Gå til innhold

noen blomsterdekoratører her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest småbarnsmammaen

kjøp et oasis-hjerte og ståltråd i f.eks en blomsterforretning

mvh

Takk for tipset! Visste ikke at det fantes oasishjerter!

Men hvordan fester jeg selve dekorasjonen/hjertet til gravstedet da? Dumt spørsmål kanskje, men tenkte på at det blir en "lett" dekorasjon så den kan blåse bort?

Men hvordan fester jeg selve dekorasjonen/hjertet til gravstedet da? Dumt spørsmål kanskje, men tenkte på at det blir en "lett" dekorasjon så den kan blåse bort?

Jeg er ingen blomsterdekoratør.

Jeg er heller ikke sikker på at det finnes hjerter, men jeg vil tro det. Hvis ikke kan du i alle fall kjøpe en blokk og skjære til som et hjerte.

Ellers kan du jo stikke rosene inn i en firkant - men plassere dem i hjerteform.

For feste... ja si det.... en solid pinne fra hjertet og ned i jorda? Evt spørre om tips i blomsterbutikken? Oasisen holder seg forresten tung om du lar den gjennomtrekke med vann, og finner en måte å holde den våt på.

For tygre kranser kan man vel også få kjøpt "ferske" sammenbundne dekorasjoner av en eller annen type bladverk ("bregner"), tror jeg. Som kanskje går an å stikke roser inn i(?)

Ellers kan man jo få kjøpt slike hjerter du snakker om på bestilling hos en blomsterforretning, men litt av poenget her var vel kanskje å lage det selv?

Jeg tror sikkert du kan få bedre tips i en blomsterforretning enn det jeg kan gi deg :-)

mvh

tigertrollet

Man fester vel ikke igrunn dekorasjonen til gravstedet, men støtter den opp mot gravstøtten.

I blomsterbutikker kan du få kjøpt dekorasjonsbunner i forskjellige former, også hjerter. Fordelen med oasis er at den trekker til seg vann og dermed holder blomstene seg lenger. (Normalt sett er den vel plassert ned i en skål av noe slag/potte. Forskjellige bunner finnes nok.) Oasis kan du også kjøpe i blokker og skjære til selv. Rosene kan settes rett ned i oasisen.

Du finner nok også alternativer i andre materialer som kan brukes.

Rosene kutter du da noen cm nedenfor blomsten og surrer en ståltråd rundt som du bruker som forlenger av rosestilken, og bruker til å feste med i underlaget f.eks. et basthjerte.

:-)

Ja:)

Du får kjøpt slike oasis-hjerter i blomsterbutikken.Åpent eller helt hjerte.Pris fra ca 150,-

Rosene snitter du opp (langt snitt til roser),og stikker i osisen.Bruk grønt feks lærbregne,sypress el.annet fra naturen) I ant.roser må du påregne fra ca 35 stk...

Hjertet er veldig tungt når det er vannholdig ,og rosene er på plass,så noen stor sjanse for at det skal blåse bort,er det ikke.

Vil du likevel feste,bør du binne det fast til støtta,el. event.ha med deg noe ståltråd og blomstertråd,slik at du kan feste det til jorda.

Et slikt ferdig dekorert hjerte,koster i vår butikk fra kr.900,-m.mva

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...