Gå til innhold

Norway 10 points, Danmark 7.

Anbefalte innlegg

Vi var heldige i dag, og da snakker jeg ikke om den tafatte forestillingen i Luxenburg, men selvsagt Bosnias bombe i Idrettsparken i Danmark.

Vi leder nå helt overraskende pulja vår, 3 poeng foran Danmark før den viktige kampen mot Danmark, i Danmark, 7. Juni i år.

Men jeg er overhodet ikke beroliget, og etter hva jeg har sett så har vi gjort 1 god kamp til nå i EM sluttspillet, og det var hjemmekampen mot Danmark hvor vi spilte uavgjort 2-2. Her var vi desidert best, og burde stukket av med samtlige poeng. Mot Romania borte dro vi en liten bombe og tok med oss 3 poeng hjem, men her var vi heldige. De to andre lilleputtnasjonene vi har spilt mot har vært forholdsvis sørgelige greier. Greit nok at det ikke er lett å spille mot svake lag da de ofte legger 11 mann i forsvar og er fornøyde med 0-2 tap på hjemmebane, men vi burde rundspilt Luxenburg i dag, og selv om Danmarks gamle stjerner har falmet eller forlatt laget for lengst, så er jeg langt i fra sikker på at vi tar Danmark 7. Juni, og enda mer nervøs er jeg for hjemmekampen mot Romania. Her kan vi fort gå på to tap, og faren er stor for at vi spiller oss ut og ender opp i en kvalifiseringsrunde, noe som kan bli svært så skummelt da flere store nasjoner ser ut til å være noe i bakleksa nå i kvalifiseringen.

Så dette blir, til tross for Danmarks tap i dag, langt fra noen plankekjøring.

Og hva gjør den langbeinte stryningen på banen igjen? Greit nok at Carew og Iversen var ute, men ærlig talt! Den mannen der har vært elendig for Norge i et par år nå, og enda mer elendig for klubblaget sitt. Han burde aldri fått sjansen. Nei, takke meg til å prøve noen nye, unge spisser, og ikke bestekompisen til assistenttrenern.

Om halvannet år er det uansett EM-sluttspill, og jeg håper vi er der, men det blir ikke så lett som mange nordmenn nå tror. Det er jeg rimelig overbevist om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99495-norway-10-points-danmark-7/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får den langbeinte stryningen først et mål, kan det losne for han, sa storebroren i radio i dag (han talte av egen erfaring), vil han igjen begynne å skore mål både for Norge og Sunderland.

Storebroren bør i hvert fall holde kjeft, for makan til talentløs faen er det ikke ofte vi har sett på en norsk fotballbane. Greit nok at han gjorde det greit tidlige på 90-tallet, men han ga seg ikke med det, nei.

Og av en eller annen ubeskrivelig grunn fikk han sjansen i lang tid etter at han var på "topp".

Men på den tiden spilte vi fotball uten noen store stjerner, og en fotball som så så latterlig ut at det til tider var pinlig å se på, og man trengte da ikke å være bedre enn Jostein da var.

Tore Andre er en annen kaliber enn storebroren sin, det skal jeg gjerne innrømme, men han burde ikke få muligheten på landslaget før det har løsnet for han, noe jeg tviler på at det vil gjøre.

Han burde ikke få sjansen mot Danmark, da han spilte seg ut av laget for lenge siden.

Da er det bedre å gi "ungdommen" en sjans.

Storebroren bør i hvert fall holde kjeft, for makan til talentløs faen er det ikke ofte vi har sett på en norsk fotballbane. Greit nok at han gjorde det greit tidlige på 90-tallet, men han ga seg ikke med det, nei.

Og av en eller annen ubeskrivelig grunn fikk han sjansen i lang tid etter at han var på "topp".

Men på den tiden spilte vi fotball uten noen store stjerner, og en fotball som så så latterlig ut at det til tider var pinlig å se på, og man trengte da ikke å være bedre enn Jostein da var.

Tore Andre er en annen kaliber enn storebroren sin, det skal jeg gjerne innrømme, men han burde ikke få muligheten på landslaget før det har løsnet for han, noe jeg tviler på at det vil gjøre.

Han burde ikke få sjansen mot Danmark, da han spilte seg ut av laget for lenge siden.

Synd at Jostein Flo har lagt opp. :o( Vi damer trengte noe deilig å hvile øynene på... Ditto med Erik Thorstvedt. *Sikler*

Gjest Dubreuilh

Lenge etter at han var på topp i The Blades, scorte han i bøtter og spann i norsk første divisjon. Greit nok, det vel? :)

Annonse

Gjest tribune

Synd at Jostein Flo har lagt opp. :o( Vi damer trengte noe deilig å hvile øynene på... Ditto med Erik Thorstvedt. *Sikler*

Det eneste Jostein Flo dugde til var å nikke lange baller videre. Ellers var han som en kjempestor sandsekk.

Erik Thorstvedt var både dyktig og tagbar.

Gamle menn begge to.

Thorsvedt var i sine glansdager suveren, men denne Floen er det egentlig utrolig at vi i det hele tatt har hørt om.

Gamle menn begge to.

Thorsvedt var i sine glansdager suveren, men denne Floen er det egentlig utrolig at vi i det hele tatt har hørt om.

Nå må dere la Floene være...de har da vitterlig gjort sitt for norsk landslagsfotball...vi har da enda "flo-pasningen"...Og vi må ikke glemme hvem som scora mot Brasil...

Nå må dere la Floene være...de har da vitterlig gjort sitt for norsk landslagsfotball...vi har da enda "flo-pasningen"...Og vi må ikke glemme hvem som scora mot Brasil...

Og siden han scoret mot Brasil så kan jeg ikke mislike sterkt at han nå får prøve seg pga gammel storhet?

Spillerne skal prestere nå, noe Flo ikke på noen måte har gjort, verken på landslag eller klubblag. Det nytter lite å basere laguttaket på hva en spiller gjorde i 1998.

Gamle menn begge to.

Du snakker som fotballmann, jeg snakker som en kvinne serru. :o) Som _menn_ er både Thorstvedt og Jostein Flo nammenam! Hva de gjør/gjorde på fotballbanene er ikke interessant.

Du snakker som fotballmann, jeg snakker som en kvinne serru. :o) Som _menn_ er både Thorstvedt og Jostein Flo nammenam! Hva de gjør/gjorde på fotballbanene er ikke interessant.

Men jeg er enig i at Thorsvedt er en babe, men ser ikke helt hva dere ser i denne forvokste stryningen. Uansett er det selvsagt fotballen som teller på banen, og jeg gir f... i om spillerne ser ut som den hakeløse pedoen fra Os, så lenge de presterer på banen!

Dessuten: Det du egentlig sier nå er at kvinnfolk er dummere enn menn. Du er tross alt et kvinnfolk, mens jeg er et mannfolk.

Du lar deg lure av spillernes utseende, mens du ikke ser meg like Britaney Spears selv om hun ser god ut, nettopp pga hennes ufattelige dårlige musikk.

:)

Annonse

Og siden han scoret mot Brasil så kan jeg ikke mislike sterkt at han nå får prøve seg pga gammel storhet?

Spillerne skal prestere nå, noe Flo ikke på noen måte har gjort, verken på landslag eller klubblag. Det nytter lite å basere laguttaket på hva en spiller gjorde i 1998.

Det skjønner jeg også...men de har da gjort sitt en gang de og...mener nå jeg...Leo er vel ikke av de beste han heller?

Det skjønner jeg også...men de har da gjort sitt en gang de og...mener nå jeg...Leo er vel ikke av de beste han heller?

Nå snakker vi om om NÅ, og hvem som bør spille akkurat NÅ. Ikke hva de gjorde for mange år siden.

Jeg vil helt klart heller ha Leo på laget enn Flo, selv om de jo har ulike posisjoner i laget, og Leo er muligens tilbake mot Danmark.

Nå snakker vi om om NÅ, og hvem som bør spille akkurat NÅ. Ikke hva de gjorde for mange år siden.

Jeg vil helt klart heller ha Leo på laget enn Flo, selv om de jo har ulike posisjoner i laget, og Leo er muligens tilbake mot Danmark.

er fra Stryn skjønner du, og blir litt såra over at bygdas storheter blir hengt ut slik.....(",)

er fra Stryn skjønner du, og blir litt såra over at bygdas storheter blir hengt ut slik.....(",)

Jeg forsto nesten det, selv om jeg føler at det må stå rimelig dårlig til med stryningene dersom disse gutta er bygdas store helter :)

Neida, Tore Andre var en gang god, og deres fetter, Håvard, er heller ikke gæærn.

Jostein derimot... Makan til potetsekk på en idrettarena har jeg knapt sett siden Eddie The Eagle var aktiv.

Jeg forsto nesten det, selv om jeg føler at det må stå rimelig dårlig til med stryningene dersom disse gutta er bygdas store helter :)

Neida, Tore Andre var en gang god, og deres fetter, Håvard, er heller ikke gæærn.

Jostein derimot... Makan til potetsekk på en idrettarena har jeg knapt sett siden Eddie The Eagle var aktiv.

Stryn er en liten kommune...så jeg synest egentlig vi har mye å være stolt av da...3 stykker som har vært innom og fast på lanslaget fra en kommune med ca.5000 innbyggere er ikke dårlig da..Og så Frode Grodås i tillegg...ja, ikke mange bygder som kan måle seg med det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...