mally Skrevet 16. november 2000 Skrevet 16. november 2000 Jeg er 55 år og sliter med dårlig helse, både fysisk og psykisk. Er fortiden sykemeldt 50%. Mine plager skriver seg delvis fra jobben jeg har hatt de siste 22 årene. Jeg kjenner mer og mer på kropp og sinn at det kan føre til 100% sykefravær om jeg ikke får gjort noe med situasjonen. Er det vanskelig å få innvilga 50% uføretrygd og få fortsette i 50% arbeid? 0 Siter
mally Skrevet 16. november 2000 Forfatter Skrevet 16. november 2000 Jeg er 55 år og sliter med dårlig helse, både fysisk og psykisk. Er fortiden sykemeldt 50%. Mine plager skriver seg delvis fra jobben jeg har hatt de siste 22 årene. Jeg kjenner mer og mer på kropp og sinn at det kan føre til 100% sykefravær om jeg ikke får gjort noe med situasjonen. Er det vanskelig å få innvilga 50% uføretrygd og få fortsette i 50% arbeid? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 17. november 2000 Skrevet 17. november 2000 Du er i en alder hvor du er "på grensen" til at du kan få uførepensjon uten at attføring er vurdert. Lste nettopp en artikkel i Velferd om trygdefunksjonærenes vurdering av mulighetene for attføring. De fleste bruket 60 år som en aldersgrense, noen 55 år. Det betyr sannsynligvis at du må gjennomgå bedriftsintern eller ekstern attføring i tillegg til behandling for å få vurdert om det kan føre deg tilbake til arbeid i større grad enn 50%. Det viktigste her vil sannsynligvis bli bedriftsintern attføring, i samspill med arbeidsgiver. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 17. november 2000 Skrevet 17. november 2000 Du er i en alder hvor du er "på grensen" til at du kan få uførepensjon uten at attføring er vurdert. Lste nettopp en artikkel i Velferd om trygdefunksjonærenes vurdering av mulighetene for attføring. De fleste bruket 60 år som en aldersgrense, noen 55 år. Det betyr sannsynligvis at du må gjennomgå bedriftsintern eller ekstern attføring i tillegg til behandling for å få vurdert om det kan føre deg tilbake til arbeid i større grad enn 50%. Det viktigste her vil sannsynligvis bli bedriftsintern attføring, i samspill med arbeidsgiver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.