Gå til innhold

overvektig og trenger hjelp!!!!!!!!!!!!!!

babe87

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 15 snartb 16 som trenger hjelp jeg er overvektig det har jeg vist lenge men nå har jeg fått bedskjed om at kjeg har fedme det har jeg da ikke jeg ser jo at jeg er fet kan noen hjelpe meg oh gå ned i vekt jeg trenger det plis hjelp meg stor kosssssss fra fortvila 15 åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge man ikke har noen sykdom eller går på spesielle medisiner, så går man ned i vekt om man forbruker flere kalorier enn man får i seg. Kroppen bruker kalorier når den beveger seg, og kalorier kommer inn i kroppen via maten. Altså må man røre mer på seg for å gå ned i vekt, og/eller spise sunnere mat.

Du er 15 år og bør først og fremst tenke på å bevege deg mer for å forbrenne mer, ikke kutte ned på maten. Du kan derimot kutte ned på usunn mat dersom godteri og lettvinte matløsninger dominerer kostholdet ditt. Spis 4-5 små måltider spredt utover dagen, så får du ikke lyst på godteri. Ha frukt og vann med deg overalt.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babe og overvektig..hvordan kombineres dette?

For å gå ned i vekt må du forbrenne mere enn du forbruker..du trenger altså ikke nødvendigvis spise mindre men forbrenne mer, f.eks via mer trening/mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syndicatica

jeg er 1.655 og veier 75 kg

Bare en advarsel fra en som vet hvordan det er. Slank deg på feil måte og vips veier du 50 kg mer enn du gjør nå. Du er bare 15, og herregud, hadde jeg visst det jeg vet nå, så hadde jeg gjort ting helt annerledes da jeg var i den alderen. Kutt ut godis og gå deg en tur hver dag, og forsøk å henge med i gymtimene. Det burde være nok i din alder. Prøv å ikke fokusere så mye på det, selv om jeg vet at det ikke er lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1,65 høy og 75 kg er IKKE fedme, men dog litt overvekt. Fedme er først om man har BMI over 30.

Spis litt sunnere og beveg deg litt mer (sykle, gå raske turer, svømme - eller noe annet du trives med). Kutt ut snop & brus, i alle fall på hverdagene! Ikke bli overdrevent opptatt av verken mat eller trening, bare gjør noen endringer, så vil du merke at det hjelper.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gemini og Syndicatica har rett vet du. Dropp potetgull, brus (også lettbrus, den gir visstnok et sug etter søtt!), sjokolade og annet snop på hverdagene, men kos deg med litt i helgene. Begynn å gå tur på kveldstid, eller kanskje sykle? Har du walkman eller discman? Finn frem eller kjøp deg en plate med litt fart på og ta den på når du går eller sykler tur! Ikke spise så mye saus til middagen, men ta litt ekstra grønnsaker istedet. Skummet melk holder, du trenger ikke lettmelk. Smør på skiva? Bruk lettmargarin hvis du må ha det.

Husk også at kroppen din ikke er utvokst enda! Om et par-tre år har kanskje resten av valpefettet forsvunnet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...