Gå til innhold

Sende penger i posten

Anbefalte innlegg

Gjest Litt dum
Skrevet

Hvis man vil være så dum å sende penger i posten i konvolutt, er det sant at det er lurt å ha sølvfolie rundt pengene? Eller er det andre ting man bør gjøre?

Skrevet

Hvorfor kan du ikke overføre på nettbank eller sende en sjekk?

Hør eventuelt med de på posten.

Skrevet

Jeg har ofte sendt penger i posten. Legger dem bare inn i et vanlig ark, men nå har jeg også fått tips om å bruke et farget ark. Det har alltid gått bra.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Postbudene har etterhvert lært å kjenne igjen sendinger som inneholder penger. Og de forsvinner. Dassen på potgirobygget blir plugga igjen av konvolutter og gratulasjonskort. Om våren dukker det opp istykkerevne i naturen av samme slaget over det ganske land. Konfirmasjonstid vet du.

Skrevet

Du kan sende inntil 100 kroner i rekomadert sending.

Du kan sende langt større beløp som verdipost. Verdipost må telles opp, kontolleres og forsegles på Posten. Koster omlag 150 kr.

Hvis du ikke vil gjøre noen av delene, bør du sende en krysset sjekk / bankremisse - aller best nettbank.

Postbud har en merkelig innebygd sensor til å plukke ut privatbrev med penger i. Uansett hva du gjør.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal man gi seg til å brette sølvfolie rundt sedlene? Et dårlig forsøk på kamuflasje...? Bruk heller et vanlig A4-ark, det dekker mer enn nok.

Du skriver heldigvis selv "Hvis man er så dum å ..." :-)

Gjest Filia
Skrevet

I 3 år mottok jeg penger i posten hver mnd, pent lagt inni et sammenbrettet vanlig hvitt papir i en vanlig konvolutt. Kom ikke på avveie en eneste gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...