Gå til innhold

Datostempling

SierDuDet

Anbefalte innlegg

Jeg har en kg kreatin ståendes her. Den har stått i skapet nå i ca 3 år, og datostemplingen viser 02.06. Den er svensk, og jeg gjetter da på at dette betyr at den gikk ut i juni 2002, og ikke at den går ut i februar 2006.

Jeg tenkte å bruke den nå likevel. Må jo tross alt bli kvitt den, og da lurer jeg på om det har noe å si om man bruker kreatin som har gått over tiden?

Vil nødig ende opp med ekstrem diare eller noe sånt.

(Tok første dosen nå, og den smakte helt normalt - altså potetmel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det har noen innvirkning av produketet !

Men selv er jeg skeptisk til slike produkter ;o)

Jeg er også skeptisk til produkter som har gått over datostemplingen.

Kreatin er noe jeg prøvde en del for en del år siden, uten at jeg merket stort av den grunn, men jeg vet det er et produkt som skal fungere godt.

Uten at jeg egentlig gir f... i det. Framgangen er bra om dagen uansett.

Den blir ofte det når man endelig har begynt igjen etter et par år i dvale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skeptisk til produkter som har gått over datostemplingen.

Kreatin er noe jeg prøvde en del for en del år siden, uten at jeg merket stort av den grunn, men jeg vet det er et produkt som skal fungere godt.

Uten at jeg egentlig gir f... i det. Framgangen er bra om dagen uansett.

Den blir ofte det når man endelig har begynt igjen etter et par år i dvale :)

Grunnen til jeg er skeptisk er at jeg selv begynte på det da jeg trente masse.

Men så leste jeg noe som gjorde at jeg sluttet :

"Vi vet at trening i seg selv kan øke kreatinmengden i muskulaturen i betydelig grad og at veltrente løpere har en markert hurtigere resyntese av kreatinfosfat enn andre.

Man skal ikke se bort ifra at kunstig inntak av kreatin over tid kan redusere kroppens egen produksjon av stoffet.

Det er heller ikke utenkelig at langvarig bruk av kreatin kan virke uheldig inn på karbohydrat- og fettstoffskiftet."

Så i tilfelle "rottefelle" vil jeg beholde min grunnleggende _helse_ ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi vet at trening i seg selv kan øke kreatinmengden i muskulaturen i betydelig grad og at veltrente løpere har en markert hurtigere resyntese av kreatinfosfat enn andre.

Man skal ikke se bort ifra at kunstig inntak av kreatin over tid kan redusere kroppens egen produksjon av stoffet.

Det er heller ikke utenkelig at langvarig bruk av kreatin kan virke uheldig inn på karbohydrat- og fettstoffskiftet."

Åja, sånn, ja...

Njæ... Jeg aner egentlig ikke. Det har sikkert kommet uante mengder studier på kreatin siden sist gang jeg leste om det, for ca 5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg også på gammelt kreatin for et par år siden. Jeg fikk noe lignende diare ei stund etter inntak, ellers ok :)

Kreatinet kan kanskje mistet noe av effekten. Slik er det ihvertfall med mange andre produkter med datostempling.

Begynte med kreatin når jeg startet opp igjen for 7 uker siden. Skulle ønske jeg aldri hadde gjort det. For jeg fikk så bra fremgang att ledda mine ble helt umulige. Det er klart hovedårsaken er att jeg har hatt nesten 2 års pause. Men kreatin som jeg vet fungerer på meg gjorde det ikke bedre med tanke på leddene. Første gang du har hørt en klage over att han øker for fort, vel? hehe

Men hatt 2 ukers pause nå. Og ledd fungerer bedre.

Så du skrev at fremgangen var bra uansett, så bare pass på den første tiden til sener osv også har styrket seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest mye stoff om kreatin tidligere selv. Og bortsett fra de artikklene som sier det øker kreftsjansen har jeg ikke lest noe negativt. Kroppen slutter å produsere kreatin i perioden den får det tilført med skje. Men starter opp igjen når man slutter å innta det selv. Du finner kreatin i mat. Så hadde vært rart hvis kroppen skulle slutte å produsere kreatin permanent hvis du var gla i en matvare med kreatininnhold.

Men det er ikke noe vidunder produkt uansett. Så om man velger å ikke ta det, så gjør det ikke det all verden, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg også på gammelt kreatin for et par år siden. Jeg fikk noe lignende diare ei stund etter inntak, ellers ok :)

Kreatinet kan kanskje mistet noe av effekten. Slik er det ihvertfall med mange andre produkter med datostempling.

Begynte med kreatin når jeg startet opp igjen for 7 uker siden. Skulle ønske jeg aldri hadde gjort det. For jeg fikk så bra fremgang att ledda mine ble helt umulige. Det er klart hovedårsaken er att jeg har hatt nesten 2 års pause. Men kreatin som jeg vet fungerer på meg gjorde det ikke bedre med tanke på leddene. Første gang du har hørt en klage over att han øker for fort, vel? hehe

Men hatt 2 ukers pause nå. Og ledd fungerer bedre.

Så du skrev at fremgangen var bra uansett, så bare pass på den første tiden til sener osv også har styrket seg.

Jeg har faktisk problemer der allerede. Spesielt skuldrene mine er helt klart ikke sterke nok til f.eks. å kjøre tungt på bryst.

Så egentlig burde jeg kanskje ventet litt med det meste, for jeg merker helt klart at leddene mine ikke henger med.

Jeg har også hatt ca 2 års pause, og har nå trent i ca halvannet mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...