misjonær Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Var det en ting eg skulle ønske å fjerne fra folks (spes. kristne) sin bevisthet.. Så var det Janteloven... I går fikk eg tilsendt denne Jesu Anti-Janteloven.. Den mener eg passer bra inn i plassen.. JESU ANTI-JANTELOV 1. Du er elsket og verdifull-en perle i min hånd! 2. Du er den du er fordi jeg ønsker å bruke deg, nettop som du er! 3. Du har fått alt det du trenger for å utføre de oppgavene jeg har for deg 4. De evnene du har fått er helt spesielle, og du skal ikke sammenligne deg med andre 5. Du er like mye verdt som alle andre:jeg gjør nemlig ikke forskjell på dere. 6. Jeg har en spesiell oppgave for deg, som bare du kan utføre 7. Husk: De evnene du har fått,er gitt deg for å glede andre 8. Vær god mot andre, så gleder du meg 9. Husk alltid at den største visdommen er å kjenne meg 10.Jeg elsker deg av hele mitt hjerte! Kristne, kva tenker dere om denne "loven"? Ikkje kristne, kva tenker dere? NB: Før noen kommer å anklager meg for å si at Kristne er bedre/mer verdifulle en andre.. Så må eg si at det gjere eg ikkje.. Gud elsker alle like mykje! Jeremia 31.3(litt av verset) JA, MED EVIG KJÆRLEIK HAR EG ELSKA DEG! Ha ein verdifull dag! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 "Gud elsker alle like mykje!" Elskar guden din Saddam Hussein? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
conan Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det velter seg i magen min allerede ved pkt 2. Hvofor inne i helvete skulle jeg som mening med livet mitt og la noen "bruke meg"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Undskyld meg , men du trenger ikke å skrive det du IKKE mener : "NB: Før noen kommer å anklager meg for å si at Kristne er bedre/mer verdifulle en andre.. Så må eg si at det gjere eg ikkje.. Gud elsker alle like mykje!" For ikke så lenge siden skrev du at Gud sendtte disse til Helvete , eller ?!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
misjonær Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 "Gud elsker alle like mykje!" Elskar guden din Saddam Hussein? Han elsker syndaren, men ikkje synda.. Så JA han elsker nok Saddam.. Men han elsker ikkje det Saddam gjør.. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
misjonær Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Undskyld meg , men du trenger ikke å skrive det du IKKE mener : "NB: Før noen kommer å anklager meg for å si at Kristne er bedre/mer verdifulle en andre.. Så må eg si at det gjere eg ikkje.. Gud elsker alle like mykje!" For ikke så lenge siden skrev du at Gud sendtte disse til Helvete , eller ?!!!! Hei Vin! Du som har studert Bibelen så masse må jo ha fått med deg at Gud tilbyr alle frelse.. Og ikkje ønsker at nokon skal gå fortapt.. Men det er mangen som sier Nei takk til frelsen, og desse går fortapt.. Desse Bibelvers må du jo ha lest 1000 ganger... Ser du ikkje kva som står der?? Joh 3:16 For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, forat hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv; Joh 3:17 for Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men forat verden skulde bli frelst ved ham. Joh 3:18 Den som tror på ham, blir ikke dømt; den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Og kanskje har du også lest det som står i: Eze 18:23 Skulde jeg ha behag i den ugudeliges død? sier Herren, Israels Gud -- mon ikke heller i at han vender om fra sin vei og lever? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Ja, gud elsker alle så mye at noen må dø i krig, lide av forskjellige sykdommer, og attpåtil sender han de som ikke gjør som han sier til helvete. Og dette er noe du tror på frivillig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hei Vin! Du som har studert Bibelen så masse må jo ha fått med deg at Gud tilbyr alle frelse.. Og ikkje ønsker at nokon skal gå fortapt.. Men det er mangen som sier Nei takk til frelsen, og desse går fortapt.. Desse Bibelvers må du jo ha lest 1000 ganger... Ser du ikkje kva som står der?? Joh 3:16 For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, forat hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv; Joh 3:17 for Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men forat verden skulde bli frelst ved ham. Joh 3:18 Den som tror på ham, blir ikke dømt; den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Og kanskje har du også lest det som står i: Eze 18:23 Skulde jeg ha behag i den ugudeliges død? sier Herren, Israels Gud -- mon ikke heller i at han vender om fra sin vei og lever? mvh Jeg er bare totalt uenig i måten du fremstiller den evige fortapelsen ! Du mener at de ugudlige skal brenne i et Helvete??! Bibelene er , som du vet , mye symbolsk . Hvis Gud er en Far for oss alle ville velø han ikke pint oss. Hvilken far hadde gjort det? Ingen god en ! HVIS det finnes en Gud OG Bibelen er sann , så tolker jeg "Helvete" slik : Hva skjer om en kaster et papir inn i en ovn / ild ? Jo ; det blir utslettet for alltid.... De døde lever ikke. Bibelen stiller døden og livet opp som kontraster: «Syndens lønn er døden, men Guds nådes gave er evig liv.» (Romerne 6: 23) Bibelen viser at en som er død, er uten bevissthet: «De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting.» (Forkynneren 9: 5) Bibelen sier hva som skjer når et menneske dør: «Han går tilbake til sin jord. På den dag opphører hans tanker.» - Salme 146: 3, 4, .Det står ikke noe sted i Bibelen at mennesket har en udødelig sjel som lever videre etter at kroppen er død. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Calle Schewen Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Punkt 1-7 var bra! Anti-Jantelover støtter jeg. Punkt 8-10 blir litt for heavy for meg. Jeg er religiøs, tror at det finnes en kraft. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
misjonær Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg er bare totalt uenig i måten du fremstiller den evige fortapelsen ! Du mener at de ugudlige skal brenne i et Helvete??! Bibelene er , som du vet , mye symbolsk . Hvis Gud er en Far for oss alle ville velø han ikke pint oss. Hvilken far hadde gjort det? Ingen god en ! HVIS det finnes en Gud OG Bibelen er sann , så tolker jeg "Helvete" slik : Hva skjer om en kaster et papir inn i en ovn / ild ? Jo ; det blir utslettet for alltid.... De døde lever ikke. Bibelen stiller døden og livet opp som kontraster: «Syndens lønn er døden, men Guds nådes gave er evig liv.» (Romerne 6: 23) Bibelen viser at en som er død, er uten bevissthet: «De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting.» (Forkynneren 9: 5) Bibelen sier hva som skjer når et menneske dør: «Han går tilbake til sin jord. På den dag opphører hans tanker.» - Salme 146: 3, 4, .Det står ikke noe sted i Bibelen at mennesket har en udødelig sjel som lever videre etter at kroppen er død. MVH Hei igjen! Må komentere noen av de tinga du skriver.. "Bibelene er , som du vet , mye symbolsk " Vel, Bibelen er "som eg veit" Guds ord... Klart at ein del ting tolkes forskjellig... Men Gud er ikkje en Far for oss alle.. Gud blir ikkje din eller min Far før vi tar imot Jesus! Joh.1.12: Men alle dei som tok imot han, dei gav han rett til å verta Guds born, dei som trur på namnet hans." (les og 1.Joh.3.1-2) Altså sier Bibelen at ein ikkje er Guds barn, før ein tar imot Jesus og vert født på nytt ( Joh.3.5) Kven har dei då til Far dei som ikkje trur på Jesus?? Det seier Jesus i Joh.8.42-44 Joh 8:42 Jesus sa til dem: Var Gud eders far, da elsket I mig; for jeg er utgått fra Gud og kommer fra ham; for jeg er heller ikke kommet av mig selv, men han har utsendt mig. Joh 8:43 Hvorfor skjønner I ikke min tale? Fordi I ikke tåler å høre mitt ord. Joh 8:44 I har djevelen til far, og I vil gjøre eders fars lyster; han var en manndraper fra begynnelsen og står ikke i sannheten; for sannhet er ikke i ham. Når han taler løgn, taler han av sitt eget, for han er en løgner og løgnens far. Det er ganske tøffe ord... Viss det var sånn som du presenterer døden for de som ikkje tror.. Kvifor sier Jesus det han sier i Mat.25.31-33 Mat 25:31 Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin herlighets trone. Mat 25:32 Og alle folkeslag skal samles for hans åsyn, og han skal skille dem fra hverandre, likesom hyrden skiller fårene fra gjetene, Mat 25:33 og han skal stille fårene ved sin høire side, men gjetene ved den venstre. og i vers 41 Mat 25:41 Da skal han også si til dem ved den venstre side: Gå bort fra mig, I forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler! Kvifor forteller Jesus historien om Lasarus og den rike mannen?? (Du kjenner til den??) Dersom ikkje fortapelsen var reel, har menneske jo ingen ting å bli frelst fra.. Da hadde jo ikkje Jesus gidda å gå veien om Golgata for å frelse menneskene.. Og i Daniel 12.2 står det " Og dei mange som søv i molda, skal vakna opp, somme til evig liv, somme til skam og evig avsky." Nei, eg kan ikkje gå med på å "avskaffe" fortapelsen, når skriftene og Jesus til de grader advarere mot dette... Kall meg en svovelpredikant.. Men sånn står det i Bibelen.. Hvorfor skulle eg gidde å bruke tid på å misjoner om eg ikkje trudde at mennesker trenger å bli reddet fra fortapelsen?? Burde sikkert brukt mer tid på dette svaret.. Men nå må eg stikke gitt.. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hei igjen! Må komentere noen av de tinga du skriver.. "Bibelene er , som du vet , mye symbolsk " Vel, Bibelen er "som eg veit" Guds ord... Klart at ein del ting tolkes forskjellig... Men Gud er ikkje en Far for oss alle.. Gud blir ikkje din eller min Far før vi tar imot Jesus! Joh.1.12: Men alle dei som tok imot han, dei gav han rett til å verta Guds born, dei som trur på namnet hans." (les og 1.Joh.3.1-2) Altså sier Bibelen at ein ikkje er Guds barn, før ein tar imot Jesus og vert født på nytt ( Joh.3.5) Kven har dei då til Far dei som ikkje trur på Jesus?? Det seier Jesus i Joh.8.42-44 Joh 8:42 Jesus sa til dem: Var Gud eders far, da elsket I mig; for jeg er utgått fra Gud og kommer fra ham; for jeg er heller ikke kommet av mig selv, men han har utsendt mig. Joh 8:43 Hvorfor skjønner I ikke min tale? Fordi I ikke tåler å høre mitt ord. Joh 8:44 I har djevelen til far, og I vil gjøre eders fars lyster; han var en manndraper fra begynnelsen og står ikke i sannheten; for sannhet er ikke i ham. Når han taler løgn, taler han av sitt eget, for han er en løgner og løgnens far. Det er ganske tøffe ord... Viss det var sånn som du presenterer døden for de som ikkje tror.. Kvifor sier Jesus det han sier i Mat.25.31-33 Mat 25:31 Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin herlighets trone. Mat 25:32 Og alle folkeslag skal samles for hans åsyn, og han skal skille dem fra hverandre, likesom hyrden skiller fårene fra gjetene, Mat 25:33 og han skal stille fårene ved sin høire side, men gjetene ved den venstre. og i vers 41 Mat 25:41 Da skal han også si til dem ved den venstre side: Gå bort fra mig, I forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler! Kvifor forteller Jesus historien om Lasarus og den rike mannen?? (Du kjenner til den??) Dersom ikkje fortapelsen var reel, har menneske jo ingen ting å bli frelst fra.. Da hadde jo ikkje Jesus gidda å gå veien om Golgata for å frelse menneskene.. Og i Daniel 12.2 står det " Og dei mange som søv i molda, skal vakna opp, somme til evig liv, somme til skam og evig avsky." Nei, eg kan ikkje gå med på å "avskaffe" fortapelsen, når skriftene og Jesus til de grader advarere mot dette... Kall meg en svovelpredikant.. Men sånn står det i Bibelen.. Hvorfor skulle eg gidde å bruke tid på å misjoner om eg ikkje trudde at mennesker trenger å bli reddet fra fortapelsen?? Burde sikkert brukt mer tid på dette svaret.. Men nå må eg stikke gitt.. mvh "Hvorfor skulle eg gidde å bruke tid på å misjoner om eg ikkje trudde at mennesker trenger å bli reddet fra fortapelsen??" Gjer oss ein teneste: Ikkje gidd meir. Vi er fortapte i dine auger, og kjem aldri til å bli noko anna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hei igjen! Må komentere noen av de tinga du skriver.. "Bibelene er , som du vet , mye symbolsk " Vel, Bibelen er "som eg veit" Guds ord... Klart at ein del ting tolkes forskjellig... Men Gud er ikkje en Far for oss alle.. Gud blir ikkje din eller min Far før vi tar imot Jesus! Joh.1.12: Men alle dei som tok imot han, dei gav han rett til å verta Guds born, dei som trur på namnet hans." (les og 1.Joh.3.1-2) Altså sier Bibelen at ein ikkje er Guds barn, før ein tar imot Jesus og vert født på nytt ( Joh.3.5) Kven har dei då til Far dei som ikkje trur på Jesus?? Det seier Jesus i Joh.8.42-44 Joh 8:42 Jesus sa til dem: Var Gud eders far, da elsket I mig; for jeg er utgått fra Gud og kommer fra ham; for jeg er heller ikke kommet av mig selv, men han har utsendt mig. Joh 8:43 Hvorfor skjønner I ikke min tale? Fordi I ikke tåler å høre mitt ord. Joh 8:44 I har djevelen til far, og I vil gjøre eders fars lyster; han var en manndraper fra begynnelsen og står ikke i sannheten; for sannhet er ikke i ham. Når han taler løgn, taler han av sitt eget, for han er en løgner og løgnens far. Det er ganske tøffe ord... Viss det var sånn som du presenterer døden for de som ikkje tror.. Kvifor sier Jesus det han sier i Mat.25.31-33 Mat 25:31 Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet, og alle englene med ham, da skal han sitte på sin herlighets trone. Mat 25:32 Og alle folkeslag skal samles for hans åsyn, og han skal skille dem fra hverandre, likesom hyrden skiller fårene fra gjetene, Mat 25:33 og han skal stille fårene ved sin høire side, men gjetene ved den venstre. og i vers 41 Mat 25:41 Da skal han også si til dem ved den venstre side: Gå bort fra mig, I forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler! Kvifor forteller Jesus historien om Lasarus og den rike mannen?? (Du kjenner til den??) Dersom ikkje fortapelsen var reel, har menneske jo ingen ting å bli frelst fra.. Da hadde jo ikkje Jesus gidda å gå veien om Golgata for å frelse menneskene.. Og i Daniel 12.2 står det " Og dei mange som søv i molda, skal vakna opp, somme til evig liv, somme til skam og evig avsky." Nei, eg kan ikkje gå med på å "avskaffe" fortapelsen, når skriftene og Jesus til de grader advarere mot dette... Kall meg en svovelpredikant.. Men sånn står det i Bibelen.. Hvorfor skulle eg gidde å bruke tid på å misjoner om eg ikkje trudde at mennesker trenger å bli reddet fra fortapelsen?? Burde sikkert brukt mer tid på dette svaret.. Men nå må eg stikke gitt.. mvh Nå er jeg litt trøtt etter en hard natt , men kort forklart hva jeg ev. mener : Det er at skal komme en ny himmel og jord . Etter Harmageddon) Du kan lese om det i Åpenbaringen 21. De som ikke følger Gud da skal gå fortapt til den evige død ( ikke Helvete) , mens de som følger Gud skal få leve på en paradisisk jord . ( Det var jo her Gud skapte oss fra begynnelsen) Men det ER noen som skal til himmelen i følge Bibelen ; de 144 000 som er frikjøpt fra jorden for å herske med Jesus . Åpenbaringen 14. *gjesp* mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98610-anti-janteloven/#findComment-557919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.