Gjest ikke undertegnet Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg kan ikke trene vanlig pga operasjon. Jeg kan kun sykle på ergometersykkel, hvordan opprettholder man kondisen da? Noen tips til hvordan man driver intervalltrening på sykkel? Har aldri gjort det før...driver til vanlig på med løping og fotball. Vil ikke miste formen på disse 3 ukene...Blir veldig takknemlig for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dubreuilh Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Tre uker før du kan trene som vanlig? Du kan vel neppe trene for fullt igjen med en gang? Uansett er dette ingen krise. Det finnes hauger av eksempler på fotballspillere som kun har trent på ergometersykkel i lange tider og kommet tilbake for fullt. Du snakker om intervalltrening. Målet er altså ikke å trene deg opp etter operasjonen? Intervalltreninga kan gjøres etter noenlunde samme prinsipper som ellers. For en fotballspiller anbefales ofte drag på 2-4 minutter, altså langintervaller. En mulig økt (en time): 1. Oppvarming 15 min. 80 RPM 2. 5 min. 90 RPM 3. 5 min. 80 RPM m/tyngre belastning 4. 4x3 min. intervall, med høy eller lav frekvens. Hver pause på 2 min. (Ca., men bør ikke overstige intervalltida!) 5. 5 min. 90 RPM 6. 10 min. 80 RPM. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.