Gå til innhold

Ville du latt din sønn omskjæres?

Anbefalte innlegg

Gjest Stephie

Jeg er sammen med en kar, men vi har ikke barn ennå. Har begge lyst på barn senere.

Han er ikke religiøs, men i hans kultur er det uansett vanlig å omskjære gutter rimelig kjapt etter fødselen. Han er også selv omskåret, og er fornøyd med det.(føles bl.a hygienisk sier han)

Om han selv får en sønn kan han godt tenke seg at barnet blir omskåret, uten at det er en kjempeviktig sak for ham.

Jeg har sagt at jeg ikke er så begeistret for det, men må kanskje være litt mer fleksibel?

Jeg tenker at barnet kanskje synes det er feil når det blir eldre... Fordi pappa er omskåret så skal også barnet omskjæres lilsom..

Hva mener DU? Er dette noe du hadde spandert masse tanker og energi på?

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

14

• laguna1365380434

13

• moi

3

• molli

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest terkline

Jeg hadde ikke gått med på å omskjære sønnen min. Har heller ingen barn selv, men uansett så synes jeg det høres så brutalt ut å omskjære en liten baby. Også synes jeg det blir galt å ta et slikt valg for et annet menneske. Barnet kan jo ikke bestemme om det vil omskjæres selv og det går jo ikke ann å gjøre det i revers hvis gutten sier at han skulle ønske han ikke var omskjært.

ALDRI I LIVET!!

Å skamfere små babyer på den måten...! Jeg freser av sinne bare ved tanken. Men jeg blir like opprørt av sånne som deg. DU, hvis religion og kultur slett ikke har noen eldgamle og forkvaklete, kjønnslemlestende tradisjoner å skylde på...hvordan i huleste kan du tvile engang??? Hvordan kan du i det hele tatt vurdere å la noen skjære vekk en kroppsdel på en uskyldig baby!? Vet du hvor mye det egentlig blør? Vet du at de ikke bedøver barna engang, de bare skjærer løs??? Fy faen sier jeg.

La ikke mannen få legge hånd på barnet. La den lille guttebabyen få være slik han er skapt!! Å ta frem vasse kniver og gi seg til å skamfere kjønnsorganet på barn....Skulle vært fengselsstraff for det!!

Annonse

laguna1365380434

Nå har ikke jeg barn, men om jeg hadde så ikke snakk om..

Det skulle han evt få velge selv når han ble voksen.

En venninne av meg har barn med en amerikaner og bor i USA. Der er det helt vanlig med omskjæring, men hun "vant" den diskusjonen med faren.. Han innså at dette var et valg gutten kunne forholde seg til når han ble stor.

Ulv I Faarikaal

Siden onani er så skadelig, er omskjæring en fin måte å forhindre dette på.

Å onanere uten forhud og med fortykket hud på penishodet er en lite inspirerende opplevelse.

Eldre menn som er omskjært mister interessen for sex når de ikke kan oppnå orgasme, men gamlinger skal ikke drive med slikt likevel.

På undersiden av forhuden finnes det samme hudstykket med erogene reseptorer som kvinner har på innsiden av vagina, og det har ingen glede av likevel.

Vekk med det.

Gjest Stephie

ALDRI I LIVET!!

Å skamfere små babyer på den måten...! Jeg freser av sinne bare ved tanken. Men jeg blir like opprørt av sånne som deg. DU, hvis religion og kultur slett ikke har noen eldgamle og forkvaklete, kjønnslemlestende tradisjoner å skylde på...hvordan i huleste kan du tvile engang??? Hvordan kan du i det hele tatt vurdere å la noen skjære vekk en kroppsdel på en uskyldig baby!? Vet du hvor mye det egentlig blør? Vet du at de ikke bedøver barna engang, de bare skjærer løs??? Fy faen sier jeg.

La ikke mannen få legge hånd på barnet. La den lille guttebabyen få være slik han er skapt!! Å ta frem vasse kniver og gi seg til å skamfere kjønnsorganet på barn....Skulle vært fengselsstraff for det!!

Bra du er engasjert, selv om innlegget ditt kanskje ikke var så veldig konstruktivt.

Annonse

Bra du er engasjert, selv om innlegget ditt kanskje ikke var så veldig konstruktivt.

He-he! Og....?

Og hvorfor mener du at alt man skriver her MÅ og SKAL være så voldsomt korrekt og konstruktivt? Jeg skriver i blant det som ligger meg på hjertet, og forbeholder meg retten til det uten noe krav om å være "konstruktiv".

Nemlig.

laguna1365380434

Siden onani er så skadelig, er omskjæring en fin måte å forhindre dette på.

Å onanere uten forhud og med fortykket hud på penishodet er en lite inspirerende opplevelse.

Eldre menn som er omskjært mister interessen for sex når de ikke kan oppnå orgasme, men gamlinger skal ikke drive med slikt likevel.

På undersiden av forhuden finnes det samme hudstykket med erogene reseptorer som kvinner har på innsiden av vagina, og det har ingen glede av likevel.

Vekk med det.

Har du virkelig inntrykk av at eldre amerikanske menn er uinteresserte i sex?

Det er ikke mitt intrykk..:)

Jeg har sett køer utenfor strippebulene i N.Y der majoriteten har rundet 70..

Men ellers er jeg enig i at det er uetisk å omskjære guttunger..

Gjest prust

Det har vært en del diskusjon om omskjæring de siste to-tre ukene her på DOL. Det finnes bl.a. en engelsk artikkel om emnet som beskrev hvordan en far opplevde det da hans sønn ble omskjært. Søk på omskjæring, så finner du den sikkert.

Jeg hadde ALDRI latt noen omskjært min sønn!

Gjest Stephie

He-he! Og....?

Og hvorfor mener du at alt man skriver her MÅ og SKAL være så voldsomt korrekt og konstruktivt? Jeg skriver i blant det som ligger meg på hjertet, og forbeholder meg retten til det uten noe krav om å være "konstruktiv".

Nemlig.

Ja, gjør for all del som du vil.

Ulv I Faarikaal

Har du virkelig inntrykk av at eldre amerikanske menn er uinteresserte i sex?

Det er ikke mitt intrykk..:)

Jeg har sett køer utenfor strippebulene i N.Y der majoriteten har rundet 70..

Men ellers er jeg enig i at det er uetisk å omskjære guttunger..

Bare at det ikke er _så_ interessant å onanere eller ha sex når de erogene reseptorene er skadet og/eller borte helt eller delvis.

Jeg sier ikke alle eller helt.

Ulv I Faarikaal

He-he! Og....?

Nemlig.

Fortsett med det. Du er i din rett.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...