Gå til innhold

kondis på sykkel

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg kan ikke trene vanlig pga operasjon. Jeg kan kun sykle på ergometersykkel, hvordan opprettholder man kondisen da? Noen tips til hvordan man driver intervalltrening på sykkel? Har aldri gjort det før...driver til vanlig på med løping og fotball. Vil ikke miste formen på disse 3 ukene...Blir veldig takknemlig for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dubreuilh

Tre uker før du kan trene som vanlig? Du kan vel neppe trene for fullt igjen med en gang?

Uansett er dette ingen krise. Det finnes hauger av eksempler på fotballspillere som kun har trent på ergometersykkel i lange tider og kommet tilbake for fullt.

Du snakker om intervalltrening. Målet er altså ikke å trene deg opp etter operasjonen?

Intervalltreninga kan gjøres etter noenlunde samme prinsipper som ellers. For en fotballspiller anbefales ofte drag på 2-4 minutter, altså langintervaller.

En mulig økt (en time):

1. Oppvarming 15 min. 80 RPM

2. 5 min. 90 RPM

3. 5 min. 80 RPM m/tyngre belastning

4. 4x3 min. intervall, med høy eller lav frekvens. Hver pause på 2 min. (Ca., men bør ikke overstige intervalltida!)

5. 5 min. 90 RPM

6. 10 min. 80 RPM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...