Gå til innhold

Pauser

Prozak

Anbefalte innlegg

Til de som trener styrketrening av typen hardkjør, 3-4 øvelser pr. muskelgruppe, 2-4 sett à 8-12 rep. etc: hvor lange pauser tar dere mellom settene og øvelsene? Sliter litt med å finne det mest optimale selv.

"..................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar så lange pauser jeg føler for etter dagsformen.

Skal jeg kjøre virkelig hardt så har jeg lenger pauser enn ellers, sånn at jeg henter meg inn til å presse meg maksimalt ut i mitt "tunge" sett.

Jo tyngre man kjører, jo lengre pauser.

Men jeg tar ikke tiden, så jeg har egentlig ikke noe godt svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellig, men i tunge perioder bruker jeg lengre pauser (8-12 rep er lett/mellomtung økt). Tar sikkert 3 minutter mellom settene ved 6-8 reps. Ellers 1-1/2. Mellom øvelsene litt lenger. Pleier ikke å ta f.eks fire øvelser for en muskelgruppe etter hverandre, men deler opp to og to, og da er det ofte ikke lenger pause enn jeg har mellom settene. Bortsett fra ben -da må jeg ha mye tid mellom. Men stort sett setter jeg bare igang når jeg føler meg klar, ikke etter en spesiell tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dubreuilh

Jeg trener relativt hardt, men kanskje likevel ikke på den måten du sikter til. Basererer programmet på basisøvelser, og har egentlig ikke så mange øvelser. Jeg kjører eksplosivt, men med litt flere reps enn det som er normalt for eksplosiv trening.

Jeg tar pauser på kun ett minutt mellom settene, men jeg er nok ikke særlig representativ. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som SDD teller jeg ikke sekunder eller minutter. Kjører på igjen når jeg føler for det. Tror det er best. For dagsformen teller inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...