Gå til innhold

Om Dark side of the moon

Anbefalte innlegg

Herved er det bevist at en trenger minimal musikalsk innsikt for å bli musikkjournalist. Følgende er saksa fra vg: http://go.vg.no/cgi-bin/go.cgi/tips/http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=53896

Og hvem er han som sier det? En halvgammal, bleikfeit, stygg liten faen, fra Storbyen Oslo, og den verdensomfattende Storavisa vg, som en gang for alle har bevist at han i musikalske sammenhenger er rimelig homofil, og som ikke har annet å komme med enn latterlige forsøk på gjøre seg sjøl interessant med dustete utspell a la det her. Vi kan vel alle føle trang til å gjøre oss interessante, men det får være grenser.

Måtte han brenne, og det både vel og lenge. Måtte han steikes med rumpa bar. Og må han penetreres i alle kroppsåpninger med Gilmours gitar.

Jeg har talt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99265-om-dark-side-of-the-moon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hørt denne nyutgivelsen, men jeg er enig med deg i at man må være passe homofil og ha et jævla dårlig øre for musikk, dersom man (nesten) slakter Dark Side Of The Moon og bare gir den karakter 4.

Men jeg har bare hørt orginalplata, og ikke denne nyutgivelsen.

Gjest ChiengMai

Jeg har ikke hørt denne nyutgivelsen, men jeg er enig med deg i at man må være passe homofil og ha et jævla dårlig øre for musikk, dersom man (nesten) slakter Dark Side Of The Moon og bare gir den karakter 4.

Tja, musikken er da like stor. Hvorvidt det er nødvendig med en 30-årsutgave når det kom en nymikset utgivelse til 20-årsjubileet er en helt annen sak. Det gjør uansett ikke _musikken_ dårligere. En klar åtter på terningen, spør du meg. :-)

Tja, musikken er da like stor. Hvorvidt det er nødvendig med en 30-årsutgave når det kom en nymikset utgivelse til 20-årsjubileet er en helt annen sak. Det gjør uansett ikke _musikken_ dårligere. En klar åtter på terningen, spør du meg. :-)

Tja... Jeg har som sagt ikke hørt denne plata, men jeg har jo tidligere hørt hvordan musikkbransjen velger å modernisere diverse musikk.

Og kanskje det er dette anmelderen henger seg opp i?

Men jeg har som sagt ikke hørt plata.

For øvrig er jeg ellers enig i 8'eren din!

Annonse

Det er ikke en ny-innspelling det er snakk om, så musikken er den samma. Såvidt jeg skjønner er det en re-mastra utgave, som kan spelles på litt flere digitale medier enn før.

Men det er helt meningsløst i det hele tatt å gi terningkast til plater som har oppnådd legende- og klassikerstatus for mange år siden. Det blir akkurat som å rulle terningen over Beethovens niende.

Det er ikke en ny-innspelling det er snakk om, så musikken er den samma. Såvidt jeg skjønner er det en re-mastra utgave, som kan spelles på litt flere digitale medier enn før.

Men det er helt meningsløst i det hele tatt å gi terningkast til plater som har oppnådd legende- og klassikerstatus for mange år siden. Det blir akkurat som å rulle terningen over Beethovens niende.

Isåfall så er jeg selvsagt enig med deg. Jeg tenkte kanskje at de hadde voldtatt sin egen musikk på linje med hva f.eks. Modern Talking gjorde, rett og slett for å dra kroner kjøperne.

Dog hadde ikke Modern Talking så jævla mye å voldta i utgangspunktet :)

Isåfall så er jeg selvsagt enig med deg. Jeg tenkte kanskje at de hadde voldtatt sin egen musikk på linje med hva f.eks. Modern Talking gjorde, rett og slett for å dra kroner kjøperne.

Dog hadde ikke Modern Talking så jævla mye å voldta i utgangspunktet :)

Modern Talking er en av få musikkgrupper som har den effekt på meg at jeg blir ARG av å høre musikken dems. Jeg blir rett og slett aggresiv, og det sier jo sitt:-)

Modern Talking er en av få musikkgrupper som har den effekt på meg at jeg blir ARG av å høre musikken dems. Jeg blir rett og slett aggresiv, og det sier jo sitt:-)

Hehe, jeg føler det på akkurat samme måten.

Det er direkte grusomt å tenke på at disse menneskene faktisk tente seg styrtrike på denne søpla. Kall meg gjerne misunnelig, men det de lager kan ikke engang regnes som musikk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...