Gå til innhold

Storebror ser ikke meg! Heldigvis!

Anbefalte innlegg

Jeg "fikk ikke med meg" den første Big Brother, og knapt nok finalen for fjorårets, men den som pågår i disse dager har jeg smugtittet litt på. Jeg ble vel kanskje interessert i å kikke litt på dette siden det faktisk var deltagere i godt voksen alder (trodde jeg) og at konseptet nå skulle ha fått en ansiksløftning.

Jeg har etterhvert sett på disse folka med synkende tiltro til menneskeheten og evolusjonen, ja selv skapelsen, og undres på om alle ville endt opp på denne måten bare vi ble plassert innenfor en borg med tomme 40 fots containere, tre i høyden, og holdt der lenge nok. Jøje meg, og de er ikke engang halvveis.

Med skamrødmen brennende i kjakan skal jeg ærlig innrømme at jeg vet hva disse fysakkene heter, hver eneste én av dem, og skulle jeg begynne et sted med å karakterisere dem slik jeg opplever dem, så kan jeg like gjerne starte med gamlingene:

Anita: inn i kåken, blid og optimistisk, men som etter tre uker minner om ei vinterstøkka binne, med et oppsyn som kan lage pultost av frisk melk. Skulle noen leve opp til hennes forventinger eller standard, så ville de virkelig hatt en krevende oppgave foran seg. Gjennomført jo-jo-humør og med konstant hjemlengsel. Hun hadde ikke registrert det siste svensken sa: ni får inte söka!

Henrik: verdensborger, mr. Know How, høy i møkfallet og sjuende far i huset. En ledertype etter tesen, " i de blindes rike er den enøyde hersker". Snill som da'n er lang, men gjør en parodi på seg sjøl ved " å værra sæ sjæl". Tilsynelatende fullstendig uvitende om at halve Norge sitter og glaner på ham hver dag, siden han rusler bort i en krok og pisser i ei bøtte som en morratrøtt bonde i fjøset .

Halvor: odelsgutten på Evenstad var det første jeg tenkte på; hiv hit kliningen! Dialekten gjør det til et løft å ta ham på alvor og oppførselen hans overfor enkelte av jentene bidrar ikke til å bedre inntrykket. Litt sidrævva og ekte Toten-texaner med høy traktor-faktor. I likhet med Henrik er han nok en trivelig kar utenfor "Huset".

Ronny: allerede før noen sa det visste jeg at han kom fra Skien-Porsgrunntraktene. Vet ikke hvorfor, men det nesten som om jeg kan lukte grenlendinger (og svensker) på lang avstand. For all del, det er ikke noe nedsettende eller anklagende i dette, jeg pleier bare å plukke dem ut når jeg har tid og anledning til å studere dem. Ronny er forøvrig en rolig kar som blir litt "borte" innimellom. Stø, men kjedelig, ser ut som han skal til å gjespe hvert øyeblikk.

Therese: amazone på 1,80 som jeg personlig ville hatt to mils forsprang på. Tross størrelse og ytre attributter er hun som et lemen, sinna som fan og så følelsesstyrt at hun sannsynlig har vært nummeret inntil affektdrap både på Henrik og Halvor flere ganger. Høy underholdningsfaktor og en av de som sikkert kommer til å bli værende i huset en stund.

Henriette: ei grå mus som får mer oppmerksomhet enn hun fortjener. Kommer alltid til å bli husket for å ha strevet med en pizza til ingen nytte og sitt inderlige: kjøss mæ i rrrrrrræva, altså! Frøken kokett som i mangel av noe bedre (for begges del) har vært Halvors kjeledegge inntil nylig, da det har dukket opp en kvinneskikkelse som etter "guttas" mening er "meget intelligent".

Morten: anonym og initiativløs, en typisk "femtehjul på vogna". Antagelig en jeg aldri ville blitt klok på om jeg hadde kjent ham i hundre år. Sikkert lojal og trofast ut fra det inntrykket han gir inne i huset, men i forhold til de fleste andre gir han absolutt ingenting av seg selv. Lav underholdningsfaktor, men troende til bli værende to the bitter end rett og slett fordi noen glemmer å nominere ham eller stemme ham ut.

Så til nykommerne, og Stina er først ut: særping, utseendemessig er hun et skikkelig løft fra det som allerede finnes i huset, no offence til de andre. Foreløpig et ubeskrevet blad, men virker ganske rak i ryggen, både billedlig og bokstavelig. Virker litt...eh, tam, men skinnet kan bedra. Pen er hun i alle fall.

Rune: babyface, "troskyldig" eksibisjonist med liten sans for takt og tone. Utpekt som ordfører for å finne ut om Stina er utstoppet, og velger et tidspunkt som er minst mulig egnet. Isteden for å "pense seg innpå temaet" i badet eller liknende, så durer han inn i bekmørta og spør som en stut. Synd ikke Stina har Thereses temperament, for da ville han kanskje sittet resten av kvelden foroverbøyd med trynet i et lommetørkle og tørket snørr og neseblod. For en hælvetes idiot!

Ikke mye å si om de som feiget ut eller de som ble stemt ut, så jeg går heller over til å gjøre meg noen tanker om en eventuell deltagelse i denne typen ekstremsport som Big Brother etter min mening er.Gevinsten er åpenbart alt for lav i forhold til innsatsen. Millionen skulle vært sikret bare for deltagelsen, og premien burde vært på det tidobblete. Den berømmelsen eller kjendisstatusen som disse menneskene der inne opparbeider seg er irreversibel, og det ville i hvert fall ikke passet meg å dra femti mil hjemmefra på ferie bare for å bli gjenkjent av en fremmelig mops som skriker: "-hei, der er han grisen som pissa i ei bøtte-"!

Men for ti millioner kunne jeg sikkert pissa noen oppetter ryggen.

Ja, for fanken, jeg kjeder meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98997-storebror-ser-ikke-meg-heldigvis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mr Kahn

8

• Line

6

• Ulv I Faarikaal

6

• laguna1365380434

6

Du bør kjede deg en del for å se på det skvippet der, ja! :)

For øvrig bør du være forsiktig med å kritisere Big Brother her på dol. Jeg vet jo at du tidligere har vært i en og annen "krangel" her på forumet, og sannsynligvis ikke er spesielt redd for en "fight", men akkurat disse illsinte BB-tilhengerne er langt verre å få på nakken enn den mest fanatiske palestinaelsker :)

Da er du advart!

Du bør kjede deg en del for å se på det skvippet der, ja! :)

For øvrig bør du være forsiktig med å kritisere Big Brother her på dol. Jeg vet jo at du tidligere har vært i en og annen "krangel" her på forumet, og sannsynligvis ikke er spesielt redd for en "fight", men akkurat disse illsinte BB-tilhengerne er langt verre å få på nakken enn den mest fanatiske palestinaelsker :)

Da er du advart!

Det vil jo ikke bli noen direkte diskusjon for eller i mot BB da, siden jeg allerede har satt meg ned for å følge med på dette sirkuset.

Men, en skal aldri si aldri, snålere ting har forekommet på DOL. *ler*

Det vil jo ikke bli noen direkte diskusjon for eller i mot BB da, siden jeg allerede har satt meg ned for å følge med på dette sirkuset.

Men, en skal aldri si aldri, snålere ting har forekommet på DOL. *ler*

De mest velmenende innlegg kan ende opp i bråk ut av en annen verden, så man vet som sagt ikke.

Det er uansett enkelte ting man ikke kødder med på dol, og en av de tingene er BB :)

Annonse

laguna1365380434

De mest velmenende innlegg kan ende opp i bråk ut av en annen verden, så man vet som sagt ikke.

Det er uansett enkelte ting man ikke kødder med på dol, og en av de tingene er BB :)

Og røyk/ikkerøyk og vektproblemer.. Har jeg funnet ut at man ikke kødder med.. Er det flere ikke-temaer?:)

laguna1365380434

Nåh ....

Du fikk litt motstand - det er ingenting å syte over. Bare å diskutere videre det ...

For all del, spriter opp hverdagen å krangle litt.. Men folk virker jævla gira på de to temaene..

Har sett andre, ganske kontroversielle innlegg gå pent.. Tydelig at det er røyk og vekt som engasjerer!

For all del, spriter opp hverdagen å krangle litt.. Men folk virker jævla gira på de to temaene..

Har sett andre, ganske kontroversielle innlegg gå pent.. Tydelig at det er røyk og vekt som engasjerer!

"For all del, spriter opp hverdagen å krangle litt.. "

Når ble diskusjonen en krangel?

Annonse

Du glemte Eva Lill ;)

Synes det er underholdende i år jeg, men favoritten min har dratt... *snuuuuuufs!*

Faktisk så kunne jeg tenkt meg å søke selv, for å bli bedre kjent med meg selv, og for å rømme fra det daglige livet for ei stund. Det blir nok bare med tanken, men det hadde vært morsomt - og tøft.

Den var da i grenseland et par ganger? Det var iallefall en del følelser ute og gikk..:)

Muligens, jeg orket ikke lese alle innleggene engang.

Det som imidlertid irriterer meg litt er at folk er så kjapp ute med å kalle en diskusjon for krangel - med en gang diskusjonen ikke går deres vei.

Folk må da for pokker tåle litt temperatur.

Jaja, jeg skiter i det nå - nå skal jeg legge meg. God natt.

Ja, også for og i mot krig kan bli ganske hett har jeg sett..:)

Ja, men selv den mye omtalte krigen som for mange setter sterke følelser i sving, bidrar sjeldent til like mye bråk som om noen snakker nedlatende om overvektige mennesker.

For øvrig må folk få være så overvektige de bare vil, men når de klager over at de er overvektige mens de har munnen full av sjokoladekake, så klarer jeg ikke annet enn å tenke mitt...

laguna1365380434

Muligens, jeg orket ikke lese alle innleggene engang.

Det som imidlertid irriterer meg litt er at folk er så kjapp ute med å kalle en diskusjon for krangel - med en gang diskusjonen ikke går deres vei.

Folk må da for pokker tåle litt temperatur.

Jaja, jeg skiter i det nå - nå skal jeg legge meg. God natt.

God natt, du og!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...