Gå til innhold

Misunnelsetesten, hva un\nner du andre mennesker som du ikke får selv ?

Anbefalte innlegg

Hehe, ja det kan han gjøre og jeg forventer ikke noe og ønsker ikke noe.

Dette er nå 20 år siden denne saken startet og han bygget seg hus der i slutten av 80-tallet. Han bor der ennå og stortrives der.

Jeg fikk nesten 5000 av han den gangen, selv om jeg sa jeg ikke skulle ha noe. Men han nektet å ta igjen pengene.

Jeg gjorde ikke dette for å ha noe gevinst ut av det. Jeg synes og syntes at dette var utrolig artig å få til.

Anslått verdi på tomten den gangen var ca. 1 million.

Jeg har vel ei bra "stjerne" hos han for å si det sånn:-))

Å du har sikkert nok av penger selv, for SÅ snille er vel ingen ellers?

Ikke at det er noen selvfølge av den grunn men :)

Fortsetter under...

palme1365380499

Det skal føles glede ved å gi og gjøre andre glade.

Et ordtak sier:

Gir du meg en krone,

og jeg gir deg en,

så er vi like fattige.

Gir du meg en god ide,

og jeg gir deg en,

er vi begge dobbelt så rike.

:-)

Å du har sikkert nok av penger selv, for SÅ snille er vel ingen ellers?

Ikke at det er noen selvfølge av den grunn men :)

Heh, nei jeg har ikke så mye penger selv. Jeg hadde det i alle fall ikke den gangen, husk at dette var for 20 år siden.

Jeg hadde nok heller ikke anledning til å få denne tomten selv, så det sto mest sannsynlig ikke på om det var meg eller han som kunne få den.

Men jeg så muligheten for at han kunne få tomten og den benyttet jeg meg av. Noe som også gikk i boks.

Heh, nei jeg har ikke så mye penger selv. Jeg hadde det i alle fall ikke den gangen, husk at dette var for 20 år siden.

Jeg hadde nok heller ikke anledning til å få denne tomten selv, så det sto mest sannsynlig ikke på om det var meg eller han som kunne få den.

Men jeg så muligheten for at han kunne få tomten og den benyttet jeg meg av. Noe som også gikk i boks.

Men da var du vel snill da, sånn liten "ordne opp/fikse type"

Hvorfor var det ikke aktuellt for deg. FOR ung til å bygge?

Men da var du vel snill da, sånn liten "ordne opp/fikse type"

Hvorfor var det ikke aktuellt for deg. FOR ung til å bygge?

Jeg var ikke for ung til å bygge forsåvidt, men hun som eide tomta hadde nok ikke gitt meg den. Men jeg fant ut at det var en mulig for at hun kunne gi den bort til akkurat han, ved mitt forslag som jeg foreslo for henne. Hun ville den gangen heller ikke den til sin slekt. Hun hadde 5 mål tomt i området.

Jeg var ikke for ung til å bygge forsåvidt, men hun som eide tomta hadde nok ikke gitt meg den. Men jeg fant ut at det var en mulig for at hun kunne gi den bort til akkurat han, ved mitt forslag som jeg foreslo for henne. Hun ville den gangen heller ikke den til sin slekt. Hun hadde 5 mål tomt i området.

Ok, ble ikke noe særlig klokere, men skjønner du ikke vil gå i detalj :-) Det har ingen hensikt heller.

Annonse

Du krever da ikke å få noe av gevinsten om venninna di vinner?!? :-O

Sier det jo bare på tøys, men veit at jeg sikkert hadde fått også, siden det er jeg som har kjøpt loddet...

Hadde jeg fått et lodd av en venn, og vunnet masse penger, hadde selvfølgelig kjøperen av loddet fått en del!

Vil ikke gå for mye i detalj, men hva var det du ikke ble helt klok på?

Det jeg ikke ble klokere på, var jo selvfølgelig hvorfor du ikke kunne få tomten, men at det var greit at en venn av deg fikk den.

Men det trenger du ikke å svare på, for da må du sikkert inn på sakens kjerne, og jeg har noe med det uansett :-)

Bare lurte siden du skrev det sånn du gjorde.

Det jeg ikke ble klokere på, var jo selvfølgelig hvorfor du ikke kunne få tomten, men at det var greit at en venn av deg fikk den.

Men det trenger du ikke å svare på, for da må du sikkert inn på sakens kjerne, og jeg har noe med det uansett :-)

Jeg har IKKE noe med det, skulle det stå. Stønn - uff:)

Svaret på det er ikke verre enn at jeg kjente dama altfor lite i forhold til han som fikk tomta. Jeg hadde ikke samme "stjernen" som han andre og jeg ønsket heller ikke å smiske meg til noe. Skulle jeg har fått tomta så måtte hun ha gitt meg den ut fra den personen jeg er og ikke ut fra at jeg gjorde meg til og utga meg for noe annet enn den jeg er.

Med andre ord ville ikke jeg ha fått noe tomt, men jeg så muligheten for at han kunne få den og benyttet den muligheten da jeg hadde den.

Svaret på det er ikke verre enn at jeg kjente dama altfor lite i forhold til han som fikk tomta. Jeg hadde ikke samme "stjernen" som han andre og jeg ønsket heller ikke å smiske meg til noe. Skulle jeg har fått tomta så måtte hun ha gitt meg den ut fra den personen jeg er og ikke ut fra at jeg gjorde meg til og utga meg for noe annet enn den jeg er.

Med andre ord ville ikke jeg ha fått noe tomt, men jeg så muligheten for at han kunne få den og benyttet den muligheten da jeg hadde den.

Ok, takk for svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...