Gå til innhold

om å føle seg "overkjørt",og sette seg i respekt.

Anbefalte innlegg

Gjest merrit
Skrevet

Jeg er en person som lett lar meg "overkjøre", bli tråkket på og utnyttet.

Dette gjelder spesielt i jobbsituasjon.Er lite flink til å sette meg i respekt fra første stund, og si fra der og da.

Går heller og irriterer meg over lang tid, med planer om å snakke med vedkommende.Det fører som regel til at jeg ikke tør å konfontere den andre med problemet,og det koker bort i kålen.

Det er ikke snakk om mobbing, men småting som det å bli snakket til på en litt sjefete måte, godta å ta jobber som andre deligerer over på meg, og det å føle seg dirigert .

Utenom jobben har jeg også samme problemer ovenfor f.eks svigerforeldre, naboer og enkelte venner.

Noen ganger føler jeg meg urettferdig behandlet,og ting blir sagt, som jeg burde ha banket i bordet for der og da.

Jeg svelger hele tiden kameler.

Det oppstår også episoder ovenfor ungene mine,der jeg burde ha ordnet opp på vegne av dem,med f.eks foreldre.Dette er også svært vanskelig for meg.

Jeg kunne ønske dette var noe en kunne lære seg , for å unngå å bli overkjørt,og utnyttet.

Jeg er rett og slett for redd for konflikter, selv i de situasjoner jeg vet jeg blir urettmessig behandlet.

Folk lærer meg å kjenne, og vet at jeg er person som alltid er høflig tilbake uansett.Og da vet de vel at de kan holde på slik en annen gang.

Det jeg lurer på er når andre opplever lignende episoder,f.eks i jobbsammenheng.Sier dere fra med en gang,eller blir dere heller litt "paff" og lar andre få sjefe rundt?

Er det eneste mulighet å sette seg i respekt fra første stund?

Eller bør en tålerere mest mulig for å unngå konflikter?

Håper noen skjønner hva jeg mener .

Gjest Pantus
Skrevet

Det er en lang læringsprosess. Et skritt av gangen. Trening rett og slett. Øvelse gjør menster!