Gå til innhold

Litt usikker på fremtiden

Anbefalte innlegg

Gjest usikker og redd

Jeg gjør det middels bra på skolen +/- men har likevel panikk for at nå (er russ i år) stryker jeg i et eller annet til eksamen og ødelegger fremtidsplanene mine helt.

Hviss jeg stryker på eksamen (hvet jeg får stå i alle fag til terminen) må jeg da vente til jul hvor jeg kan ta faget på nytt igjen før jeg kan begynne på universitetet?

Kan jeg ikke lese på begge deler samtidig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99900-litt-usikker-p%C3%A5-fremtiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal studere i Norge må du vente til du har bestått eksamen fra videregående, generell studiekompetanse er et krav for å begynne på høyere utdannelse. Mange universiteter i utlandet lar deg derimot begynne med en gang, f.eks. i England, der blir du tatt inn basert på karakterer fra andre klasse i videregående og gir de deg en "unconditional offer" (dvs at du får innpass uansett hva du får på eksamen tredje året), har det ingenting å si. Da kan du studere i England og ta opp igjen eksamen samtidig f.eks. ved den norske skolen i London.

Detn er vel enda en stund til eksamen, så du kan rekke å ta et "skippertak" i de fagene du er dårligst i. Er det råd å få tak i tidligere eksamensoppgaver, kan du f.eks trene på de. Jeg kjøpte f.eks et hefte med oppgaver i et språk og gikk opp 1-2 karakterer.

Du skriver "hviss" og "hvet" og at du "... får stå i alle fag"... Jaja, kan ikke huske at jeg blei seksuelt opphissa av skolefaga... :-)

Det heter hvis, vet, og at "... jeg står i alle fag". Og hvor du har tenkt å ta faget er vel kanskje heller ikke poenget?

Slapp av, du står sikkert. Det skal tross alt ganske mye til for å stryke. Men å være litt bevisst på å skrive god norsk hjælper i de fleste fag. Og når jeg skriver "hjælper", så er det et bevisst valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...