musikeren Skrevet 30. mars 2003 Skrevet 30. mars 2003 Jeg har fått spørsmål om evt å være med i kommunestyret som representant for SV. Og det er jo et interessant spørsmål:-) Skal jeg leve som jeg lærer bør jeg absolutt si ja, for jeg mener at vi har et felles ansvar for den verden vi lever i, og at det dermed er opp til hver og en av oss å være med på å påvirke. Og for min del har jeg alltid hatt trang til å si min mening, og hatt masse meninger, og har alltid vært av den typen som vil være med og bestemme. Så når jeg får muligheten til å øve direkte påvirkning i kommunen jeg lever i, burde jeg jo ta det ansvaret, og vise at jeg ikke bare har det i kjeften:-) Men det var dette med tida da... Og å ikke gape over for mye, jeg har jo meg sjøl og mine å tenke på også. Dessuten, tenk på hvor det kan komme til å ende? Jeg er jo ustoppelig, og vanvittig sjarmerende, så får jeg først et bein innafor er veien til Stortinget rimelig kort. Og tenk for et hælvete det kan komme til å bli!:-) Jeg mener, tanken på at diverse ting skal komme fram i media får meg ikke akkurat til å sove godt inatt... Ser for meg overskriftene: "Flatfylla hadde skylda, sier musikeren". Og tenk dere for noen saftige stortingsdebatter! Hehe, musikeren i innvandringsdebatt med Carl I Hagen: "musikeren ba Hagen kjøsse seg i rævva" Hehe, jo det kunne blitt mye morro;-) Uansett tenker jeg jeg kommer til å si nei, på grunn av det med tid og sånn, men det var jo en artig tanke?:-) Det å være med og ta ansvar er jo en veldig viktig ting. Hadde du villet være med i for eksempel et kommunestyre da? 0 Siter
Alpt Skrevet 30. mars 2003 Skrevet 30. mars 2003 Prøv i såfall å bremse litt på bruken av andre folks penger.. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Du burde stille opp, og hadde det ikke vært for at jeg ikke stemmer SV, så hadde du selvsagt fått min stemme! Når Schanke og Bastesen kan stille til valg, så burde det også være håp for en langhåra musiker, så go for it! Personlig ville jeg mer enn gjerne viet livet mitt til politikken, om ikke for annet enn å få senga full av 16 åringer. Schanke sier tross alt at det er et velkjent politikerproblem, og Schanke må man jo bare stole på! 0 Siter
musikeren Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Skrevet 31. mars 2003 Du burde stille opp, og hadde det ikke vært for at jeg ikke stemmer SV, så hadde du selvsagt fått min stemme! Når Schanke og Bastesen kan stille til valg, så burde det også være håp for en langhåra musiker, så go for it! Personlig ville jeg mer enn gjerne viet livet mitt til politikken, om ikke for annet enn å få senga full av 16 åringer. Schanke sier tross alt at det er et velkjent politikerproblem, og Schanke må man jo bare stole på! Du har jaggu et poeng! Jeg også vil feie senga mi rein om natta! Hehe;-) Jeg må nok bare stille likevel ja. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Du har jaggu et poeng! Jeg også vil feie senga mi rein om natta! Hehe;-) Jeg må nok bare stille likevel ja. Etter Schanes uttalelse så var det jo egentlig ingen bombe at du begynte å vurdere en karriere på tinget. Du er nok tross alt ikke den første, og helt sikkert ikke den siste, som føler for å feie sengene sine reine for smårips om morgenen. Det sa for øvrig ikke Schanke så mye om. Når feide han dem ut av senga? Var det før eller etter feiinga? Jaja, politikere har det nok ikke så verst, i grunn 0 Siter
muriel Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Gjør det som er best for deg! Bare ikke glem at omlag 80% av stortingspolitikerne starter sin karriere med et besøk bak første dør til høyre på Tinget. Den er merket "frontal-lobotomi"... 0 Siter
fresja Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Du burde stille opp, og hadde det ikke vært for at jeg ikke stemmer SV, så hadde du selvsagt fått min stemme! Når Schanke og Bastesen kan stille til valg, så burde det også være håp for en langhåra musiker, så go for it! Personlig ville jeg mer enn gjerne viet livet mitt til politikken, om ikke for annet enn å få senga full av 16 åringer. Schanke sier tross alt at det er et velkjent politikerproblem, og Schanke må man jo bare stole på! Det er bare å føre musikeren over på din liste det! Forutsatt at dere bor i samme kommune altså. 0 Siter
fresja Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Du ble i det minste spurt om å stå på lista. Selv leste jeg det i avisa forleden dag. Har foreløbig ikke gjort noe med det. Jeg vil jo ikke komme inn uansett, for de to som i dag sitter i kommunestyret, er forhåndskummulert. Problemet er at vi andre havner i kommunale nemnder, noe jeg har verken tid eller lyst til. Jo, skatteutvalet er ok; dessuten har de bare mmøte to ganger i året (har vært der i ungdommen). 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Hvorfor ikke si ja og prøv og påvirk der du kan. Etter å ha vært på Dol noen år vet du hva mange tenker i hvert fall og så kan vi jo gi deg noen innspill. 0 Siter
neuni Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 eg trur ikkje eg hadde villa vært med i sånt, det blir for svært..mht påvirkningskrafta, altså. eg trur eg alt for lett ville følt at alt eg ønska å få til tok så alt for lang tid, at eg ville slite meg ut på at alt er så tungrodd. men dersom du har tålmodighet og styrke til å slå deg igjennom sånt, -eller - evt ikkje har så mange ting du ønsker å få til *flire* - så er det jo berre å dure ivei 0 Siter
Goliath Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Prøv i såfall å bremse litt på bruken av andre folks penger.. Dårlig erfaring med musikeren? :-) Mvh 0 Siter
Gjest Dubreuilh Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Nå kjenner ikke jeg din ideologiske bakgrunn, men en del representanter for SV føler seg maktesløse i ulike politiske fora rundt omkring i landet. "Makta ligger et annet sted," som de sier. 0 Siter
Reg@l Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Samme for meg hva du gjør, det kunne ikka ramlet meg inn å stemme på en SV'er om så helvete frøs til is. Ikke på svigerinna mi engang ;-) 0 Siter
musikeren Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Skrevet 31. mars 2003 Samme for meg hva du gjør, det kunne ikka ramlet meg inn å stemme på en SV'er om så helvete frøs til is. Ikke på svigerinna mi engang ;-) Du har på en eller annen måte ikke fått med deg poenget. 0 Siter
musikeren Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Skrevet 31. mars 2003 Hvorfor ikke si ja og prøv og påvirk der du kan. Etter å ha vært på Dol noen år vet du hva mange tenker i hvert fall og så kan vi jo gi deg noen innspill. Hmmm... Måtte isåfall ha sila rådene ganske kraftig;-) 0 Siter
musikeren Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Skrevet 31. mars 2003 Hvorfor ikke si ja og prøv og påvirk der du kan. Etter å ha vært på Dol noen år vet du hva mange tenker i hvert fall og så kan vi jo gi deg noen innspill. Det første jeg skulle gått inn for var selvfølgelig at all kommunal virksomhet var totalt røykfri;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Hmmm... Måtte isåfall ha sila rådene ganske kraftig;-) Ikke mine ) Du må høre på meg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Det første jeg skulle gått inn for var selvfølgelig at all kommunal virksomhet var totalt røykfri;-) Det vet jeg men bortsett fra det så synes jeg du burde høre på meg, jeg har mye viktig å si ;o) 0 Siter
Reg@l Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Du har på en eller annen måte ikke fått med deg poenget. Joda. Tanken var artig men likevel... 0 Siter
Alpt Skrevet 31. mars 2003 Skrevet 31. mars 2003 Dårlig erfaring med musikeren? :-) Mvh Neida. Tenkte mer på SV 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.