Gjest Novembermom Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Saken er sånn: Jeg har en exostose ( medfødt ) i håndleddet mitt. Jeg kan ikke gå ut i jobb før den er operert ut. Som da kan ta sin tid. Jeg er hjemmeværende. Legen har sykemeldt meg i tillegg. For noen dager siden var vi så heldige å få tildelt barnehageplass til våre barn fra høsten av. Vi har ventet i 3 år på disse. Foreløpig har vi sagt ja til begge plassene. Vi har jo ventet lenge nå på barnehageplass. Og er ikke ting blir bedre f eks i juli, så kan vi jo si de opp. Vi har ikke råd til at jeg kan gå hjemmeværende så mye lenger, og det er her ting kræsjer. Vi sliter økonomisk og planen var at jeg skulle søke jobb når vi fikk tildelt barnehageplass. Jeg mister kontantstøtten for vår sønn i Desember neste år. Men dette går ikke for armen er ubrukelig pga exostosen og jeg vil bli sykemeldt i løpet av den første uken. Dette vet jeg med sikkerhet fordi jeg fungerer knapt hjemme når det gjelder dagligdagse ting som f eks husarbeid og da er det ikke noe vits med jobb når jeg ikke kan gjøre den. Men jeg har veldig lite lyst til å takke nei til barnehageplassene i samme slengen. Jeg skal snakke med trygdekontoret i morgen. Legen sa jeg skulle snakke med arbeidskontoret, for hun mente jeg hadde rett på noe og jeg tror hun mener yrkesrettet attføring. Men uansett om jeg har rett eller ikke rett, så ser jeg ikke noe annet valg enn å ta meg jobb i august sånn at vi kan betale barnehageplassene og fordi vi trenger bedre økonomi. Og fordi jeg holder på å bli litt smågal av å gå hjemme.....men det er en annen sak. Nå er det lettere for andre å si at jeg bare skal ta meg jobb til tross for dette, men det er ikke de som må leve med smerten hver dag. Jeg har slitt med dette en lang stund og jeg fikk endelig legevakten til å bestille røngten i Februar for meg. Nå høres det ut som om jeg har vært ofte til legen med armen, men det har jeg ikke. Det er i det siste den har vært veldig ille og exostosen ligger og gnisser/ligger press og skaper irritasjon/plager som da gir smerten i armen og det kjennes ut som senebetennelse. Legen nevnte også andre sykehus ( kanskje kortere ventelister ), men det skulle vi sikkert ta på neste time når jeg vet noe mer om ventetiden på det sykehuset hun har henvist meg til. Men uansett så kommer vi ( jeg iallefall ) fram til av vi ikke leve på 1900,- pr mnd etter at kontantstøtten er borte for vår minste. Samboeren min får jo lønn han og, men de går rett ut igjen i utgifter, så er det det jeg får vi har å leve for. Men vi sliter jo litt økonomisk nå og. Nå skal ikke jeg søke stønader fordi vi sliter litt økonomisk, men pga situasjonen som har oppstått. Jeg kunne gått ut i jobb hadde det ikke vært for exostosen i håndleddet jeg er født med. Legen spurte meg om jeg ville gått ut i jobb hvis jeg ikke hadde hatt det og det er jo selvfølgelig at jeg hadde gjort. Meningen var jo at jeg skulle ut i jobb når vi fikk barnehageplass, men nå kræsjer alt sammen. Så nå er jo valget enten å bite tennene sammen, få meg jobb og bli ennå mer "ufør" enn det jeg allerede er, eller å gå hjemme med barna til de begynner på skolen. Er det noen som har litt peiling her og kan kanskje hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98711-noen-som-vet-om-jeg-har-rett-p%C3%A5-yreksrettig-attf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.