en_ung_man Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg har blitt opplært at ein må alltid la vannet fra kranen renner til det er iskaldt, før ein drikker det. På kalde dager er ikke det kalde vannet direkte behagelig å svelge. Så er det noen som har undersøkt om lunkent kranvann fra Oslo-området er drikkelig? Takk for all svar. I mellomtiden drikker jeg kun kaldt eller kokt vann 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Vet ikke, men tapp iskaldt vann i en mugge, og la det stå litt så det får en - for deg - behagelig temperatur da vel :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Grunnen til at man ikke skal drikke varmt eller lunket vann fra kranen er at dette er vann som har ligget i lengre tid i varmtvanns-tanken og kan derfor inneholde bakterier som ikke er i det rennende springvannet. Jeg tror nok ikke du dør av det, men det er en grei forhåndsregel å ta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
en_ung_man Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Grunnen til at man ikke skal drikke varmt eller lunket vann fra kranen er at dette er vann som har ligget i lengre tid i varmtvanns-tanken og kan derfor inneholde bakterier som ikke er i det rennende springvannet. Jeg tror nok ikke du dør av det, men det er en grei forhåndsregel å ta. Hva slags bakterie? Kan immunforsvaret mitt hamle opp med dem? Så lenge det ikke er farlig, vil jeg gjerne prøve. Immunforsvaret mitt mangler trening, skjønner du 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hva slags bakterie? Kan immunforsvaret mitt hamle opp med dem? Så lenge det ikke er farlig, vil jeg gjerne prøve. Immunforsvaret mitt mangler trening, skjønner du Jeg vet ikke hva slags bakterier som samler seg i gammelt vann, jeg. Poenget er at vannet har ligget i en tett beholder over lang tid og temperaturen der er sikkert ypperlig for bakerieflorering. Jeg holder meg til friskt vann, men du må jo gjøre som du vil, du. Jeg vet da ingenting om hva ditt immunforsvar trenger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 De bakteriene som samler seg er ikke bakterier du har lyst til å ha i kroppen. I tillegg har mange hus og blokker kobberrør, og når vannet står lenge i rørene (det er derfor vannet ikke er skikkelig kaldt med en gang) får du i deg for mye kobber. Og kostholdet vårt inneholder som regel for mye kobber allerede. Ta heller og tapp kaldt vann på en 1,5 liters flaske og ha den stående. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg har faktisk spurt doktor online om dette før, og fikk til svar at det ikke er farlig. De bakterien er som er i det lunka vannet er ikke bra i store mengder, men det skal mye til at du får i deg så store mengder ved å drikke lunka vann fra springen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 her fant jeg forresten svaret jeg fikk: http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=300585 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.