favn Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Trener styrke, løping og step sånn cirka annenhver dag eller to-tre ganger i uka. Tror jeg har funnet meg ganske godt til rette med mengde, intervaller, type øvelser osv. Målet var og er å bli sterkere, strammere i fisken og få litt kondis på toppen. Har ikke så verst progresjon, både på styrke og utholdenhet. Jeg skal _ikke_ først og fremst forbrenne fett - selv om det jo med nødvendighet skjer likevel... Har alltid spist og spiser nok sunnere enn gjennomsnitts-Kari og Ola. God appetitt og mye matglede fordelt over cirka 4-5 små og større måltider om dagen. Heldigvis (?) er det slik at jeg ikke legger på meg, kun et kilo hvis jeg virkelig jobber med saken. Men jeg dytter ikke i meg smultboller av den grunn. Kanelboller og sjokolade, kanskje... :-) Nå har jeg lest til øyet har blitt stort og vått om kosthold på nettet og må si at alt det der blir for komplisert for meg. Derfor: Noen gode tips om lure ingredienser som jeg bør inkludere i daglig / ukentlig kost? Dette bør kunne inkorporeres i måltider som også serveres barn, kan ikke operere med to ulike middager i heimen. Takk til deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En_Mamma Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Bønner er bra. Lag for eksempel en stor gryte Chili con carne, god middag, bra turmat, frys ned resten for rask, enkel middag på travle dager. Bruk bønnestuing til tacos og enchiladas. Tomatbønner med egg og bacon til cowboyfrokost, kveldsmat, hurtigmiddag. Tunfisk er bra. Fersk er nydelig, rosastekt som biff eller råere, god salat til. Tunfisk på boks er også helt ok, godt i salat til lunch eller på smørbrød. Datteren min liker tunfisksalat med tunfisk, mais, salat og majones på matpakka i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Bønner er bra. Lag for eksempel en stor gryte Chili con carne, god middag, bra turmat, frys ned resten for rask, enkel middag på travle dager. Bruk bønnestuing til tacos og enchiladas. Tomatbønner med egg og bacon til cowboyfrokost, kveldsmat, hurtigmiddag. Tunfisk er bra. Fersk er nydelig, rosastekt som biff eller råere, god salat til. Tunfisk på boks er også helt ok, godt i salat til lunch eller på smørbrød. Datteren min liker tunfisksalat med tunfisk, mais, salat og majones på matpakka i barnehagen. Takk skal du ha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Har bare ett tips, å få i seg nok Omega3. Det er bra for alt fra treningsresultater til psyke. Spis masse fisk! Evnt. juks med kapsler 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Har bare ett tips, å få i seg nok Omega3. Det er bra for alt fra treningsresultater til psyke. Spis masse fisk! Evnt. juks med kapsler Jeg jukser! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg jukser! ;-) Hvor langt løper du? Rolig langkjøring? Intervall? Litt av hvert? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Hvor langt løper du? Rolig langkjøring? Intervall? Litt av hvert? Det var kanskje litt misvisende det jeg sa i ei og samme setning. Treninga dreier seg i utgangspunktet om styrke og så varmer jeg opp og av slutter med løping / step, det kommer an på. Løper ikke noe langt akkurat, neidetviljegikkesi :-) Hvis, nei _når_ jeg får bedre kondis skal jeg prøve å kjøre meg litt mer ut med intervall-løping. Men det er et stykke igjen, nå har jeg nok med vanlig tempo. Trener du? Løping? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det var kanskje litt misvisende det jeg sa i ei og samme setning. Treninga dreier seg i utgangspunktet om styrke og så varmer jeg opp og av slutter med løping / step, det kommer an på. Løper ikke noe langt akkurat, neidetviljegikkesi :-) Hvis, nei _når_ jeg får bedre kondis skal jeg prøve å kjøre meg litt mer ut med intervall-løping. Men det er et stykke igjen, nå har jeg nok med vanlig tempo. Trener du? Løping? Ja, jeg er løpegal. 4 ganger i uka, 6 km hver gang. Det blir sannelig 24 km i uka. Og jeg er alltid sulten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Ja, jeg er løpegal. 4 ganger i uka, 6 km hver gang. Det blir sannelig 24 km i uka. Og jeg er alltid sulten. Imponeeeerende... Da konkurrerer du også, kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Imponeeeerende... Da konkurrerer du også, kanskje? Nei, jeg konkurrerer ikke. Kunne i og for seg godt ha tenkt meg det av og til, men ikke på asfalt. Da får jeg vondt på baksida av knærne. Men løpingen er nok mest avkobling og batteriladning for meg, jeg trener egentlig ikke særlig målrettet. Jeg beundrer de som trener fordi de synes de bør. Hadde jeg ikke elsket å løpe, hadde jeg aldri i verden giddet å gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.