Gå til innhold

liten stilling og svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er endelig gravid med termin 27.6.2001. Jeg er ferdig utdannet sykepleier til jul. Har siden juli hatt fast stilling ca 19% på sykehjemmet i kommunen. Nå har jeg utsikt til å få meg jobb fra 1. januar i samme kommune, men i hjemmesykepleien. Denne stillingen er 100 %. Har jeg rett til lønn under svangerskapspermisjonen? Og om jeg får meg jobb i fylkeskommunen, vil jeg da "ta med meg" tidligere yrkeserfaring slik at jeg får rett til penger under permisjon da også, eller må det være samme arbeidsgiver i 6 sammenhengende mnd for at retten skal gjelde ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9952-liten-stilling-og-svangerskapspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er endelig gravid med termin 27.6.2001. Jeg er ferdig utdannet sykepleier til jul. Har siden juli hatt fast stilling ca 19% på sykehjemmet i kommunen. Nå har jeg utsikt til å få meg jobb fra 1. januar i samme kommune, men i hjemmesykepleien. Denne stillingen er 100 %. Har jeg rett til lønn under svangerskapspermisjonen? Og om jeg får meg jobb i fylkeskommunen, vil jeg da "ta med meg" tidligere yrkeserfaring slik at jeg får rett til penger under permisjon da også, eller må det være samme arbeidsgiver i 6 sammenhengende mnd for at retten skal gjelde ?

Irene Grøneng

Du trenger ikke være hos samme arbeidsgiver. Poenget er at du har vert i arbeid i minst 6 mndr. Hvis 19% stilling betyr ca en dag pr uke, holder det i massevis. Dersom du så får 100% stilling, er det lønna i det siste arbeidsforholdet som normalt skal legges til grunn for beregning av fødselspenger.

Irene Grøneng

Du trenger ikke være hos samme arbeidsgiver. Poenget er at du har vert i arbeid i minst 6 mndr. Hvis 19% stilling betyr ca en dag pr uke, holder det i massevis. Dersom du så får 100% stilling, er det lønna i det siste arbeidsforholdet som normalt skal legges til grunn for beregning av fødselspenger.