Gå til innhold

Har så lyst på en utdanning?????

Anbefalte innlegg

Gjest mailina
Skrevet

Men hva? har ikke studiekompetanse og er veeeldig dårlig i engelsk. Mine interesser er noe innen helsevesenet. Men så var det allmennefagene, huff det er så vanskelig å gå igang med det siden jeg er godt voksen. Men har jo realkompetanse da. Noen tips til meg?

Skrevet

Med realkompetanse kan du kommer inn på mange studier om du har relevant arbeidserfaring.

Innen helse: vernepleier, sykepleier.. (osv)

Linker til ulike sider med veiledning angående yrkesvalg:

http://dyn.startsiden.no/kategorier/skole_og_utdanning/informasjon_og_veiledning/studie-_og_yrkesveiledn./?links=1&cat=

Du må regne med at noe av litteraturen kan være på engelsk. Du kan ta sjansen på å lese norske referater gjort av studenter eller å lese annen tilsvarende litteratur på norsk.

Ta kontakt med studiested for å få vurdert din kompetanse. :)

Lykke til! :)

hare1365380455
Skrevet

Hjelpepleien på dag/kveldstid for voksne? Jeg kjenner en dame som tar det, og trives. Det koster jo litt, da.. Men hun strever også med engelsk. Du kan jo starte der? Eller hva med å ta brevkurs i pleie og omsorg? Folkets brevskole har det. www.fb.no, tlf. 22396000. Jeg tok et lite kurs der, og det var en fin måte å komme i gang med noe utdanning på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...