Gå til innhold

Flimring for øynene etter trening

Zelig

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har erfart dette? Kom fra trening nettopp og plutselig kom denne flimringen i høyre synsfelt. Det begynte på vei hjem. Hadde det samme for over et år siden et par ganger, også da kom det etter en liten stund (innen en halv time) etter trening.

Jeg er gravid (uke 13), men tror ikke det har noe med det å gjøre i og med at jeg har hatt det før. Blodtrykk, blodprosent og jernlagre er visst veldig bra så da kan det vel ikke være det heller.

Er i bra fysisk form og har normal vekt, så det skulle ikke være det heller... Noen forslag? Dette er veldig ekkelt, og det er veldig vanskelig å lese det jeg nå skriver, f.eks! Håper virkelig noen svarer...

Flimringen kommer forresten etter aerobisk trening, tror ikke jeg har fått det ved styrketrening. I dag trente jeg tripp trapp 3 (step).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg vet omtrent hva slags flimring du mener, har det likedan selv. Zikk-zakk og uskarpt bilde, ikke sant? Hvis du _ser_ på 'sentrum' i flimmeret forflytter det seg, det lar seg ikke holde i fokus.

Følgende er vanlig forklaing:

Flimringen er symptom på migrene, noe som igjen ofte utløses av stress, næringsmidler m.m. Flimringen kommer gjerne i forkant av migreneanfall.

For mitt vedkommende er det imidlertid slik:

Flimringen kommer en sjelden gang, etterfølges aldri av migreneanfall. Det jeg simpelthen gjør, hvis praktisk mulig, er å senke skuldrene, koble helt ut og bare vente til det går over av seg selv.

Jeg får en migrene en sjelden gang og da som et hel... istedet for en 'alminnelig' bakrus. Migrenen 'varsles' som sagt aldri i form av flimmer eller annet, bortsett fra toskeskap og alkohol :-)

Flimring og migrene har altså ingen kjent, åpenbar kontakt hos meg.

Vet ikke om dette hjalp noe særlig?

Og du, ta det med ro - selv om du er godt trent bør du roe ned...

Luft uansett saken opp med lege og jordmor.

Alt godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet omtrent hva slags flimring du mener, har det likedan selv. Zikk-zakk og uskarpt bilde, ikke sant? Hvis du _ser_ på 'sentrum' i flimmeret forflytter det seg, det lar seg ikke holde i fokus.

Følgende er vanlig forklaing:

Flimringen er symptom på migrene, noe som igjen ofte utløses av stress, næringsmidler m.m. Flimringen kommer gjerne i forkant av migreneanfall.

For mitt vedkommende er det imidlertid slik:

Flimringen kommer en sjelden gang, etterfølges aldri av migreneanfall. Det jeg simpelthen gjør, hvis praktisk mulig, er å senke skuldrene, koble helt ut og bare vente til det går over av seg selv.

Jeg får en migrene en sjelden gang og da som et hel... istedet for en 'alminnelig' bakrus. Migrenen 'varsles' som sagt aldri i form av flimmer eller annet, bortsett fra toskeskap og alkohol :-)

Flimring og migrene har altså ingen kjent, åpenbar kontakt hos meg.

Vet ikke om dette hjalp noe særlig?

Og du, ta det med ro - selv om du er godt trent bør du roe ned...

Luft uansett saken opp med lege og jordmor.

Alt godt :-)

Tusen takk.

Jeg har aldri hatt noe migrene-anfall og ikke hatt hodepine i forbindelse med flimringen, tor du kan det være noe sånt uansett?

Jeg søkte litt på elektrolytt-balanse osv., tenkte kanskje at det hadde noe med lite saltinntak i forhold til treningsmengden (svetter mye). Spiser ikke godteri og spesielt salte ting (men noen ganger noe ferdigmat, som sikkert er salt). Det har begynt å gå over nå, heldigvis, dette er skikkelig ekkelt..

Er ikke akkurat noen hypokonder, men må si jeg er livredd for at det er drypp/slag i venstre hjernehalvdel, vet om noen som fikk slag og døde i 20-årene og hun var i veldig bra form. Jaja, jeg får vel gå til legen, da. Bare det at nå som jeg er gravid kan de jo uansett ikke ta noe MRI eller CAT-scan av hjernen min. Får se hva de sier. Æsj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

Jeg har aldri hatt noe migrene-anfall og ikke hatt hodepine i forbindelse med flimringen, tor du kan det være noe sånt uansett?

Jeg søkte litt på elektrolytt-balanse osv., tenkte kanskje at det hadde noe med lite saltinntak i forhold til treningsmengden (svetter mye). Spiser ikke godteri og spesielt salte ting (men noen ganger noe ferdigmat, som sikkert er salt). Det har begynt å gå over nå, heldigvis, dette er skikkelig ekkelt..

Er ikke akkurat noen hypokonder, men må si jeg er livredd for at det er drypp/slag i venstre hjernehalvdel, vet om noen som fikk slag og døde i 20-årene og hun var i veldig bra form. Jaja, jeg får vel gå til legen, da. Bare det at nå som jeg er gravid kan de jo uansett ikke ta noe MRI eller CAT-scan av hjernen min. Får se hva de sier. Æsj..

Jeg aner sant og si ikke hva flimringen skyldes, men jeg vet at det er standard forbindelse til migrene. De gangene jeg har hatt denne flimringen kan jeg ikke si med sikkerhet at jeg har vært stressa eller sliten - men på den annen side avtar det etter en stund hvis jeg bare, som nevnt, puster rolig og ikek gjør noe som helst.

Ta de sjekkene du kan, det beroliger deg og det er viktig. Det blir vel blod, urin, blodtrykk og sånt...?

Ikke bekymre deg ihvertfall, det skjer himla mye rart under et svangerskap som ikke kan forklares. Det gjorde det med meg uten at jeg skal legge ut om det nå.

Håper du vet hva du gjør når du trener såpass hardt (?) som du gjør, men kroppen sier vel fra selv dersom du presser for mye. Det er fint å holde seg i form, men jeg ville nok konsultert litt ekstra med lege og jordmor.

Nå vil jeg spørre deg om noe du nevner, elektrolyttbalanse og svetting på trening. Jeg synes også jeg svetter godt og meget og begynte nå å tenke på om det er viktig å innta ekstra salt? Er normalt veldig forsiktig med salt i maten, men for tiden spiser jeg endel egg og egg uten salt er jo som øyne uten sjel *går og tar av etpar kokte akkurat nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner sant og si ikke hva flimringen skyldes, men jeg vet at det er standard forbindelse til migrene. De gangene jeg har hatt denne flimringen kan jeg ikke si med sikkerhet at jeg har vært stressa eller sliten - men på den annen side avtar det etter en stund hvis jeg bare, som nevnt, puster rolig og ikek gjør noe som helst.

Ta de sjekkene du kan, det beroliger deg og det er viktig. Det blir vel blod, urin, blodtrykk og sånt...?

Ikke bekymre deg ihvertfall, det skjer himla mye rart under et svangerskap som ikke kan forklares. Det gjorde det med meg uten at jeg skal legge ut om det nå.

Håper du vet hva du gjør når du trener såpass hardt (?) som du gjør, men kroppen sier vel fra selv dersom du presser for mye. Det er fint å holde seg i form, men jeg ville nok konsultert litt ekstra med lege og jordmor.

Nå vil jeg spørre deg om noe du nevner, elektrolyttbalanse og svetting på trening. Jeg synes også jeg svetter godt og meget og begynte nå å tenke på om det er viktig å innta ekstra salt? Er normalt veldig forsiktig med salt i maten, men for tiden spiser jeg endel egg og egg uten salt er jo som øyne uten sjel *går og tar av etpar kokte akkurat nå*

Jeg tror det er lurt å tenke litt på å få i seg nok salt, ja, hvis man trener mye og er storsvetter -det er jo individuelt. Jeg blir såpass svett at jeg er våt innerst til ytterst, av kondistrening, da. Har tenkt på mange ganger at svetten ikke er salt -men hvis det er en stund siden jeg har trent er den veldig salt. Det kan kanskje være en slags målestokk :)

Jeg har kuttet ned på treningen, så jeg trener 2-3 ganger aerobic/step nå, og en gang yoga. Måtte droppe styrke, dessverre. Men kondisen tror jeg det er viktig å holde oppe så lenge som mulig. Tror litt på at om man er i form så får man færre svangerskapsplager, og det stemmer fint så langt.

Jeg får se om jeg går til lege, hvis flimringen kommer tilbake skal jeg gjøre det. Muligens var jeg bare litt sliten som du sier, det er jo endel å tenke på om dagen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...