Gå til innhold

Misunnelsetesten, hva un\nner du andre mennesker som du ikke får selv ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Tenkt situasjon:

Du og din beste venn er kronisk blakke.

Din beste venn har fødselsdag og du kjøper 10 flakslodd for dine siste penger og gir han/henne.

H*n vinner kr 250.000 og gir ikke deg noe.

1. Er dere fremdeles venner ?

2. Vennen gir deg 25.000 for å trøste deg, er du fremdeles misunnelig og angrer at du ikke tok dem selv ?

3. Vennen gir deg halvparten, er du fremdeles misfornøyd, eller syns du bare h*n er dum som ikke beholdt alt selv ?

4. Eller ville du aldri gitt bort flakslodd ?

Fortsetter under...

Egentlig vil jeg aldri gi bort lodd.

Ellers hadde jeg vært ufattelig fornøyd med 25 000 :-)

Seff ville det satt i bakhodet at jeg skulle ønske loddene var til meg .. Men det hadde neppe blitt noe mer enn en tanke liksom. Ingenting negativt. Har jo bare blakke venner også.

Ulv I Faarikaal

har kjøpr flaxlodd i gave for første gang, skal være en liten oppmerksomhet til typen sammen med noe andre greier.

men nå tror jeg at jeg ombestemte meg gikk:-P

Hva fikk deg på andre tanker ?

Annonse

Jeg har gitt bort flaxlodd et par ganger til ei venninne som elsker det, og har hver gang sagt i forveien at hvis hun vinner noe mer enn 500 kroner vil jeg ha 10%. Hun sier alltid at det er greit, men vinner aldri noe. Hun ville selvsagt gitt meg det også. Noe mer enn 10% ville jeg selvfølgelig ikke ventet å få.

Men det har vel ikke så mye med misunnelse å gjøre som med trangen etter penger.

Jeg hadde blitt kjempeglad hvis min kamerat vant så mye penger på ett flakslodd jeg ga bort. Jeg hadde ikke mottatt noe som helst, det hadde jeg nektet. Selvsagt hadde vi fortsatt vært venner.

Jeg har forøvrig ordnet ei gratis tomt til en i Holmenkollåsen i Oslo og den var verdt mange ganger 250.000.- ...:-))

DET var artig det:-)

Gjest appendix

Hvis du ikke tåler at mottaker får gevinst så GIR du selvfølgelig ikke bort FLAX-lodd!

Jeg hadde gledet meg med vinneren, og absolutt ikke forventet noe tilbake.

Men jeg hadde derimot heller ikke nektet å ta imot noe hvis jeg ble tilbudt! Enten det var penger,en god middag elelr en sydentur.

Jeg er nemlig selv en av dem som hvis jeg hadde vunnet på et gavelodd i pur glede kunne tenkt meg å spandere noe påd ensom gav meg loddet. Og da ville jeg blirr VELDIG skuffet hvis vedkommende ikke tok imot.

Ulv I Faarikaal

Jeg har gitt bort flaxlodd et par ganger til ei venninne som elsker det, og har hver gang sagt i forveien at hvis hun vinner noe mer enn 500 kroner vil jeg ha 10%. Hun sier alltid at det er greit, men vinner aldri noe. Hun ville selvsagt gitt meg det også. Noe mer enn 10% ville jeg selvfølgelig ikke ventet å få.

Men det har vel ikke så mye med misunnelse å gjøre som med trangen etter penger.

Pengeguden Mammon er tilbedt overalt.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg hadde blitt kjempeglad hvis min kamerat vant så mye penger på ett flakslodd jeg ga bort. Jeg hadde ikke mottatt noe som helst, det hadde jeg nektet. Selvsagt hadde vi fortsatt vært venner.

Jeg har forøvrig ordnet ei gratis tomt til en i Holmenkollåsen i Oslo og den var verdt mange ganger 250.000.- ...:-))

DET var artig det:-)

Tomt i "Åsen" har aldri vært gratis ?

Ulv I Faarikaal

Hvis du ikke tåler at mottaker får gevinst så GIR du selvfølgelig ikke bort FLAX-lodd!

Jeg hadde gledet meg med vinneren, og absolutt ikke forventet noe tilbake.

Men jeg hadde derimot heller ikke nektet å ta imot noe hvis jeg ble tilbudt! Enten det var penger,en god middag elelr en sydentur.

Jeg er nemlig selv en av dem som hvis jeg hadde vunnet på et gavelodd i pur glede kunne tenkt meg å spandere noe påd ensom gav meg loddet. Og da ville jeg blirr VELDIG skuffet hvis vedkommende ikke tok imot.

Det kan jeg være med på.

Du krever da ikke å få noe av gevinsten om venninna di vinner?!? :-O

Jeg tror jeg ville vært superglad for at venninna mi vant - når jeg hadde kjøpt loddet hadde jeg såklart håpet på at hun skulle vinne.

Og jeg ville ikke godtatt å ta i mot penger av gevinsten, de hadde vært hennes og kun hennes.

Så selger h*n tomta og huset og du får ikkeno ?

Hehe, ja det kan han gjøre og jeg forventer ikke noe og ønsker ikke noe.

Dette er nå 20 år siden denne saken startet og han bygget seg hus der i slutten av 80-tallet. Han bor der ennå og stortrives der.

Jeg fikk nesten 5000 av han den gangen, selv om jeg sa jeg ikke skulle ha noe. Men han nektet å ta igjen pengene.

Jeg gjorde ikke dette for å ha noe gevinst ut av det. Jeg synes og syntes at dette var utrolig artig å få til.

Anslått verdi på tomten den gangen var ca. 1 million.

Jeg har vel ei bra "stjerne" hos han for å si det sånn:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...