Jonco Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Jeg har hatt en del probblemer med et kne etter et fall på ski for et par år siden. Da var det "bare" leddbåndet på innsiden av kneet som ble strukket, men etter at dette skulle vært bra igjen, har jeg hatt endel vridninger med smerter og hevelse i et par dager når jeg har spilt fotball, særlig innendørs. Etter siste gang, da varte hevelsen i tre uker, har jeg ikke kunnet hverken strekke kneet helt ut eller bøye det helt. I tillegg gjør det vondt og kneet blir stivt når jeg sitter med kneet skjevt, og det hender det knepper og gjør litt vondt i forskjellige situasjoner. En venn av meg som er fysioterapeut sier at dette er typiske symptomer på menisk skade av litt alvorligere grad, og at jeg antageligvis må operere. Stemmer dette, og hvor må jeg isåfall henvende meg? skal jeg kontakte primærlegen for videre henvisning, eller kan jeg like gjerne gå f.eks til NIMI? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonco Skrevet 16. november 2000 Forfatter Del Skrevet 16. november 2000 Jeg har hatt en del probblemer med et kne etter et fall på ski for et par år siden. Da var det "bare" leddbåndet på innsiden av kneet som ble strukket, men etter at dette skulle vært bra igjen, har jeg hatt endel vridninger med smerter og hevelse i et par dager når jeg har spilt fotball, særlig innendørs. Etter siste gang, da varte hevelsen i tre uker, har jeg ikke kunnet hverken strekke kneet helt ut eller bøye det helt. I tillegg gjør det vondt og kneet blir stivt når jeg sitter med kneet skjevt, og det hender det knepper og gjør litt vondt i forskjellige situasjoner. En venn av meg som er fysioterapeut sier at dette er typiske symptomer på menisk skade av litt alvorligere grad, og at jeg antageligvis må operere. Stemmer dette, og hvor må jeg isåfall henvende meg? skal jeg kontakte primærlegen for videre henvisning, eller kan jeg like gjerne gå f.eks til NIMI? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 jeg tror mere at du har en korsbåndsskade. du bør få foretaget en knækikkertundersøgelse (artroskopi) af en dertil rutineret speciallæge. mvh jvbruun, ortopædkirurg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 jeg tror mere at du har en korsbåndsskade. du bør få foretaget en knækikkertundersøgelse (artroskopi) af en dertil rutineret speciallæge. mvh jvbruun, ortopædkirurg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Kjære Jonco Det er helt klart at dine symptomer kan være forårsaket av en meniskskade. Indre menisk skades ofte når sidebåndet på innsiden skades. Du bør absolutt vurderes av en med erfaring i slike skader. Et alternativ er NIMI. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Kjære Jonco Det er helt klart at dine symptomer kan være forårsaket av en meniskskade. Indre menisk skades ofte når sidebåndet på innsiden skades. Du bør absolutt vurderes av en med erfaring i slike skader. Et alternativ er NIMI. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 10. februar 2001 Del Skrevet 10. februar 2001 Hei, ta en titt på disse: http://www.trim.no/artikler/belastningsskader.htm http://www.trim.no/skader.htm http://www.trim.no/tema_kneene.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.