Gå til innhold

liten stilling og svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er endelig gravid med termin 27.6.2001. Jeg er ferdig utdannet sykepleier til jul. Har siden juli hatt fast stilling ca 19% på sykehjemmet i kommunen. Nå har jeg utsikt til å få meg jobb fra 1. januar i samme kommune, men i hjemmesykepleien. Denne stillingen er 100 %. Har jeg rett til lønn under svangerskapspermisjonen? Og om jeg får meg jobb i fylkeskommunen, vil jeg da "ta med meg" tidligere yrkeserfaring slik at jeg får rett til penger under permisjon da også, eller må det være samme arbeidsgiver i 6 sammenhengende mnd for at retten skal gjelde ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9952-liten-stilling-og-svangerskapspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er endelig gravid med termin 27.6.2001. Jeg er ferdig utdannet sykepleier til jul. Har siden juli hatt fast stilling ca 19% på sykehjemmet i kommunen. Nå har jeg utsikt til å få meg jobb fra 1. januar i samme kommune, men i hjemmesykepleien. Denne stillingen er 100 %. Har jeg rett til lønn under svangerskapspermisjonen? Og om jeg får meg jobb i fylkeskommunen, vil jeg da "ta med meg" tidligere yrkeserfaring slik at jeg får rett til penger under permisjon da også, eller må det være samme arbeidsgiver i 6 sammenhengende mnd for at retten skal gjelde ?

Irene Grøneng

Du trenger ikke være hos samme arbeidsgiver. Poenget er at du har vert i arbeid i minst 6 mndr. Hvis 19% stilling betyr ca en dag pr uke, holder det i massevis. Dersom du så får 100% stilling, er det lønna i det siste arbeidsforholdet som normalt skal legges til grunn for beregning av fødselspenger.

Irene Grøneng

Du trenger ikke være hos samme arbeidsgiver. Poenget er at du har vert i arbeid i minst 6 mndr. Hvis 19% stilling betyr ca en dag pr uke, holder det i massevis. Dersom du så får 100% stilling, er det lønna i det siste arbeidsforholdet som normalt skal legges til grunn for beregning av fødselspenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...