Gjest Kristen Skrevet 5. april 2003 Skrevet 5. april 2003 Hva nynazitene egentlig tenker /driver med? Jeg spør fordi jeg ikke vet, ikke fordi jeg er inntresert i å bli med selv. Hva er ideologien deres? 0 Siter
SierDuDet Skrevet 5. april 2003 Skrevet 5. april 2003 De har vel knapt noen ideologi. Dette er utstøtte utskudd som trenger en tilhørighet, og de tror på alt det en eller annen sjefskikkelse sier til dem. Så ideologi? Nei, de har like mye ideologi som blitzerne. Samme bermen begge gruppene, og det er tilfeldig om man ender opp som nynazistberme eller blitzerberme. Burde vært skutt hele gjengen. Send dem på en øde øy, med fullt av våpen, og la dem kjøre en Big Brother der ute hvor den sterkeste overlever. Premien bør være at han blir skutt. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2003 Skrevet 5. april 2003 Nynazistene har lite eller ingen ideologi. Det er stort sett ressurssvake/evneveike folk som trenger noen å gi skylden for at de ikke får til noen ting i livet. "..............." 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2003 Skrevet 5. april 2003 De har vel knapt noen ideologi. Dette er utstøtte utskudd som trenger en tilhørighet, og de tror på alt det en eller annen sjefskikkelse sier til dem. Så ideologi? Nei, de har like mye ideologi som blitzerne. Samme bermen begge gruppene, og det er tilfeldig om man ender opp som nynazistberme eller blitzerberme. Burde vært skutt hele gjengen. Send dem på en øde øy, med fullt av våpen, og la dem kjøre en Big Brother der ute hvor den sterkeste overlever. Premien bør være at han blir skutt. Eller ta en Idi Amin - gi dem alle en hammer og si at den som står igjen får gå fri. Og så skyter man den som står igjen. ".................." 0 Siter
SierDuDet Skrevet 5. april 2003 Skrevet 5. april 2003 Eller ta en Idi Amin - gi dem alle en hammer og si at den som står igjen får gå fri. Og så skyter man den som står igjen. ".................." Nettopp! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 5. april 2003 Skrevet 5. april 2003 Å snakke om ideologi blir feil. De bygger ideene på nasistiske ideer fra tiden tidlig på 1900-tallet. Jeg går utifra at du vet hva de gikk ut på og hva som skjedde under annen verdenskrig. I dag virker disse ideene på alle måter forskrudde, de hater alle raser unntatt sin egen som resulterte f.eks. i drapet på Benjamin Hermansen i Oslo. På en måte synes jeg de har like forvrengte ideer om tilværelsen som djeveldyrkere. 0 Siter
Gjest xai Skrevet 5. april 2003 Skrevet 5. april 2003 En viktig inspirasjonskilde til nazisme er filosofen Nietsches idéer om "herremoral". Der finnes forestillinger om elite og mindreverdige mennesker basert på forakt for andre folkeslag. I litteraturen han utgav ble begreper om godt og ondt snudd på hodet. Så ble han da også sinnsyk. Ekstrem ondskap kamuflert med Nietsches vanvittige forestillinger er vanlig trekk for nazisme. Nazisme fikk sin store utbredelse på grunn av noen demagogers evne til å manipulere befolkningsgruppers ønske om enhet, fellesskap og økonomisk fremgang. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 5. april 2003 Skrevet 5. april 2003 Barer ett tillegg til de svarene du allerede har fått og som virker fornuftige. Jeg tror mange av de(nazistene) fortsatt tror på frenologiske teorier, slik at kroppstrekk symboliserer en egenskap. Og hvis en tror på denslags kommer enkelte raser uheldig ut.. Virker helt utrolig, men jeg har hørt mennesker forfekte den slags sludder.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.