Per666 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Vet at denne dieten begyner aa bli kjempe populer, og vet at mange mener at den ikke virker siden man gaar opp igjen i vekt etter aa ha sluttet med den, men prinsippet med den er at kroppen vil bruke av eget fett itedenfor energi i fra maten. Vet ogssa at mesteparten av mistet vekt er vann. men hvis man trener mens man er paa en protein diett vil kroppen bruke opp mye fett. Det som folk gjor galt er at de gaar paa den, uten a trene, riktig at man da mister vekt men den vekta er mest vann og ikke fett siden kroppen ikke har bruke mye energi da, men hvis man trener og da mener jeg opptil 500 kalorier flere ganger i uken ( ca 4) vil kroppen bruke mest fett. La oss si at man gaar ned 15 kg paa en aktivt! protein diett, etter at man slutter paa den vil kroppen sannsynligvis gaa opp igjen rundt 5 kg minst og da har man mistet ihvertfall 7 kg fett og Det som er sporsmaalet er at vil kroppen som i en "turbo" kur der man ikke spiser no bare sette seg selv paa sparemodus el lignende og gaa opp igjen all det man har mista eller er mistet fett mistet fett!!??? Jeg lurer paa dette siden ange gaar paa denne kuren i dag, men ikke mange trener og da er det nbaturlig vis at kroppen vil miste mest vann og ikke fett! noen som har svar eller kommentar eller egne erfaringer aa dele???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mener jeg at det var Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Er det Atkins eller Lindbergs råd du følger? For Lindbergs råd er ikke en SlankeKUR, men livsstilsomlegging. Varig. Vedkommende bør _for alltid_ spise lite karbh, og stort sett kun karbh med lav G.I.-verdi. 1 gram glykogen (lagret i musklene) binder 4 deler vann, om jeg husker rett. Derfor kan vekta svinge ganke mye alt etter kostinntak dagen i forveien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per666 Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Er det Atkins eller Lindbergs råd du følger? For Lindbergs råd er ikke en SlankeKUR, men livsstilsomlegging. Varig. Vedkommende bør _for alltid_ spise lite karbh, og stort sett kun karbh med lav G.I.-verdi. 1 gram glykogen (lagret i musklene) binder 4 deler vann, om jeg husker rett. Derfor kan vekta svinge ganke mye alt etter kostinntak dagen i forveien. Det er atkins dietten jeg mener. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KrEidem Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det er atkins dietten jeg mener. Jeg har vært på Atkins diett nesten ett år nå og er veldig fornøyd med dietten. Jeg ville ikke kalle det en proteindiett for fett hører også med til dietten. Hvis du ikke spiser fett sammen med proteinene vil kroppen forbrenne muskelatur istedenfor fettlagrene. Dette på grunn av at hvis kroppen ikke får tilført fett vil den tro at det ikke finnes fett tilgjengelig og den vil da spare på kroppsfettet. Jeg for min del trener ganske mye. At det er noen som går ned i vekt til tross for at de ikke trener, beviser bare at dietten er unik i slankesammenheng. Kroppen forbrenner litt selv om du hviler så derfor er det godt mulig at du forbrenner fett selv om du ikke trener. Er du i ketose/lipolyse forbrenner du fett.punktum. Veldig mange er opptatt av om det er vann eller fett du mister, men jeg er av den oppfatning at jeg ikke ønsker å bære på hverken overflødig fett eller overflødig vann. Muskler derimot kan en ikke få for mye av. Når ønsket vekt er oppnådd kan en ikke vende tilbake til gamle synder for da vil du legge på deg igjen. Dette gjelder uansett diett. Derfor har jeg viet mitt liv til Atkins diett. Selvfølgelig skal en ikke følge diettens strengeste diett, men en skal finne ut hvor mye karbohydrater du kan spise for å holde vekta, og trener du mye så tåler du også ganske mye karbohydrater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.