Og jeg ville tatt et kurs eller utdanning, så jeg slipper være liten assistent. I "gamle" dager var det vanlig å være husmor, nå skal alle ut i arbeid og det er for travelt. Men pga økonomien må jeg jobbe kvelder og helger, og det går utover samlivet. Hva mener dere om det å være "bare" husmor? Jeg har så lyst! Så når barna har gått på skolen noen år kunne jeg begynt å jobbe, og da med noe utdanning bak meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98473-%C3%B8nsker-%C3%A5-v%C3%A6re-bare-husmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hjemme i 4 år med barna og hadde det knall. Det var en fin tid hvor vi kunne følge egne rytmer og bruke mye tid på hverandre.

Jeg hadde jentene med meg stort sett overalt - også på "voksenting". Det gikk fint.

Følte meg mer som en mor - ikke husmor. Kanskje det hadde no med prioriteringene mine å gjøre.... Det blei ikke så mye vasking og stryking, for å si det sånn :)

Juliane1365380384

Jeg er enig med deg! Fødselspermisjonen med mitt første barn går mot slutten, men jeg vil fortsatt være hjemme! Hadde vi bare hatt råd....

Jeg skulle ønske jeg kunne forsette å ha rolige morgener og formiddager med lillemann. Etterhvert la ham gå noen timer i park/barnehage hver formiddag som jeg kunne bruke til mer utdannelse. Deretter ha god tid til å lage en sunn og god middag for hele familien, og så leke og kose oss alle sammen før juniors leggetid.

Slippe å pese hjem for å rekke barnehagen. Slippe å slenge sammen en halvdårlig middag fordi det har blitt så sent. Slippe å kollapse foran tv'n etter at småen har lagt seg, fordi man er for sliten til noe annet. Slippe å grue seg til hver arbeidsdag, fordi jeg har et yrke jeg ikke trives med, men har ikke råd til en ny utdannelse.....osv.

Jeg synes de som har anledning til å være hjemme noen år mens barna er små, er priviligerte.

Imens tipper jeg lotto hver lørdag... ;-)

Annonse

Gjest husmoren

Jeg er enig med deg! Fødselspermisjonen med mitt første barn går mot slutten, men jeg vil fortsatt være hjemme! Hadde vi bare hatt råd....

Jeg skulle ønske jeg kunne forsette å ha rolige morgener og formiddager med lillemann. Etterhvert la ham gå noen timer i park/barnehage hver formiddag som jeg kunne bruke til mer utdannelse. Deretter ha god tid til å lage en sunn og god middag for hele familien, og så leke og kose oss alle sammen før juniors leggetid.

Slippe å pese hjem for å rekke barnehagen. Slippe å slenge sammen en halvdårlig middag fordi det har blitt så sent. Slippe å kollapse foran tv'n etter at småen har lagt seg, fordi man er for sliten til noe annet. Slippe å grue seg til hver arbeidsdag, fordi jeg har et yrke jeg ikke trives med, men har ikke råd til en ny utdannelse.....osv.

Jeg synes de som har anledning til å være hjemme noen år mens barna er små, er priviligerte.

Imens tipper jeg lotto hver lørdag... ;-)

Jeg er også hjemme med de små nå, men skal begynne å jobbe igjen til høsten. Da går fødselspermisjonen ut, og det blir igjen travle(re) dager.. Men jeg vil ha mer tid med familien, for jeg tror det er viktig for barna at jeg er hjemme. Og kunne jeg tatt meg utdanning kunne jeg fått en bedre jobb med bedre arbeidstid! Er lei av å jobbe kvelder og helger... (for luselønn). Vel.. vi får drømme:)

Jeg skulle også ønske jeg kunne vært hjemme noen år.

Men økonomien stopper oss. Min mann jobber i et lavtlønnyrke, så uten min inntekt vil det bli vanskelig.

Dessuten vil jeg ikke risikere å miste arbeidsplassen min. Slike jobber vokser ikke på trær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...