Gjest petrina Skrevet 29. mars 2003 Skrevet 29. mars 2003 Hadde en kunde idag som kom inn å sa:"jeg skal ha noe som er litt casual"...Jeg svarte:du vil ha noe som er litt hverdagslig,som du kan bruke til hverdags?Ja,sa hun..."men jeg synes ikke noe av det dere har er fresht nok"...Herregud...bor vi i England eller i Norge,spør jeg.. 0 Siter
soleil Skrevet 29. mars 2003 Skrevet 29. mars 2003 *ler* Syns jeg ser for meg dama. Overbleika hår og fuskepels, i 40 årene? 0 Siter
Tornerose Skrevet 29. mars 2003 Skrevet 29. mars 2003 For alt du vet kan hun jo være fra utlandet og har problemer med å huske/vite hva det heter på norsk. Etter tre år i England hadde jeg også problemer og måtte ofte bruke engelske ord midt i norske setninger. Men, i utgangspunktet er jeg enig med deg, det høres helt teit ut med folk som tror de høres så tøffe ut når de snakker "norwenglish". :-) 0 Siter
Gjest inglish Skrevet 29. mars 2003 Skrevet 29. mars 2003 Skal man dømme ut fra personalet i butikken så bor vi visst i Norge. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mars 2003 Skrevet 29. mars 2003 huffda.. Men følte meg litt truffet.. Er jævlig god til å amerikanisere språket mitt selv.. Jeg fikk helt grøssninger når jeg hørte et opptak jeg var med på.. flau:( må skjerpe meg!! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. mars 2003 Skrevet 29. mars 2003 Men det ligger vel litt mer i casual, enn det gjør i hverdagslig, til hverdags? Betyr ikke det mere "ledig, uanstrengt, tilfeldig o.l? Synes det er litt vanskelig å finne dekkende norsk begrep.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.