Gå til innhold

Straff/bot for å øvelseskjøre med bil uten å fylle krava

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva man kan forvente av straff/bøter om man øvelseskjører bil og ledsageren ikke oppfyller krava.

Jeg er 23 år og har hatt førerkort i 4 år.

Kan den jeg øvelseskjører med få straff eller bot også? Utsatt førerkort feks?

Hilsen ei som lar søstera på 17 kjøre i blant. Ikke så lurt, kanskje?

Fortsetter under...

Tror du faktisk kan miste lappen og søsteren din få utsettelse. Sjekk det med politiet i hvertfall for å være sikker!

Hmm, hvis staffen er såpass stor tror jeg ikke at vi skal gjøre det noe mer.

Spørs om jeg tar en anonym telefon til lensmannskontoret. :)

Det er mye synsing rundt dette temaet, har spurt mange folk og alle "tror" noe. Hadde vært fint å fått svar fra noen som _vet_.

Det er mye synsing rundt dette temaet, har spurt mange folk og alle "tror" noe. Hadde vært fint å fått svar fra noen som _vet_.

Politiet er det ingen vits å ringe til, de kommer bare til å henvise deg til Biltilsynet!

Ring dit du istedet!

Jeg ringte til politiet da jeg skulle øvelsekjøre med ei venninne, og fikk bra svar derfra. Men jeg fylte alderskravet, så det spurte jeg aldri om, bare sånne tekniske ting ved bilen som også må være i orden. (Som ekstra speil til deg, skilt med "øvelseskjøring" på bakruta, håndbrekk mellom setene (hvilke biler har ikke det forresten??). Ta i hvertfall en telefon og hør hva de har å si, du trenger vel ikke være anonym heller? De ser sikkert telefonnummeret ditt også. ;o) Lykke til!

Annonse

Gjest Iznogood

Jeg ringte til politiet da jeg skulle øvelsekjøre med ei venninne, og fikk bra svar derfra. Men jeg fylte alderskravet, så det spurte jeg aldri om, bare sånne tekniske ting ved bilen som også må være i orden. (Som ekstra speil til deg, skilt med "øvelseskjøring" på bakruta, håndbrekk mellom setene (hvilke biler har ikke det forresten??). Ta i hvertfall en telefon og hør hva de har å si, du trenger vel ikke være anonym heller? De ser sikkert telefonnummeret ditt også. ;o) Lykke til!

Som ekstra speil til deg, skilt med "øvelseskjøring" på bakruta, håndbrekk mellom setene (hvilke biler har ikke det forresten??).

Jeg har ennå ikke hatt noen bil med håndbrekk mellom setene. Chevrolet Caprice og Suburban og flere Mercedes. De har hatt 'fotbrekk'.

Som ekstra speil til deg, skilt med "øvelseskjøring" på bakruta, håndbrekk mellom setene (hvilke biler har ikke det forresten??).

Jeg har ennå ikke hatt noen bil med håndbrekk mellom setene. Chevrolet Caprice og Suburban og flere Mercedes. De har hatt 'fotbrekk'.

Åkej! Bare lurte jeg, siden jeg aldri har sett noe sånt før! Takk for informasjonen! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...