frodejak Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg er en mann på 33 år som var utsatt for en arb.ulykke for 4 mnd. siden. Ulykken var at en ståltrapp falt ned og traff meg i rygg og bakhode. Det ble etter dette konstatert prolaps i 4n. Dette er nøyaktig der trappen traff. Men problemet startet mye tidligere enn det. For ca. 2 år siden begynte jeg å få smerter i høyre hoft. Jeg ble også født med lengdeforskjell på beina. Denne forskellen er per i dag ca. 10 mm. Kan dette forårsake smerter i hoft/ hoftemuskulatur? (Jeg ble ikke operert for prolapsen). Går per i dag på vioxx ac 50 mg, og noe pinex forte. Driver med stålmontering og vil tilbake på jobb så snart som mulig. På forhånd takk. Frode Jakobsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iznogood Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Heisan Frode! Jeg tror utifra hva du skriver at du har hatt prolaps i ryggen helt siden at du fikk smerter første gangen. Det er helt typisk å ha smerter son føles som de sitter i hofte og ben ved prolaps. Det kjennes ut som om smertene sitter i muskulatur og ledd, men den stammer ifra prolapset som trykker på nervene i ryggen. Benlengdeforskjell kan være årsak til at du har fått prolaps. Da vil trykket på ryggskivene (bruskskivene) bli skjevt når du f.eks løfter, og du vil lettere få skade på dem. Jeg har selv benlengdeforskjell på 3 cm og er operert for prolaps på to steder og måtte reopereres på begge stedene etter 6 mnd. Hold deg langt unna smertestillende og heller tren så vil du veldig sannsynlig bli bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 -frodejak Etter en slik stygg skade av nakken, forstår jeg godt at det tar litt tid å komme igang med tungt arbeide igjen. Men jeg går ut ifra at du har brukt tiden godt til opptrening slik at du har greid å bygge opp en brukbar muskulatur igjen. Men så til benlengde forskjell på 10 mm. og hofte-smerter. Når man har et fysisk tungt arbeide, skal det ikke mye asymetri med skjev belastning til, før det kan bli problemer. Men før du prøver deg med justering av benlengde-forskjellen, la legen se nærmere på hoftene dine, evt. med rtg. undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.