Gå til innhold

Kvifor er du på dol?

Anbefalte innlegg

Gjest appendix
Skrevet

Bare det at du kaller deg 'misjonær' gjør at jeg kjenner noe strammer seg til i meg. Om det er irritasjon eller hva det er er jeg ikke helt sikker på.

Det har vel noe med at ikke alle som kaller seg kristne er gode mennesker.

Og det å misjonere står for meg som å presse på andre noe DU mener de bør ha. Som å true fattige folk i andre kulturer å tro på den kristne gud som bytte for humanitær hjelp. Fy skam! Hjelp dem selv om de tror på en annen gud da vel. DET ville være godhet og uselviskhet...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• misjonær

8

• Ulv I Faarikaal

5

• conan

3

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal
Skrevet

JA, jeg ville jo heller vært 'der ute'! Kjedet meg aldri da, men så har det skjedd ting som gjør at jeg isteden er her...

Nå har jeg vært oppe siden 0600 i dag og mekka som en gal for å få 4 pc'er ferdig til bruk med all programvare. Kl 22 var de klare. Likevel kjeder jeg meg kl 2230.

Gjest Ulveråder
Skrevet

Nå har jeg vært oppe siden 0600 i dag og mekka som en gal for å få 4 pc'er ferdig til bruk med all programvare. Kl 22 var de klare. Likevel kjeder jeg meg kl 2230.

Jeg veit akkurat hva du trenger !

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg veit akkurat hva du trenger !

Å, hva da ?

Skrevet

Bare det at du kaller deg 'misjonær' gjør at jeg kjenner noe strammer seg til i meg. Om det er irritasjon eller hva det er er jeg ikke helt sikker på.

Og det å misjonere står for meg som å presse på andre noe DU mener de bør ha. Som å true fattige folk i andre kulturer å tro på den kristne gud som bytte for humanitær hjelp. Fy skam! Hjelp dem selv om de tror på en annen gud da vel. DET ville være godhet og uselviskhet...

Nå er jo ikke misjonær akkurat noen plagsom pådytter her på DOL da. Jeg er sjelden enig i det han har å si, men det plager meg ikke at han "misjonerer".

"......................"

Skrevet

Aller mest er jeg her for å spørre om, og svare på spørsmål om hypothyreose. Det er fordi det er en av sykdommene jeg har selv og fordi vi er mange med stoffskiftesykdommer som opplever å ikke få tilstrekkelig hjelp innen helsevesenet.

Ellers bruker jeg dol som den unike "erfaringsdatabasen" alle vi som er her utgjør. Kjekt å ha et sted hvor man kan spørre om (og oftest få svar på) det en lurer på, særlig for meg som ikke har så stor familie og vennekrets.

Skrevet

Tja, fordi man blir litt kjent med noen her inne.Noen få har jeg også truffet i Rl.Har vært her siden høsten 1998.

Ellers så går jeg inn her når jeg trenger 5 minutters pause. Raser raskt rundt før jeg stuper ut igjen.

Dine innleggg leser jeg forøvrig ikke.

Skrevet

Jeg har alle vennene mine her.

Vil det si at alle her på DOL er vennene dine eller at alle dine to venner er her på DOL? :)

Skrevet

Trenger man noen grunn ?

Sikkert ikkje..

Men det er vel som oftes ein grunn til at du gjør enten det ene eller andre..

Eller kommer du bare tilfeldigvis innom ..

Skrevet

Vil det si at alle her på DOL er vennene dine eller at alle dine to venner er her på DOL? :)

Ja. ;-)

Skrevet

Hei..

Beklager d da..

At det snører seg litt til..

Men du skriver:

"Som å true fattige folk i andre kulturer å tro på den kristne gud som bytte for humanitær hjelp"

No skal eg inrømme at eg aldrig har vært ute på de misjonsmarkene der..

Men trur nå eg kjenner litt til korleis ting fungerer en del plasser..

Har aldrig høyrt noko om at dette er ein vanlig strategi..

Har du noen dømer/beviser for denne teorien, eller er det bare rykter eller oppfatninger om at sånn må det være?

Bielen lærer jo om at en skal elske sin neste som seg selv ( uavhengig om det er ens beste venn eller verste fiende..)

Ellers så lover eg at eg aldrig her på dol skal true deg til å tro på Gud i bytte mot noe som helst..

mvh

Skrevet

Tja, fordi man blir litt kjent med noen her inne.Noen få har jeg også truffet i Rl.Har vært her siden høsten 1998.

Ellers så går jeg inn her når jeg trenger 5 minutters pause. Raser raskt rundt før jeg stuper ut igjen.

Dine innleggg leser jeg forøvrig ikke.

Hmm..

Du leste jo denne da i allefall..

mvh

Skrevet

Primært hører jeg til på adopsjonsforumet, så datt jeg innom Åpent ved et uhell. Syns mye av det som står her er interessant og lærerikt, men dine innlegg pleier jeg oftest knapt nok å skumlese. :-D

Skumlese..

Det er da ikkje så verst..

Fortsett med det..

Ha ein fi dag!

mvh

Skrevet

Nei faen, er det deg igjen....

Ja så amen er det det..

sånn kan det gå du...

mvh

Skrevet

Nå er jo ikke misjonær akkurat noen plagsom pådytter her på DOL da. Jeg er sjelden enig i det han har å si, men det plager meg ikke at han "misjonerer".

"......................"

Eller hun?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Skumlese..

Det er da ikkje så verst..

Fortsett med det..

Ha ein fi dag!

mvh

Nuh vel, så snart jeg ser at du misjonerer, så hopper jeg videre til andre sine innlegg. Det du gjør her inne appellerer definitivt ikke til meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...