Gå til innhold

Hva er det verste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest verstingen

Tja, en ansatt kan vel si mye dumt.

Det verste jeg har hørt er hun som sto bak disken på et konditori, to kjenninger traff hverandre i køen til kassa og begynte å snakke sammen.

Så sier hun med høy og skingrende stemme "ja, skal dere handle eller skal dere stå der og prate?"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98820-hva-er-det-verste/#findComment-558628
Del på andre sider

I dag tapte expert 3000 kroner. Jeg så ingen ute-ekspeditører, så jeg gikk til kassen for å få råd. Han sa at jeg måtte gå dit ned *peke* så var der sikkert noen andre som hjalp meg.

Men det var det ikke. Han fulgte meg ikke ned "dit" - han hjalp meg ikke med å finne noen (butikken var nesten tom) - og jeg ventet og ventet. Til slutt trampet jeg ut og sa før jeg gikk "der gikk du akkurat glipp av 3000 - pga dårlig service"

Jeg blir så forbannet når jeg får dårlig service. Jeg synes det er så utrolig arrogant - betyr ikke 3000 kr. noe for dem - betyr ikke jeg noe, jeg som kunde. Jeg gikk rett opp til Komplett data - der får jeg alltid god service - alltid.

Et annet eksempel er den Vera Moda butikken i Oslo City - hun eieren der er fantastisk. Uansett hvor mange folk det er i butikken - hvis hun befinner seg i nærheten av deg, så spør hun alltid om hun kan hjelpe. Og uansett hvor mange som maser så blir hun hos deg til du har funnet DET. Hun gir råd og hun henter fra lager. Jeg har virkelig positive opplevelser med den butikken der ...

En vennlig innstilling, et blikk og et smil når vi kommer inn "jeg har sett deg", en ærlig fremtoning (jeg synes i grunnen at det passer bedre enn det) - og ro (jaja, det er mange folk i butikken, men nå står jeg hos DEG) - det er ting jeg verdsetter og som gjør at jeg alltid går tilbake.

Det er ikke mye det handler om - bare en evne til å se folk, interessere seg for folk og være opptatt av at de skal komme igjen.

Jeg håper du blir "en sånn en" :) Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98820-hva-er-det-verste/#findComment-558667
Del på andre sider

Jeg har sansen for tilnærmingen der ekspeditøren drar i gang en dagligdags samtale om vær og vind. Jeg liker at de går litt rundt grøten istedenfor at de går rett på sak. Trikset er å vri samtalen over på salg på et umerkelig vis

Eksempel:

Ekspeditør: "Ja, det er godt at våren har kommet, skal bli godt å få litt sol på kroppen, blablabla.... den skjorta du står ved siden av der, vil kle deg virkelig godt...."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98820-hva-er-det-verste/#findComment-558765
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...