isbe Skrevet 6. april 2003 Skrevet 6. april 2003 Vi har et kronisk sykt barn som har krav på endel trygdeytelser, men for hver eneste liten ting må vi skrive lange søknader OG lange anker OG de har en saksbehandlingstid på f.eks. grunnstønad på 10-TI måneder (og så fikk vi avslag slik at vi nå har skrevet anke!!) Vi har gode legeerklæringer, og leger som hjelper oss, men det er så mye arbeid... Noen andre som blir lei?? Trenger litt trøst her!!! 0 Siter
Gjest også lei av slike ting Skrevet 6. april 2003 Skrevet 6. april 2003 Jeg kan ikke hjelpe deg men kan bare si at jeg opplever akkurat det samme. Har holdt på i tre år i denne omgang og det meste går greit tilslutt men ventingen og avlagene og ankene tar knekken på meg. Nå gruer jeg meg som en gal til selvangivelsen der jeg sikkert må samle kvitteringer og skrive av sykdomsutgifter. Jeg tror det beste rådet jeg kan gi deg dersom du virkelig sliter med å få medhold er å ta kontakt med en trygdeadvokat. Jeg skal begynne på søknadsrunde nr 3 for det jeg har fått avslag på nå og da har jeg skaffet en advokat som skal hjelpe meg. Men først må jeg få time hos spesialist og så kan jeg legges inn på sykehuset og der kan de hjelpe meg med søknadene. Dette er en runddans uten like og det er en kjempeutfordring psykisk. Prøv å overlat mest mulig av søknadene til andre så du ikke sliter deg ut. 0 Siter
isbe Skrevet 6. april 2003 Forfatter Skrevet 6. april 2003 Jeg kan ikke hjelpe deg men kan bare si at jeg opplever akkurat det samme. Har holdt på i tre år i denne omgang og det meste går greit tilslutt men ventingen og avlagene og ankene tar knekken på meg. Nå gruer jeg meg som en gal til selvangivelsen der jeg sikkert må samle kvitteringer og skrive av sykdomsutgifter. Jeg tror det beste rådet jeg kan gi deg dersom du virkelig sliter med å få medhold er å ta kontakt med en trygdeadvokat. Jeg skal begynne på søknadsrunde nr 3 for det jeg har fått avslag på nå og da har jeg skaffet en advokat som skal hjelpe meg. Men først må jeg få time hos spesialist og så kan jeg legges inn på sykehuset og der kan de hjelpe meg med søknadene. Dette er en runddans uten like og det er en kjempeutfordring psykisk. Prøv å overlat mest mulig av søknadene til andre så du ikke sliter deg ut. Hvor mye koster en trygdeadvokat og hvor finner jeg en? 0 Siter
Gjest også lei av slike ting Skrevet 6. april 2003 Skrevet 6. april 2003 Hvor mye koster en trygdeadvokat og hvor finner jeg en? Jeg aner ikke hva det koster, jeg har krav på fri rettshjelp fordi jeg har så lav inntekt. Du kan finne trygdeadvokat i gule sider, jeg fikk anbefalt en som het Ness her i Oslo. Var ikke så hyggelig da, det første han spurte om var hvordan jeg hadde tenkt å finansiere det. Men jeg orker ikke mer. Jeg er så dritlei av å få avslag på det jeg vet jeg har krav på. 0 Siter
soleil Skrevet 6. april 2003 Skrevet 6. april 2003 Hvor mye koster en trygdeadvokat og hvor finner jeg en? Det er nok lurt å sette bort papirarbeidet til andre når en har andre ting å drive med. Er dere heldige har dere rett på fri rettshjelp. http://search.kvasir.no/query?q=fri+rettshjelp+&pg=q&what=no Fri rettshjelp. http://www.paragrafen.no/sok_enkel.php http://www.gulesider.no/gsi/index.jsp Søk etter advokat. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Javisst blir man lei! Så lenge man ikke har med trygdekontoret eller det offentlige helsevesenet å gjøre kan man leve med illusjonene om at systemet fungerer til det beste for deg og dine og at du får den hjelpen du har krav på.. Men du må bare vise dem fingern (mentalt ihvertfall) og fortsette å anke.... Lykke til:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.