Gå til innhold

Mat, mat, mat...

favn

Anbefalte innlegg

Trener styrke, løping og step sånn cirka annenhver dag eller to-tre ganger i uka. Tror jeg har funnet meg ganske godt til rette med mengde, intervaller, type øvelser osv. Målet var og er å bli sterkere, strammere i fisken og få litt kondis på toppen. Har ikke så verst progresjon, både på styrke og utholdenhet. Jeg skal _ikke_ først og fremst forbrenne fett - selv om det jo med nødvendighet skjer likevel...

Har alltid spist og spiser nok sunnere enn gjennomsnitts-Kari og Ola. God appetitt og mye matglede fordelt over cirka 4-5 små og større måltider om dagen. Heldigvis (?) er det slik at jeg ikke legger på meg, kun et kilo hvis jeg virkelig jobber med saken. Men jeg dytter ikke i meg smultboller av den grunn. Kanelboller og sjokolade, kanskje... :-)

Nå har jeg lest til øyet har blitt stort og vått om kosthold på nettet og må si at alt det der blir for komplisert for meg.

Derfor:

Noen gode tips om lure ingredienser som jeg bør inkludere i daglig / ukentlig kost? Dette bør kunne inkorporeres i måltider som også serveres barn, kan ikke operere med to ulike middager i heimen.

Takk til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bønner er bra. Lag for eksempel en stor gryte Chili con carne, god middag, bra turmat, frys ned resten for rask, enkel middag på travle dager.

Bruk bønnestuing til tacos og enchiladas.

Tomatbønner med egg og bacon til cowboyfrokost, kveldsmat, hurtigmiddag.

Tunfisk er bra. Fersk er nydelig, rosastekt som biff eller råere, god salat til. Tunfisk på boks er også helt ok, godt i salat til lunch eller på smørbrød. Datteren min liker tunfisksalat med tunfisk, mais, salat og majones på matpakka i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønner er bra. Lag for eksempel en stor gryte Chili con carne, god middag, bra turmat, frys ned resten for rask, enkel middag på travle dager.

Bruk bønnestuing til tacos og enchiladas.

Tomatbønner med egg og bacon til cowboyfrokost, kveldsmat, hurtigmiddag.

Tunfisk er bra. Fersk er nydelig, rosastekt som biff eller råere, god salat til. Tunfisk på boks er også helt ok, godt i salat til lunch eller på smørbrød. Datteren min liker tunfisksalat med tunfisk, mais, salat og majones på matpakka i barnehagen.

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ett tips, å få i seg nok Omega3. Det er bra for alt fra treningsresultater til psyke. Spis masse fisk! Evnt. juks med kapsler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ett tips, å få i seg nok Omega3. Det er bra for alt fra treningsresultater til psyke. Spis masse fisk! Evnt. juks med kapsler :)

Jeg jukser! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt løper du? Rolig langkjøring? Intervall? Litt av hvert?

Det var kanskje litt misvisende det jeg sa i ei og samme setning. Treninga dreier seg i utgangspunktet om styrke og så varmer jeg opp og av slutter med løping / step, det kommer an på. Løper ikke noe langt akkurat, neidetviljegikkesi :-) Hvis, nei _når_ jeg får bedre kondis skal jeg prøve å kjøre meg litt mer ut med intervall-løping. Men det er et stykke igjen, nå har jeg nok med vanlig tempo.

Trener du? Løping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje litt misvisende det jeg sa i ei og samme setning. Treninga dreier seg i utgangspunktet om styrke og så varmer jeg opp og av slutter med løping / step, det kommer an på. Løper ikke noe langt akkurat, neidetviljegikkesi :-) Hvis, nei _når_ jeg får bedre kondis skal jeg prøve å kjøre meg litt mer ut med intervall-løping. Men det er et stykke igjen, nå har jeg nok med vanlig tempo.

Trener du? Løping?

Ja, jeg er løpegal. 4 ganger i uka, 6 km hver gang. Det blir sannelig 24 km i uka.

Og jeg er alltid sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er løpegal. 4 ganger i uka, 6 km hver gang. Det blir sannelig 24 km i uka.

Og jeg er alltid sulten.

Imponeeeerende... Da konkurrerer du også, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponeeeerende... Da konkurrerer du også, kanskje?

Nei, jeg konkurrerer ikke. Kunne i og for seg godt ha tenkt meg det av og til, men ikke på asfalt. Da får jeg vondt på baksida av knærne.

Men løpingen er nok mest avkobling og batteriladning for meg, jeg trener egentlig ikke særlig målrettet.

Jeg beundrer de som trener fordi de synes de bør. Hadde jeg ikke elsket å løpe, hadde jeg aldri i verden giddet å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...