Gå til innhold

Kan noen forklare meg

Anbefalte innlegg

Gjest Kristen
Skrevet

Hva nynazitene egentlig tenker /driver med?

Jeg spør fordi jeg ikke vet, ikke fordi jeg er inntresert i å bli med selv.

Hva er ideologien deres?

Skrevet

De har vel knapt noen ideologi. Dette er utstøtte utskudd som trenger en tilhørighet, og de tror på alt det en eller annen sjefskikkelse sier til dem.

Så ideologi? Nei, de har like mye ideologi som blitzerne. Samme bermen begge gruppene, og det er tilfeldig om man ender opp som nynazistberme eller blitzerberme.

Burde vært skutt hele gjengen. Send dem på en øde øy, med fullt av våpen, og la dem kjøre en Big Brother der ute hvor den sterkeste overlever.

Premien bør være at han blir skutt.

Skrevet

Nynazistene har lite eller ingen ideologi. Det er stort sett ressurssvake/evneveike folk som trenger noen å gi skylden for at de ikke får til noen ting i livet.

"..............."

Skrevet

De har vel knapt noen ideologi. Dette er utstøtte utskudd som trenger en tilhørighet, og de tror på alt det en eller annen sjefskikkelse sier til dem.

Så ideologi? Nei, de har like mye ideologi som blitzerne. Samme bermen begge gruppene, og det er tilfeldig om man ender opp som nynazistberme eller blitzerberme.

Burde vært skutt hele gjengen. Send dem på en øde øy, med fullt av våpen, og la dem kjøre en Big Brother der ute hvor den sterkeste overlever.

Premien bør være at han blir skutt.

Eller ta en Idi Amin - gi dem alle en hammer og si at den som står igjen får gå fri. Og så skyter man den som står igjen.

".................."

Skrevet

Eller ta en Idi Amin - gi dem alle en hammer og si at den som står igjen får gå fri. Og så skyter man den som står igjen.

".................."

Nettopp! :)

Gjest bebba
Skrevet

Å snakke om ideologi blir feil. De bygger ideene på nasistiske ideer fra tiden tidlig på 1900-tallet. Jeg går utifra at du vet hva de gikk ut på og hva som skjedde under annen verdenskrig. I dag virker disse ideene på alle måter forskrudde, de hater alle raser unntatt sin egen som resulterte f.eks. i drapet på Benjamin Hermansen i Oslo.

På en måte synes jeg de har like forvrengte ideer om tilværelsen som djeveldyrkere.

Skrevet

En viktig inspirasjonskilde til nazisme er filosofen Nietsches idéer om "herremoral". Der finnes forestillinger om elite og mindreverdige mennesker basert på forakt for andre folkeslag.

I litteraturen han utgav ble begreper om godt og ondt snudd på hodet. Så ble han da også sinnsyk. Ekstrem ondskap kamuflert med Nietsches vanvittige forestillinger er vanlig trekk for nazisme.

Nazisme fikk sin store utbredelse på grunn av noen demagogers evne til å manipulere befolkningsgruppers ønske om enhet, fellesskap og økonomisk fremgang.

laguna1365380434
Skrevet

Barer ett tillegg til de svarene du allerede har fått og som virker fornuftige.

Jeg tror mange av de(nazistene) fortsatt tror på frenologiske teorier, slik at kroppstrekk symboliserer en egenskap. Og hvis en tror på denslags kommer enkelte raser uheldig ut..

Virker helt utrolig, men jeg har hørt mennesker forfekte den slags sludder..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...