Gå til innhold

Hva kan dette være?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Typen har fått massevis av røde prikker.. På brystkassen, magen armer og hals.. De klør, men ellers føler han seg som vanlig..

Har søkt på utslett, og prikker men finner ikke noen årsak som passer..

Prikkene utvikler seg til brannsårlignende ting, for deretter å tørke inn..

Han har hatt de siden mandag, men de blir fler og fler..

Hva er det som gjør at en voksen mann(26) får prikker?

De er tydeligvis ikke smittsomme, jeg har ingen..

Vi har holdt katten unna for å utelukke allergi..

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98620-hva-kan-dette-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer hadde det samme (?) for noen mnd siden. Han gikk til hudlege her i Tyskland som konkluderte med at det var et slags virus. Ikke noe farlig.

Det ville gå bort av seg selv, men han fikk likevel med seg en salve. Forsvant etter noen dager.

Han hadde prikkene de samme steder du beskriver, og det ble flere og flere, og hissigere og hissigere.

laguna1365380434

Min samboer hadde det samme (?) for noen mnd siden. Han gikk til hudlege her i Tyskland som konkluderte med at det var et slags virus. Ikke noe farlig.

Det ville gå bort av seg selv, men han fikk likevel med seg en salve. Forsvant etter noen dager.

Han hadde prikkene de samme steder du beskriver, og det ble flere og flere, og hissigere og hissigere.

Takk for svar! Han følte seg bedre med en gang:) Greit å høre at det sikkert ikke er farlig!

laguna1365380434

Jeg hadde noe lignende for en stund siden. Det var en allergisk reaksjon mot medisiner.

takk for svar! Medisiner har han ikke spist, men nå har han nå fått legetime tirsdag.. I mellom tiden trøster vi oss med at det sikkert ikke er farlig...:)

Annonse

Jeg syns heller ikke "dama mi" er særlig vakkert....men TYPE er jo rett og slett et skjellsord...

Skjellsord? I mange dialekter er det helt naturlig å si "typen min".

Noen vil si at det er en fornærmelse å bli kalt "kjerringa mi", men det kommer an på hvor i landet du befinner seg. Her jeg bor sier folk gubben, kallen, typen og kjerringa, og det er ikke det minste nedsettende. Folk sier også "gamlingen" som et helt naturlig uttrykk.

Det finnes veldig få objektive sannheter når det gjelder slike ting. Og alt er bedre enn "skjærsten".

Gjest zimmermann

Skjellsord? I mange dialekter er det helt naturlig å si "typen min".

Noen vil si at det er en fornærmelse å bli kalt "kjerringa mi", men det kommer an på hvor i landet du befinner seg. Her jeg bor sier folk gubben, kallen, typen og kjerringa, og det er ikke det minste nedsettende. Folk sier også "gamlingen" som et helt naturlig uttrykk.

Det finnes veldig få objektive sannheter når det gjelder slike ting. Og alt er bedre enn "skjærsten".

Fjortisen får gjerne holde på med slike begreper som typen, men ikke voksne folk, syns jeg.

Annonse

Når vi ser noen som vi syns avviker litt fra det normale, eller folk som er "rare", eller gjør noe rart, kler seg rart, så sier vi ofte: "Herregud, se på han typen der'a".

Tydeligvis forskjell fra dialekt til dialekt. I min dialekt er "typen" et nøytralt begrep. Men jeg skjønner din negative holdning, ut fra hvordan ordet blir brukt i din dialekt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...