Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags oppgaver har Telemarksbataljonen i etterkant av en krig?

Min kjære eks, faren til barna, skal skrive kontrakt med Forsvaret slik at han mest sannsynlig å reise til Irak når krigen er over. Liker jeg det? NEI!!!!!!!

Det er nok helst usikkerheten og uveitenheten som får meg til å stritte i mot, han har tross alt tre barn som han fortsatt skal være pappa til... Seks måneder i utlandet blir det, men hva slags oppgaver kan han forvente seg?

Pr i dag jobber han med å legge om Forsvarsnettet, altså å samordne it-nettet til land-, luft- og sjøforsvar.

Noen med litt peiling her?

Fortsetter under...

Skrevet

Oppdraget er sikkert ikke gitt enda, men slike oppdrag vil typisk være å opprettholde tilstanden i landet (ikke offensive tiltak).

Da vil det gjerne dreie seg om vakthold og sikring av definerte objekter, eksorte og livvaktstjeneste med mere.

Skrevet

I etterkant av en krig er det stort sett vakthold, veisperringer, holde folkegrupper fra hverandre, rett og slett være i nærheten så det ikke oppstår interne stridigheter i landet.

Helt ufarlig er det vel ikke, selv om risikoen er laaaangt under det å være med i en krig. Men jeg kan ikke huske at vi har hatt noen tap i den forbindelse noen gang. Så sett ut i fra ett realistisk syn så er ikke faren ovehengende stor.

Skrevet

I etterkant av en krig er det stort sett vakthold, veisperringer, holde folkegrupper fra hverandre, rett og slett være i nærheten så det ikke oppstår interne stridigheter i landet.

Helt ufarlig er det vel ikke, selv om risikoen er laaaangt under det å være med i en krig. Men jeg kan ikke huske at vi har hatt noen tap i den forbindelse noen gang. Så sett ut i fra ett realistisk syn så er ikke faren ovehengende stor.

Skal uansett ikke påstå at tanken på at han drar ikke er stressende. Det er jo selvsagt uvisst når det er snakk om, men han mente på telefon i går kveld at det ikke var urealistisk at han må dra i løpet av sommeren.

Håper om ikke annet at det er en god del lønn å hente på å dra ut i en kontigent som det der...

Gjest Dubreuilh
Skrevet

Sjekk ut denne:

Weisæth L: Stress of UN military peace-keeping. WISMIC Newsletter 1990; 2(2): 15-18.

Skrevet

Sjekk ut denne:

Weisæth L: Stress of UN military peace-keeping. WISMIC Newsletter 1990; 2(2): 15-18.

Hmm... var det meninga jeg skulle skjønne noe av det der?

Annonse

Skrevet

Sjekk ut denne:

Er det ei bok?

Skrevet

En artikkel.

Hvor finner jeg den artikkelen hen da?

Gjest Dubreuilh
Skrevet

Hvor finner jeg den artikkelen hen da?

Litt kronglete, men det går an om man virkelig gidder.

Den er skrevet av Lars Weisæth. Jeg leste den på Universitetsbiblioteket, den kan lånes der i alle fall. Om du er over 18. (!)

Skrevet

Litt kronglete, men det går an om man virkelig gidder.

Den er skrevet av Lars Weisæth. Jeg leste den på Universitetsbiblioteket, den kan lånes der i alle fall. Om du er over 18. (!)

Jeg er vel over atten, såvidt jeg vet... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...