Gå til innhold

FU: Kæm har ikke opplevd en 16-åring i senga ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Men hva er egentlig problemet med det han sier? Jeg har sansen for uredde folk som ikke går av veien for å spissformulere seg.

Jeg har derimot _ikke_ sansen for moraliserende, middelaldrende damer, som mener at alle jenter under 25 er umodne kart som må beskyttes mot seg selv.

Er du 16, har du lov.

Så lenge det han gjør er lovlig, er det ikke en jævel som skal komme å moralsk fordømme ham. At hans moral ikke er i tråd med din, er ikke hans problem.

Når det er sagt, så tror jeg ikke han har gjort noe, men det er likevel uinteressant.

Gjest liggtinget

Men hva er egentlig problemet med det han sier? Jeg har sansen for uredde folk som ikke går av veien for å spissformulere seg.

Jeg har derimot _ikke_ sansen for moraliserende, middelaldrende damer, som mener at alle jenter under 25 er umodne kart som må beskyttes mot seg selv.

Er du 16, har du lov.

Så lenge det han gjør er lovlig, er det ikke en jævel som skal komme å moralsk fordømme ham. At hans moral ikke er i tråd med din, er ikke hans problem.

Når det er sagt, så tror jeg ikke han har gjort noe, men det er likevel uinteressant.

Problemet er bare at denne setningen ble sagt i et forsvar av Terje Søviknes, som ble beskyldt for voldtekt av en 16 åring. Nå vet jeg jo at Søviknes aldri ble anmeldt og dømt, men han ble anklaget.

I en sånn forbindelse virker det helt hjernedødt at han sammenligner det med å måtte feie 16-åringer ut av senga.

Selv om Søviknes aldri ble anmeldt og dømt så opplevde nok denne jenta at han faktisk voldtok henne. Og at den godeste Martin S. da faktisk legger skylda på 16-åringen vitner om et kvinnesyn om hørte hjemme i middelalderen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...