Gjest '!!-0-!!' Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 "Det som kunne vært interessant å vite, sånn på generell basis, er hvordan folk greier plukke ut oss med en sykdom fra alle de late, overspisende sullikene som kun kan takke seg selv." Sånne kommentarer blir fort sårende, tror du ikke at syke mennesker kan være late eller friske mennesker dyktige. Hvem vet hva som er en sykdom osv. Slå på ironidetektoren din! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Dette har ikke noe med å oppheve seg selv å gjøre. Det er faktisk ganske mange her på DOL som i diskusjoner har sagt at det er greit at folk er overvektige hvis dette skyldes sykdom, men _ikke_ ellers. Denne påstanden er så enkel at den langt overstiger grensen for det banale. Det er et argument jeg har problemer med å godta ettersom grunnene til overvekt ikke nødvendigvis er synlige for utenforstående, eller er enkle å forklare. Hvordan kan utenforstående vite hvem som er "uforskyldt" eller "selvforskyldt" overvektige? Det er ikke så enkelt at enten så spiser man alt for mye og er late - eller så er man "syke". Deler av innlegget mitt var egentlig ment ironisk, beklager at 'Dette mener jeg' og 'bebba' ikke tok den. Jeg tok den! :-) *stolt* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 "Det som kunne vært interessant å vite, sånn på generell basis, er hvordan folk greier plukke ut oss med en sykdom fra alle de late, overspisende sullikene som kun kan takke seg selv." Sånne kommentarer blir fort sårende, tror du ikke at syke mennesker kan være late eller friske mennesker dyktige. Hvem vet hva som er en sykdom osv. Det er jo det jeg gjerne vil ha svar på, hvordan de som argumenterer på den måten kan se hva slags overvekt som skyldes hva. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg tok den! :-) *stolt* Flink, du! *klappe kie på skuldera* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Flink, du! *klappe kie på skuldera* *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Tja.. En god stund reagerte jeg med å overspise når jeg ble såret. For meg hadde det like liten hensikt som å blifortalt at jeg var styggtynn da jeg hadde spisevegring. I begge tilfeller trengte jeg å høre at jeg var bra nok. At jeg ikke trengte å gjøre noe for å bli et verdifullt menneske. Selvsagt er sykdom spesielt, men jeg klarer ikke helt å forestille meg at et friskt menneske skal klare å spise seg opp i kjempestørrelse uten å ha et seriøst problem. Man har tross alt en kropp som gir metthetssignaler og ganske mange andre signaler etter den f.eks. tredje grandiosaen... Det skal jo litt til å klare å legge på seg så mye dersom man fysisk er frisk. :-) Jeg hører hva du sier og de fleste kropper er faktisk disponerte for å bli "fete" hevder mange forskere. Likevel er det faktum at fedme ikke er bra og at fedme er et tiltakende samfunnsproblem. Det har med livsstil å gjøre. For det første beveger vi oss mindre enn før, vi spiser mer enn før og vi spiser usunnere. All den tid vi vet at fysisk velvære gir helsemessige gevinster bør man derfor appelere til samvittigheten til folk mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg blir sjokkert. Hva med psykiske problemer som hittil har vært betraktet som latskap. Hvor fordomsfull går det an å bli? Dette har ingenting med fordommer å gjøre lille venn. I Kina opplever man fedme på barn som et samfunnsproblem for første gang i historien. Det har med ett-barns-regelen å gjøre (les bortskjemte snørrunger) og det har med strukturen på kostholdet å gjøre (les 39 McDonaldsrestauranter i Peking). Å bortforklare dette samfunnsproblemet med at en tredjedel av barna har psykiske problemer er tullete. Man kan av og til ha godt av å se realiteten i øynene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg hører hva du sier og de fleste kropper er faktisk disponerte for å bli "fete" hevder mange forskere. Likevel er det faktum at fedme ikke er bra og at fedme er et tiltakende samfunnsproblem. Det har med livsstil å gjøre. For det første beveger vi oss mindre enn før, vi spiser mer enn før og vi spiser usunnere. All den tid vi vet at fysisk velvære gir helsemessige gevinster bør man derfor appelere til samvittigheten til folk mener jeg. Jeg er forsåvidt enig med deg jacob når vi snakker om sykelig fedme - fedme som er en fare for folks helsetilstand. Men det som kunne være interessant å vite er hva folk definerer som fedme. Snakker du kun om fedme eller snakker du også om overvekt. Det er en haug med folk som går rundt å slanker seg uten å være fete, nemlig. Media, mote osv har definert overvekt/fedme gjennom signaler de sender ut, og det de kaller overvekt er normale norske menn og kvinner. Dette har ført til mer fedme, ikke mindre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Vet at det er like sårende begge veier... Men det er ikke alltid morsomt når dine venninner med sine perfekte mål, sitter i bikini og diskuterer at nå må det ta å få vekk den ene bittelille bittelille bilringen, også trener de en dag eller to og den er vekk, samtidig så sitter du der i tskjorte og shorts fordi dine 3 bilringer ikke kan slankes bort på 2 sek!!! Vet dere skjønner denne, men det er forskjell på hysteri, sykdom og tvang! Har selv vært i begge situasjonene, meget undervektig og meget overvektig, ingen av delene er noe morsomt i det hele tatt! Velg deg heller ut å prate med dem som sliter, ikke en som er 100% fornøyd med vekta. Begge veier 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Dette har ingenting med fordommer å gjøre lille venn. I Kina opplever man fedme på barn som et samfunnsproblem for første gang i historien. Det har med ett-barns-regelen å gjøre (les bortskjemte snørrunger) og det har med strukturen på kostholdet å gjøre (les 39 McDonaldsrestauranter i Peking). Å bortforklare dette samfunnsproblemet med at en tredjedel av barna har psykiske problemer er tullete. Man kan av og til ha godt av å se realiteten i øynene. Helt enig! Det finnes også i Norge McDonalds resuranter på annen hvert gatehjørne, så det å unnskylde overvekt med sykdom er for tynt. Selvsagt kan det være tilfelle for noen, men dette gjelder nok rimelig sikkert en svært marginal anndel av de overvektige. Nei, foreldre har skylda! Jeg er ikke så jævla gammel, men når jeg var liten var vi ute å lekte fra morgen til kveld. Vi spilte fotball og hockey på løkka, spilte dødball til sent på kveld, sto på ski om vinteren og gikk til og fra skolen. I dag ser man knapt unger ute, da de er mer opptatt av å sitte foran en datamaskin eller en videobarnevakt, mens far har med seg McDonalds mat hjem til middag. Det er innstillingen til folk som er feil. Man blir latere og latere, og vi ser mer TV en noensine. Og likevel lurer man på hvorfor vi blir feitere og feitere... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg er forsåvidt enig med deg jacob når vi snakker om sykelig fedme - fedme som er en fare for folks helsetilstand. Men det som kunne være interessant å vite er hva folk definerer som fedme. Snakker du kun om fedme eller snakker du også om overvekt. Det er en haug med folk som går rundt å slanker seg uten å være fete, nemlig. Media, mote osv har definert overvekt/fedme gjennom signaler de sender ut, og det de kaller overvekt er normale norske menn og kvinner. Dette har ført til mer fedme, ikke mindre. Spør meg, jeg har vært sammen med damer som hele tida skal slanke bort noe som jeg ikke skjønner nødvendigheten av. Hvis jeg fikk bestemme, skulle alt være som det var, men de hørte ikke på meg. De bare trodde jeg ikke mente det eller at det var sarkasme eller hva f... Ei annen berte slanka seg 15 kg og ble så tynn og rar i ansiktet, og som et esel over hoftene. Hun som var så rund og fin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Helt enig! Det finnes også i Norge McDonalds resuranter på annen hvert gatehjørne, så det å unnskylde overvekt med sykdom er for tynt. Selvsagt kan det være tilfelle for noen, men dette gjelder nok rimelig sikkert en svært marginal anndel av de overvektige. Nei, foreldre har skylda! Jeg er ikke så jævla gammel, men når jeg var liten var vi ute å lekte fra morgen til kveld. Vi spilte fotball og hockey på løkka, spilte dødball til sent på kveld, sto på ski om vinteren og gikk til og fra skolen. I dag ser man knapt unger ute, da de er mer opptatt av å sitte foran en datamaskin eller en videobarnevakt, mens far har med seg McDonalds mat hjem til middag. Det er innstillingen til folk som er feil. Man blir latere og latere, og vi ser mer TV en noensine. Og likevel lurer man på hvorfor vi blir feitere og feitere... Mulig ungene er veldig late borti Asker. Her er de imidlertid ute hver eneste dag - mange timer. Det hoies, skrikes og lekes i hele gata .... Vi har 6 pc'er i dette huset - barna har en - men det går uker mellom hver gang de tar seg et spill. Jeg tror du har falt for en argumentasjon noen engang brukte - også syntes du den hørtes så grei ut at du tok den til din. Jeg tror ikke du har peiling på hva som rører seg hos småbarnsfamiliene egentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Mulig ungene er veldig late borti Asker. Her er de imidlertid ute hver eneste dag - mange timer. Det hoies, skrikes og lekes i hele gata .... Vi har 6 pc'er i dette huset - barna har en - men det går uker mellom hver gang de tar seg et spill. Jeg tror du har falt for en argumentasjon noen engang brukte - også syntes du den hørtes så grei ut at du tok den til din. Jeg tror ikke du har peiling på hva som rører seg hos småbarnsfamiliene egentlig. Det eneste jeg ser er at to fotballbaner rundt der jeg bor aldri er i bruk. Ikke engang om vinteren når det er is på banen. Når jeg var liten var disse banene smekkfulle av store og små både om sommern og om vintern. Ja, det er godt mulig at unger i Asker er latere enn andre steder. Hva vet jeg. Jeg har heller ikke tatt et gammelt argument og gjort det til mitt eget, men tror faktisk at dette er en veldig god teori i forhold til hvorfor nordmenn blir feitere og feitere. Dårlig kosthold og latskap har skylden, mens enkelte late mennesker selvsagt skylder på sykdom og dårlig forbrenning - en forbrenning som meget mulig har blitt ødelagt nettopp på grunn av dårlig kosthold og lite aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Det eneste jeg ser er at to fotballbaner rundt der jeg bor aldri er i bruk. Ikke engang om vinteren når det er is på banen. Når jeg var liten var disse banene smekkfulle av store og små både om sommern og om vintern. Ja, det er godt mulig at unger i Asker er latere enn andre steder. Hva vet jeg. Jeg har heller ikke tatt et gammelt argument og gjort det til mitt eget, men tror faktisk at dette er en veldig god teori i forhold til hvorfor nordmenn blir feitere og feitere. Dårlig kosthold og latskap har skylden, mens enkelte late mennesker selvsagt skylder på sykdom og dårlig forbrenning - en forbrenning som meget mulig har blitt ødelagt nettopp på grunn av dårlig kosthold og lite aktivitet. Jeg avviser ikke at det kan være noe i at både barn og voksne har for dårlig kosthold og at de er i mindre aktivitet nå enn før. Imidlertid - du feier over problemstillingen som en lettvekter og konklusjon din blir deretter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg avviser ikke at det kan være noe i at både barn og voksne har for dårlig kosthold og at de er i mindre aktivitet nå enn før. Imidlertid - du feier over problemstillingen som en lettvekter og konklusjon din blir deretter. Ja, du har selvsagt helt rett. Siden jeg ikke persolig går ut å gjør en vitenskaplig undersøkelse og baserer mine skriblerier på statistikk, så blir jeg selvsagt å regne som en lettvekter. Jeg ser ikke akkurat at du med: "vi har seks PCer og de er i bruk så og så ofte..." stiller noe sterkere enn meg med din argumentasjon. Det er fakta at vi blir feitere og feitere, det er fakta at vi spiser søppelmat og det er fakta at vi er i mindre aktivitet enn tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
toci Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Det eneste jeg ser er at to fotballbaner rundt der jeg bor aldri er i bruk. Ikke engang om vinteren når det er is på banen. Når jeg var liten var disse banene smekkfulle av store og små både om sommern og om vintern. Ja, det er godt mulig at unger i Asker er latere enn andre steder. Hva vet jeg. Jeg har heller ikke tatt et gammelt argument og gjort det til mitt eget, men tror faktisk at dette er en veldig god teori i forhold til hvorfor nordmenn blir feitere og feitere. Dårlig kosthold og latskap har skylden, mens enkelte late mennesker selvsagt skylder på sykdom og dårlig forbrenning - en forbrenning som meget mulig har blitt ødelagt nettopp på grunn av dårlig kosthold og lite aktivitet. Andre har påpekt det før meg, men jeg føler for å påpeke det jeg også. Selvfølgelig er det et mindretall av de overvektige som kan "skylde" på sykdom i noen grad. Men; hvordan i all verden vet du hvem av de overvektige som er overvektig fordi de er late, og hvem som er det av psykiske og fysiske årsaker? Kommentarene, meningene og blikkene fra deg og dine meningsfeller er jo like sårende for begge "grupper". Jeg har fucka opp både kropp og hode for maaaange år siden, da jeg var ung og dum og trodde at cambridgekuren skulle gjøre meg populær. Jeg har "slanket på meg" maaange kilo, og systemet mitt er totalt ute av lage. Hormonubalansen i kroppen er også med på å gjøre det til et helvete å skulle gå ned i vekt. Sånn ca en gang i året er jeg på McDonalds og tar meg en burger hvis jeg er i byen er sulten og har dårlig tid. Den forakten du har overfor de som "propper" mac`ere i trynet når du ser dem på McDonalds rammer like mye meg som noen andre. Til tross for at jeg altså bare spiser sånn mat omtrent en gang i året. Det er sårende, det treffer mitt ømme punkt, det er fryktelig vondt psykisk. Og hvem gagner det egentlig? Du ska itte trø i graset, spede spira lyt få stå! sier 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Andre har påpekt det før meg, men jeg føler for å påpeke det jeg også. Selvfølgelig er det et mindretall av de overvektige som kan "skylde" på sykdom i noen grad. Men; hvordan i all verden vet du hvem av de overvektige som er overvektig fordi de er late, og hvem som er det av psykiske og fysiske årsaker? Kommentarene, meningene og blikkene fra deg og dine meningsfeller er jo like sårende for begge "grupper". Jeg har fucka opp både kropp og hode for maaaange år siden, da jeg var ung og dum og trodde at cambridgekuren skulle gjøre meg populær. Jeg har "slanket på meg" maaange kilo, og systemet mitt er totalt ute av lage. Hormonubalansen i kroppen er også med på å gjøre det til et helvete å skulle gå ned i vekt. Sånn ca en gang i året er jeg på McDonalds og tar meg en burger hvis jeg er i byen er sulten og har dårlig tid. Den forakten du har overfor de som "propper" mac`ere i trynet når du ser dem på McDonalds rammer like mye meg som noen andre. Til tross for at jeg altså bare spiser sånn mat omtrent en gang i året. Det er sårende, det treffer mitt ømme punkt, det er fryktelig vondt psykisk. Og hvem gagner det egentlig? Du ska itte trø i graset, spede spira lyt få stå! sier For det første så ser ikke jeg nedlatende på overvektige mennesker, så det du sier stemmer ikke. Jeg sender ikke stygge blikk, og jeg propper i meg McDonalds mat og annen junkfood, flere ganger i uka. Jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe som skal kunne såre noe i denne eller andre tråder, for de jeg snakket nedlatende om var tross alt de som klaget over at de ikke får av seg kiloene, mens de overhodet ikke gjør noe for å bli kvitt fettet. Hvis disse føler seg truffet så får jeg ikke dårlig samvittighet av den grunn. Det å kritisere norsk kosthold og en nasjon som blir latere og latere, spiser usunnere og usunnere, samt ikke gjør noe fysisk for å holde kroppen sin vedlike, står jeg selvsagt ved. Men dette er fakta, og ikke nedlatende i forhold til de massene av mennesker som gir faen i seg og sin kropp. Mange er unge og dumme og dytter i seg det ene vidunerpulveret etter det andre, og ødelegger seg. Dette er idioti, og man har seg selv å takke. Elementær lære om sin egen kropp går jeg tross alt ut fra at de fleste får i oppveksten og på skolen, så det at man driter i det man vet og heller hører på en eller annen artikkel i den lokale postordekatalogen, en artikkel som forteller at man kan gå ned 10 kg på noen få uker ved å dytte inn på noen piller, er som sagt idioti. Kroppen er tross alt en komplisert mekanisme, og ikke noe man klusser unødig med. Man har tross alt bare en kropp, og skal man på død og liv tukle med den får man i det minste sette seg litt inn i det man gjør før man gjør det. Det ironiske er vel at dersom jeg hadde skrevet et innlegg her om at jeg skulle ta meg en kur med anabole steroider for å få mer muskler, så ville jeg selvsagt blitt sett ned på av alle her, for alle vet at steroider kan være farlig. Det dere ikke vet er at disse kurene mange av dere stadig går på, f.eks. cambridgekuren, kan være langt farligere enn en kur med steroider. Hadde dere visst det, noe det ikke er så veldig vrient å finne ut av dersom man setter seg ned å leser litt, så hadde man kanskje ikke begynt å ødelegge kroppene sine sånn som mange av dere gjør. Det å tukle med kroppens forbrenning og hormonbalanse, enten det man dytter inn på heter anabole steroider eller Cambrigde, kan tross alt være svært farlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Ja, du har selvsagt helt rett. Siden jeg ikke persolig går ut å gjør en vitenskaplig undersøkelse og baserer mine skriblerier på statistikk, så blir jeg selvsagt å regne som en lettvekter. Jeg ser ikke akkurat at du med: "vi har seks PCer og de er i bruk så og så ofte..." stiller noe sterkere enn meg med din argumentasjon. Det er fakta at vi blir feitere og feitere, det er fakta at vi spiser søppelmat og det er fakta at vi er i mindre aktivitet enn tidligere. Poenget mitt er at ca alle husstander har pc, playstation og video. Det betyr ikke at unger er grodd foran der - ikke er ute å leker. Fotballbanen er ikke i bruk utenfor hos deg? Spør folk om hvorfor - ikke trekk lettvinte konklusjoner. Det skjer ting også utenfor Asker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
toci Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 For det første så ser ikke jeg nedlatende på overvektige mennesker, så det du sier stemmer ikke. Jeg sender ikke stygge blikk, og jeg propper i meg McDonalds mat og annen junkfood, flere ganger i uka. Jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe som skal kunne såre noe i denne eller andre tråder, for de jeg snakket nedlatende om var tross alt de som klaget over at de ikke får av seg kiloene, mens de overhodet ikke gjør noe for å bli kvitt fettet. Hvis disse føler seg truffet så får jeg ikke dårlig samvittighet av den grunn. Det å kritisere norsk kosthold og en nasjon som blir latere og latere, spiser usunnere og usunnere, samt ikke gjør noe fysisk for å holde kroppen sin vedlike, står jeg selvsagt ved. Men dette er fakta, og ikke nedlatende i forhold til de massene av mennesker som gir faen i seg og sin kropp. Mange er unge og dumme og dytter i seg det ene vidunerpulveret etter det andre, og ødelegger seg. Dette er idioti, og man har seg selv å takke. Elementær lære om sin egen kropp går jeg tross alt ut fra at de fleste får i oppveksten og på skolen, så det at man driter i det man vet og heller hører på en eller annen artikkel i den lokale postordekatalogen, en artikkel som forteller at man kan gå ned 10 kg på noen få uker ved å dytte inn på noen piller, er som sagt idioti. Kroppen er tross alt en komplisert mekanisme, og ikke noe man klusser unødig med. Man har tross alt bare en kropp, og skal man på død og liv tukle med den får man i det minste sette seg litt inn i det man gjør før man gjør det. Det ironiske er vel at dersom jeg hadde skrevet et innlegg her om at jeg skulle ta meg en kur med anabole steroider for å få mer muskler, så ville jeg selvsagt blitt sett ned på av alle her, for alle vet at steroider kan være farlig. Det dere ikke vet er at disse kurene mange av dere stadig går på, f.eks. cambridgekuren, kan være langt farligere enn en kur med steroider. Hadde dere visst det, noe det ikke er så veldig vrient å finne ut av dersom man setter seg ned å leser litt, så hadde man kanskje ikke begynt å ødelegge kroppene sine sånn som mange av dere gjør. Det å tukle med kroppens forbrenning og hormonbalanse, enten det man dytter inn på heter anabole steroider eller Cambrigde, kan tross alt være svært farlig. For det første; forakt er veldig lett å oppdage. Og det du skriver viser en forakt for mennesker som skremmer meg noe voldsomt. Du "kritiserer ikke bare et samfunn som blir feitere", du er ikke nøytral i dine beskrivelser av disse menneskene det gjelder. Det du skriver er gjennomsyret av forakt. For det andre er jeg overhodet ikke uenig i påstandene dine om cambridge. Problemet var bare at jeg var 13 da jeg startet. Og før jeg var gammel nok til å forstå at pulverkurer ikke er et slankemiddel, men et destruksjonsvåpen, var skaden skjedd. Du er forferdelig kategorisk og fordømmende i dine uttalelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabletter kan være en av årsakene Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Det finnes jo en del tabletter som gjør at man går opp i vekt som for eks.det skjedde med meg. Jeg var normalvektig og spiste sunt og mosjonerte,så ble jeg dårlig og fikk masse antipsykotikumtabletter som jeg måtte bruke en stund framover.Jeg spiste fremdeles like sunt og mosjonerte en del, men likevel så gikk jeg opp 15kg og ble overvektig.Så det hjalp da ikke hvor mye sunt jeg spiste og hvor mye jeg trente.Jeg la på meg likevel i og med at disse antipsykotikumtablettene hadde vektøkning som en av bivirkningene.Så gikk jeg på en veldig høy dose av de tablettene også. For en stund siden så kastet jeg disse tablettene etter å ha trappet ned på dem en lang stund,og jeg gikk da ned over 20kg, og er nå på normalvekt igjen. Tror at visse tabletter kan også ha innvirkning på vekta selv om man spiser sunt og regelmessig og mosjonerer en del 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98985-prat-om-kost-og-vekt-med-overvektige-s%C3%A5rende/page/2/#findComment-560632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.