Gå til innhold

Jeg har sluttet å røyke, men....

Anbefalte innlegg

...nå undres jeg på om det har noen hensikt.

Som nyfrelst har jeg selvsagt slukt info om alle fordelene ved røykeslutt. Dere vet, en slik opplisting om hva som skjer etter 20 min., 24 timer, 1 mnd osv.

Der kan en lese at etter fem år er risikoen for å få lungekreft halvert. Etter ti år er en nærmest å betrakte som ny og ubesudlet.

Så er det jeg finner denne artikkelen i BT

http://www.bt.no/forbruker/helse/article146358

Der står det bl.a.

"Er du kvinne og ikkje-røykjar, men vart utsett for passiv røyking i barndomsheimen og seinare bur saman med ein røykjar, aukar kreftfaren med 63 prosent"

- jeg er kvinne.

- var utsatt for massiv passiv røyking i barndomsheimen

- har bodd sammen med en røyker.

Bare for å gjøre bildet komplett.

- jeg har vært en svært aktiv røyker i nær _tretti_ år.

Hva blir da konklusjonen?

Ifølge slutt-å røyke-reklamen er veien strak oppover for meg nå.

BT artikkelen får meg til å tenke at alt håp er ute. Hvorfor ikke bare røyke og kose meg den lille tiden jeg har igjen??

Eller er det slik at det ene er propaganda får å få folk til å slutte, mens BT-artikkelen er et innlegg i debatten om røykeforbud både ute og hjemme.

Hvilken info skal en stole på??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98935-jeg-har-sluttet-%C3%A5-r%C3%B8yke-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jobbline

En må tenke selv!

Det er vel bestandig en gevinst ved å slutte å røyke tror jeg.

De fleste jeg kjenner praktiserer etterhvert å ikke røyke hjemme. Når en blir vant med ren, luktfri stue, så går en gjerne en tur på trappa for å få en røyk. Noen som er så heldige å ha et eget rom som kan brukes til røykerom, praktiserer det. Så slipper de å fryse om vinteren.

Det er pyton med nikotinlukt og gule tak og vegger inne, enten en røyker eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...