Gå til innhold

Hjelpestønad barn - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Har fått hjelpestønad sats 1 for vår 1 år gml sønn med bl.a. alvorlig astma og refluks. Vi bruker ca 50 timer på DIREKTE sykdomsting som medisinering, sitte i ro etter måltid, ekstra vask, legekontroller, mye nattevåk pga anfall osv.

Nå lurer vi på om noen har erfaring med å få sats 2 - synes det høres rart ut at vi med SÅ mye tid kun "kvalifiserer" til sats 1, men begrunnelsen er at også friske barn krever mye tid fra foreldrene..

Stillt sp.målet på foreldre småbarn også og håper på mange svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99713-hjelpest%C3%B8nad-barn-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest ringo

Jeg synes dere bør klage på vedtaket.Hvis det er gått for lang tid kan dere søke på nytt. Selv om et så lite barn trenger mye omsorg og tilsyn synes det for meg som det du beskriver absolutt medfører et ekstra behov for tilsyn og pleie, oppfølging m.v.Man sammneligner hele tiden med friske barn i samme alder. En astma kan imidlertid være så alvorlig og medføre så mye ekstra belastning for foreldrene at det er grunn for å tilstå sats 2. Hvis dere har medisinering f.eks. med pariapparat eller medisin gis flere ganger daglig og barnet plages med hyppige astmaanfall synes jeg absolutt dere skulle søke på nytt. Ta en tur på trygdekontoret og snakk med dem.De kan orientere dere mer nøye.Jeg svarer deg nå ut fra at jeg jobber med akkurat dette feltet. Lykke til.

• 2 uker senere...

Jeg synes dere bør klage på vedtaket.Hvis det er gått for lang tid kan dere søke på nytt. Selv om et så lite barn trenger mye omsorg og tilsyn synes det for meg som det du beskriver absolutt medfører et ekstra behov for tilsyn og pleie, oppfølging m.v.Man sammneligner hele tiden med friske barn i samme alder. En astma kan imidlertid være så alvorlig og medføre så mye ekstra belastning for foreldrene at det er grunn for å tilstå sats 2. Hvis dere har medisinering f.eks. med pariapparat eller medisin gis flere ganger daglig og barnet plages med hyppige astmaanfall synes jeg absolutt dere skulle søke på nytt. Ta en tur på trygdekontoret og snakk med dem.De kan orientere dere mer nøye.Jeg svarer deg nå ut fra at jeg jobber med akkurat dette feltet. Lykke til.

Hei!

Tusen takk for svar!

Skrev anke, men det skjedde litt fort for å komme innenfor ankefristen, så det tok 2 dager så fikk jeg avslag fra fylkestrygdekontoret også - synes det høres HELT galt ut, så nå har jeg skrevet en skikkelig anke igjen til Trygderetten - får se om ikke fyslekstrygdekontoret ser nærmere på saken når de får anken da... Håper det fordi vi jobber oss ihjel for tida!

Nå - i friske perioder våkner han og er tett og må medisineres m.m. kl 0400 hver eneste natt - og da klarer han ikke å roe seg ned etter det....

Huff og huff og huff

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...