Gå til innhold

Ville du latt din sønn omskjæres?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

det går ikke an å sammenligne omskjæring av jenter og gutter.

Å skjære i gutter er bedre/ verre /like ille ?

Hvorfor i det hele tatt skjære vekk viktige kroppsdeler ?

Vennligst les omfattende dokumentasjon, søk på circumsision på internett.

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

14

• laguna1365380434

13

• moi

3

• molli

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest bebba

Jeg sier ikke alle, i alle aldere osv. Bare at noe viktig skjæres bort. Det oppleves ulikt i ulike aldere osv osv. Ikke alle er misfornøyd av ulike årsaker. En skade er skjedd, med konsekvenser i ulik grad, men helt unødig.

Sorry at jeg pukker på det, men så mange er så opptatt av å bagatellisere det, andre til og med rettferdiggjør denne lemlestelsen.

Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre noen ting. samme for meg, men omskårne menn har helt normal sexdrift det har ikke omskårne jenter. Det er ikke mulig å sammenligne den lemlestelsen der.

Gjest bebba

Å skjære i gutter er bedre/ verre /like ille ?

Hvorfor i det hele tatt skjære vekk viktige kroppsdeler ?

Vennligst les omfattende dokumentasjon, søk på circumsision på internett.

Å omskjære jenter betyr å ta fra dem alt som heter sexuell glede.

Ulv I Faarikaal

Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre noen ting. samme for meg, men omskårne menn har helt normal sexdrift det har ikke omskårne jenter. Det er ikke mulig å sammenligne den lemlestelsen der.

Driften er normal, har ikke sagt noe om det. Bare at erogene utløsere/ reseptorer er vekk, altså mer eller mindre de nervene som utløser orgasme. Det kan være nyttig å ha alle på plass når menn blir eldre og tregere i "avtrekket".

laguna1365380434

Jeg må si at jeg er ordentlig overrasket. Jeg har bodd mye i USA og hatt kjærester. De har vært hvite dvs. av europeisk opprinnelse og ingen har vært omskåret. Jeg vet jo selvfølgelig at det finnes store grupper over der, men at de fleste er det nei det stemmer ikke.

Overasket jeg også.. Mine kjærester også hvit-europeisk bakgrunn.. Ingen jøder for det ville jo forklart en del..

Men de satt nå å fortalte meg ting som at de aldri hadde sett en omskjært tissemann o.l, og de har jo gått på skole,dusjet o.l og burde ha sett det om det var vanlig..

Venninnene mine der spurte om det var ekkelt å gi munnsex til noen som ikke var omskåret o.l..

Så de har heller, tydeligvis ikke sett mange av de..

Hvor i USA var du da?

Ulv I Faarikaal

Å omskjære jenter betyr å ta fra dem alt som heter sexuell glede.

Absoutt, men hvorfor ikke bekjempe alle omskjæringer og andre rituelle/ undertrykkende kroppsinngrep ?

Så du guttungen som stakk en spiss pinne gjennom begge kinn ?

Annonse

laguna1365380434

Overasket jeg også.. Mine kjærester også hvit-europeisk bakgrunn.. Ingen jøder for det ville jo forklart en del..

Men de satt nå å fortalte meg ting som at de aldri hadde sett en omskjært tissemann o.l, og de har jo gått på skole,dusjet o.l og burde ha sett det om det var vanlig..

Venninnene mine der spurte om det var ekkelt å gi munnsex til noen som ikke var omskåret o.l..

Hvor i USA var du da?

Med åpenbar trykkleif, ja.. Ikke omskjært var jo det jeg mente å skrive..:)

Ulv I Faarikaal

Jeg må si at jeg er ordentlig overrasket. Jeg har bodd mye i USA og hatt kjærester. De har vært hvite dvs. av europeisk opprinnelse og ingen har vært omskåret. Jeg vet jo selvfølgelig at det finnes store grupper over der, men at de fleste er det nei det stemmer ikke.

Omskjæring i USA ble tatt i bruk i religiøse krester for å forhindre onani blant gutter. Den gangen var de overbevist om at det førte til mange ulike sykdommer og at djevelen hadde en finger med. De tok etter jødene som også rådet til dette for å hindre gutter å onanere. Og det er et meget effektivt middel, men best effekt hvis det gjøres på spebarn. Amerikanere på sitt mest stupide. De har ikke sluttet med det heller. Men antallet nyfødte som omskjæres er halvert på 5 år, takket være _en_ dame ...

Der har nok du feil og laguna har rett. Cirka 2/3 er omskjært i USA:

http://www.cirp.org/library/statistics/USA/

Tallene varierer fra rundt 80% i Midtvesten til rundt 1/3 i California.

Omskjæring i USA ble tatt i bruk i religiøse krester for å forhindre onani blant gutter. Den gangen var de overbevist om at det førte til mange ulike sykdommer og at djevelen hadde en finger med. De tok etter jødene som også rådet til dette for å hindre gutter å onanere. Og det er et meget effektivt middel, men best effekt hvis det gjøres på spebarn. Amerikanere på sitt mest stupide. De har ikke sluttet med det heller. Men antallet nyfødte som omskjæres er halvert på 5 år, takket være _en_ dame ...

Har du dokumentasjon på det du sier her? Kunne vært intressant å lese!

Nåh.. Alle amerikanerne jeg har møtt har fortalt at dette er det vanligste der..

En europeisk venn av meg ble ledd av på nudiststrand for det tissen hans så annerledes ut..

Jeg har hatt to amerikanske kjærester og disse var omskjært..

Temaet har vært oppe, som nevnt, og da har jeg fått høre at sånn ca 90% av den mannlige befolkningen der mellom 20 og 30 ikke har noen "lue":)

Det er færre som omskjæres i dag. Tallene er redusert fra over 80% for 20-30 år siden til i overkant av 60% i dag. Det er snakk om at forsikringsselskapene ikke lenger skal dekke inngrepet (så lenge det ikke er medisinske årsaker), og i så fall vill tallene helt sikkert reduseres mer.

laguna1365380434

Det er færre som omskjæres i dag. Tallene er redusert fra over 80% for 20-30 år siden til i overkant av 60% i dag. Det er snakk om at forsikringsselskapene ikke lenger skal dekke inngrepet (så lenge det ikke er medisinske årsaker), og i så fall vill tallene helt sikkert reduseres mer.

Det er jo flott at det blir mindre av det..

Jeg kjenner ingen barnefamilier der borte..Så hva de fleste gjør med barna sine har jeg ingen forutsetninger for å vite..

Men blandt de jeg kjenner på min egen alder var det omskåret som var vanlig..:)

Jeg ville ikke vært fleksibel på dette spørsmålet.

Om mannen min ga uttrykk for at våre eventuelle guttebarn burde omskjæres så ville jeg ikke tatt sjanse på å få barn med han.

Er enig i at dette er en unødvendig og risikofylt operasjon.

Jeg ser ingen grunn til å utsette et barn for noe sånt. Kan hende han som voksen blir forbannet på foreldrene som har tatt denne avgjørelsen for ham også.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Har du dokumentasjon på det du sier her? Kunne vært intressant å lese!

Jeg leser mer og mer selv etter som folk krangler, og skjønner at uvitenheten min og andres er stor.

Til og med urologen her tar feil viser det seg, når professorer på universitessykehus ikke er enige med h*n. Det dreier seg mest om den seksuelle betydningen og en underlig trang til å bagatellisere det groteske inngrepet. I utgangspuktet er det en unyttig skinnfille for alle, men leser man dokumentasjonen skjønner man at det et det _langt i fra_.

Jeg fant en meget bra side i forrige uke, en amerikansk side for fedre med et helt nytt utvalg av artikler og nyttig informasjon om dette med linker til ressurser.

Jeg skal lete, men maskinen min er litt rar i dag.

Gjest blander du sammen nå

Hvor i USA var du da?

Jeg var i New York og hadde et forhold til en Amerikaner i åresvis i tillegg til kortere forhold. Ingen av dem nevnte dette og ingen var omskåret. Jeg skal til Boston om en uke og kommer sikkert til å spørre venner om dette. Jeg har hatt arabisk kjæreste som var omskåret og vi diskuterte dette. Kan ikke si at det har noen betydning for meg ift. munnsex, og han og en til jeg har vært sammen med var like spreke i hvert fall som alle andre.

laguna1365380434

Jeg var i New York og hadde et forhold til en Amerikaner i åresvis i tillegg til kortere forhold. Ingen av dem nevnte dette og ingen var omskåret. Jeg skal til Boston om en uke og kommer sikkert til å spørre venner om dette. Jeg har hatt arabisk kjæreste som var omskåret og vi diskuterte dette. Kan ikke si at det har noen betydning for meg ift. munnsex, og han og en til jeg har vært sammen med var like spreke i hvert fall som alle andre.

Du får kose deg i Boston da!! Kjempeby, synes jeg!:)

Rart vi har hatt helt forskjellige erfaringer med amerikanske menn og hvordan tissefantene deres ser ut...;)

Gjest blander du sammen nå

Du får kose deg i Boston da!! Kjempeby, synes jeg!:)

Rart vi har hatt helt forskjellige erfaringer med amerikanske menn og hvordan tissefantene deres ser ut...;)

Jeg gleder meg virkelig til å dra til Boston, har ikke vært der før. Regner ikke med å gjøre noen undersøkelser på mannfolk, men jeg synes også det er rart at vi har så forskjellige erfaringer. Statistikk sett er jeg klar over at det må være høy prosent i USA siden det er så mange raser der og den hvite rasen er såvidt i flertall nå. Men har bare alltid trodd at dette ikke var særlig praktisert blant de av europeisk opprinnelse. Kan heller ikke si at dette har engasjert meg noe særlig, jeg er mer bekymret for omskjæringer av jenter som foregår her i Norge også og er en ren lemlesting når de blir fratatt alt som heter sexuell glede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...