Gå til innhold

Hva er vitsen med og ha hund?

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt js

Når ; Den står alene ute og skjeller hele dagen?Er det noe hundeliv?

Jeg er glad i dyr, og kunne godt ha tenkt meg en kosehund, men vet at ingen her i huset hadde giddet og gått tur med den hver dag.Moro på førsten,men av erfaring,etterhvert ville alt annet ansvar og arbeid med hundeholdet ha falt på meg.

Det gidder jeg ikke,derfor blir det ingen hund.

Jeg synes man skal ha mye tid til en hund,må bortprioritere masse annet til fordel for hunden.Hva mener andre her,hvilke kriterier kreves for et hundehold?Hva er forsvarlig om hvor mye hunden kan være alene/stå alene ute?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99564-hva-er-vitsen-med-og-ha-hund/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig, dessuten forstår jeg meg aldri på byfolk som skal ha en hund som hadde trivdes best på gård e.l. hvor den kan springe fritt på store områder, gjeterhunder f.eks. Eller de som får schæfere eller andre hunder som trenger god oppdragelse, uten å bry seg om det punktet. Altfor mange tenker ikke på hundens beste.

Gjest Trientali

vitsen med å ha hund for meg; det gir meg ubeskrivelig mye glede og det er han som har reddet meg mange ganger fra å "gå under" i vanskelige perioder. Kanskje egoistisk ja, men hunden har det bra også, en skikkelig fin hund, som er glad og lykkelig. Det er stor glede i å ha hund, men da har man jo også som du sier et veldig stort ansvar. Hunden krever masse tid. Men det du gir han får du ti ganger tilbake. Dette er selv om du ikke gir hunden noe. Men hunden er et levende individ som må passes på, trenes og bli tatt godt vare på, han kan bli syk og dere må til dyrlegen koster f.eks. masse hundre. Men det er bra du sier at du ikke kjøper hund når du vet at det ikke passer for dere. Det er så altfor mange som kjøper hund fordi de er så små og søte som valper, men så oppdager de at de bli store og vansjøtter de. Den er et flokkdyr som trenger å være sammen med flokken som vi i familien dens da blir. Hunden vår er et familiemedlem, vi trener han, går tur med han, og tar han med overalt. Han er som et lite barn for oss, og jeg er mer glad i han enn noe annet....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...