Gå til innhold

Musikk i Cave/Cohen-stil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laguna1365380434

Har du hørt på Birthdayparty? (Caves tidligereband) Men er det lignende stemmer du er ute etter eller soundet? Synes Cave og Cohen har ganske forskjellig sound, så om du kunne være mer eksakt?

Cave sine plater har jo dessuten hatt veldig forskjellig karakter, hvilke liker du best?

Liker Cave (og Cohen og)veldig godt og hører på mye som "ligner" og kan sikkert gi deg noen anbefalinger om du er litt mer presis:)

Gjest Raffine

Har du hørt på Birthdayparty? (Caves tidligereband) Men er det lignende stemmer du er ute etter eller soundet? Synes Cave og Cohen har ganske forskjellig sound, så om du kunne være mer eksakt?

Cave sine plater har jo dessuten hatt veldig forskjellig karakter, hvilke liker du best?

Liker Cave (og Cohen og)veldig godt og hører på mye som "ligner" og kan sikkert gi deg noen anbefalinger om du er litt mer presis:)

ok, var kanskje litt upresis. Det er mest den mørke stemmen og dystre stemninga som tiltrekker meg.

Gjest selje

ok, var kanskje litt upresis. Det er mest den mørke stemmen og dystre stemninga som tiltrekker meg.

Definitivt Tom Waits."Blood Money" og "Alice" er de to siste, men jeg syns ikke man helt overlever uten f.x. "Swordfishtrombones" og "Raindogs". Og "Frank's Wild Years". Og (osv)...

Annonse

laguna1365380434

Ok, For stemning og stemme: Sister of mercy er jo konge, 16 horspower er bra, Og Bauhaus.. Morphine? Kjempeband alt sammen, dog innen litt forskjellige genre... Enjoy:)

Annonse

Logitechmusa

Har du noen gang hørt nick cave egentlig?

Sånn bortsett fra at jeg har alt han har gitt ut, mener du?

Jeg syns nok at han er i en klasse for seg kvalitetsmessig, men stemmen og syngemåten til Brad Roberts har mye av samme mørke preget. Ellers blir det nok som å sammenligne David mot Goliat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...